{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.343 visninger | Oprettet:

Hjælp!!! Min pony er uridelig!!! {{forumTopicSubject}}

Jeg købte 14 Juli Højvangens Astral. Han gik igennem dylægen uden anm. Jeg har nu haft ham i ca. 2 mrd. men han har et problem, han slår mega meget fra, men ikke som andre heste, han gør det så voldsomt at ham rammer mig!! Det er faktisk så slemt at han er uridelig lige pt!! Jeg vil derfor vide om der er nogen der ved om han altd har gjort dette, eller om det er noget der lige er kommet. - Han gør det også på folden!!

Vi har selvf. bestilt tid til alverdens undersøgelser hos dyrlæge.

Håber meget du hjælp!!!!!!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp!!! Min pony er uridelig!!!
  • #1   18. sep 2008 Det gjorde min pony også på et tidspunkt :s det er virkelig ikke rart! Jeg red med en martingal et godt stykke tid indtil han lissom' accepterede det. Og siden har jeg kunne ride ham i dressur normalt, men har altid martingal på når jeg springer og rider tur. Og nu er der intet smiley

  • #4   18. sep 2008 Hvis han også gør det på folden, tyder det på der er noget som gør ondt. Det er ikke normalt at en hest slår så meget fra, at den er ved at ramme rytteren. Noget i nakken/ryggen/munden eller et helt fjerde sted gør ondt på ham, og jeg synes i skal kontakte den gamle ejer og fortælle om problemet og høre om det er noget de kender til. Og så selfølgelig få ham undersøgt af dyrlæge, som du også skriver i vil.

    Mvh

    Anne


  • #6   18. sep 2008 en martingal sænker ikke hovedet men forhindrer den i at tage det op.......

  • #7   18. sep 2008 Har han fået tjekket tænder?

  • #8   18. sep 2008 Hvis man forstår at bruge en martingal korrekt er det IKKE et tvangsmiddel! Den forhindrer hesten i at tage hovedet op (og dermed ''at slå rytteren ned'') , den tvinger IKKE hesten til at gå ned (medmindre den misbruges). Så korrekt ridning og dette hjælpemiddel i en overgang kan måske være en mulighed. Og ellers er der selvfølgelig dyrlæge. Men du siger at den er gået igennem, så prøv med en kiropraktor i stedet for ? smiley eller en ''hestetandlæge'' smiley Håber du finder en løsning.

  • #9   18. sep 2008 hvor ligger tvangen i en martingal????? så skal den være for stram eller for lille da......


  • #10   18. sep 2008 forsøg med en bidløs trense det har virket på de heste jeg har haft der har været sådan det er simpelthen fordi de ik kan li bidet eller er bange for det... BRUG ALDRIG MARTINGAL DET ER AT TVINGE hesten til nogen den måske er utryk ved

  • #11   18. sep 2008 klog hest smiley
    han gør jo ALT hvad han kan for at UNDGÅ at blive redet af dig - gæt hvorfor?
    Nogle gange hjælper det at tænke...


  • #12   18. sep 2008 biddet påvirker laderne ligegyldigt hvor ens hænder er, da biddet LIGGER på den knogle, og det kan man altså ikke ændre. Hvis man synes det er synd for ens hest at presse jern mod en knogle (med 1 mm kød på) kan man lade væe med at ride med bid - der er intet andet at gøre.

  • #13   18. sep 2008 Regina: Tvangen ligger at når hesten går op med hovedet, altså prøver at unddrage sig din "hjælp" (prøver at undgå smerte) presser martingalen den ned igen - med smerte.

  • #14   20. sep 2008 Røsle Luna Sif Dyre Foto:

    Jeg gør alt hvad jeg kan for at være blød i hånden, men han gør det også når jeg rider skridt for lange tøjler!! Jeg har en meget fin underviser der hjælper mig meget!!! Jeg vil bare gerne vide om du kender ham!! Jeg har jo ikke haft den særlig længe, og den gjorde det fra den kom?? Så det med at den ikke vil "ride" kan jeg jo ikke have gjort!!


    TIL ALLE:

    TAK FOR DE MANGE SVAR:) MEN DET JEG SÅØRGER OM ER OM I KENDER HAM!!! JEG HAR EN UNDERVISER OG EN ERFARING PÅ 8 ÅR SOM JEG KAN BRUGE TIL DET MED RIDNINGEN!!!!!


  • #15   20. sep 2008 Jeg kender ikke din hest, men jeg kender mange arabere, og det er netop en typisk araberting han gør.
    De gør det når der er noget der generer dem, når de er utilfreds.
    Jeg vil påstå at du har ret i at din hest er uridelig..... den er uridelig hvis man forventer at kunne ride den som man typisk gør mes andre sportsheste..... der skal en meget blød hånd til og en helt anden form for ridning.
    Hjælpetøjler kan ikke hjælpe dig med hesten. du må lære at ride anderledes, eller indse at hesten ikke svare til din ridning.
    Det er overhovedet ikke ment ondt om din ridning, det er bare at araberen er super følsom og skal rides anderledes end en sportshest/andre racer.


Kommentér på:
Hjælp!!! Min pony er uridelig!!!

Annonce