Brand i stalden i går.. {{forumTopicSubject}}
Vi har en stald på 200m2 som nærmest er formet som et T, inde i den del som nærmest er stregen i Tét ja der er vi næsten færdige med at bygge 4 hestebokse, på den anden led der har vi en meget lang staldgang og henne i den ene ende der har vi vores vanskemaskine, tørretumbler osv til at være. ved siden af tørre tumbleren havde vi et spisebord hvor vi lagde alt vores vasketøj op på der skulle vaskes, under spisebordet var der en forlængerledning koblet til og den gik der pludselig overgang i, i går.. min mand og jeg var inde i den anden ende og pudsede væggene af med spartel.. pludselig kunne min mand lugte røg og vi kiggede ud på staldgangen og der var sort af røg, vi fløj afsted for at finde ud af hvor det kom fra og så fik vi øje på de 2 meter høje flammer, min mand stormede ind for at tænde vandslangen som lå på gulvet og jeg piskede ind efter vores brandslukker og vi fik faktisk slukket det inden for 2-3 minutter, men fuck jeg var bange, for dagen før havde vi lige kørt hø ind i den ende af stalden og det lå kun 2 meter derfra, men heldigvis fik ilden ikke fat i det..
men.. alle mine gamacher til hestene (eskadron dressur) de lå under bordet, alle mine ny indkøbte insektdækner, samt alt vores vasketøj gik til i flammerne, tørretumleren er også brændt af.. det render op i 33000kr. vi kunne bagefter se at ilden også havde haft fat i spærrene i loftet som går op i kip.. så flammerne var sq høje... adrenalinen pumber bare afsted i hele kroppen bagefter.. da vi fandt ud af at det var en ledning der var overgang i !!! kan jo ikke lade være med at tænke på at det ligeså godt kunne være sket kl 3 om natten og så havde vi ikke kunne have gjort noget ! staldbygningen hænger sammen med vores stuehus hvor vores 5 børn jo sover sammen med os..
Vi havde netop bestilt elektrikker der skal komme på torsdag i næste uge da vi ville have gennemgået alt strømmen i stalden inden hestene skulle ind og stå her til vinter.. men heldigvis kom ingen til skade og jeg syntes vi trods alt var møg heldige.. ja vores tøj og en masse rideudstyr er brændt, men det kan jo for pokker købes igen..
feb 2006
Følger: 27 Følgere: 49 Heste: 2 Emner: 144 Svar: 1.593
jun 2007
Følger: 53 Følgere: 51 Heste: 5 Emner: 12 Svar: 204
jun 2005
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 20 Svar: 184
jun 2007
Følger: 53 Følgere: 51 Heste: 5 Emner: 12 Svar: 204
Brand i stalden i går..