{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.292 visninger | Oprettet:

Urter - Salvie? {{forumTopicSubject}}

Hvad er salvie helt præcist?
Jeg har lige læst et indlæg om nogle der ville give deres heste salvie i deres mad. Men min kæreste tog altså helt til Holland for at få noget der hedder salvia. Nogle der ved om det er det samme? Salvia er det man ligger under tungen eller ryger i en bong så ville da ikke give mine heste det


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Urter - Salvie?
  • #2   28. sep 2008 Okay, lidt af en misforståelse, der er sket her. Salvia er en slægt af planter, der bl.a. inkluderer Shaman Salvie (Salvia Divinorum), Texas Salvie (Salvia farinacea), Trelappet Salive (Salvia fruticosa) og Læge Salvie (Salvia Officinalis).

    Når, der siges, at du bør bruge salvie til din hests føde, kan man let misforstå det, da man her siger, at du bør benytte dig af en hel slægt af planter, hvilket jo ikke er ret specifiserende.

    Det er vel løgn, at din kæreste tog helt til Holland for at få denne salvie? Det er da lidt ekstremt?

    Nå, men til sagen.

    Salvia Divinorum (der i Danmark er ulovligt) er et kraftigt hallucinogen, der ligger klassificeret som en mellemting mellem et psykedelikum og dissociativ. Det kan indtages sublingualt, ryges og kan krystalliseres til blotterform, men dette kræver en længere kemisk proces.

    Salvie Officinalis, der kan findes, købes, plantes i Danmark har visse formål indenfor madlavning, da det har visse anti-bakterielle kvaliteter, der kan have fordele for heste og deslige. Men det kan du ihvertfald selv undersøge nærmere på google, wikipedia, what ever you please.

    SÅ summsumarum: Undersøg Salvia officinalis (Læge Salvie)

    OG

    FInd en ven, der kan holde øje med dig, smæk Divinorum'en på en bong, tænd lortet op med en stormlighter og nyd en blæsende tur på Salvia smiley (undersøg det, hvis du gør det, det kan dog ikke anbefales)

    Hilsen,
    Sif


  • #3   28. sep 2008 Tusind tak. Det bliver manden nok lidt ærgerlig over at se når han vågner.

    Det burde man ikke give sine heste, det er ikke særlig udbredt som et stof man tager, men virkningen er en af de mest ekstreme, ergo må en hest da også kunne mærke noget?


  • #5   28. sep 2008 Sif: Jeg kender skam godt salvia, det var derfor jeg blev lidt urolig for hestene. Men ja kan se på det hele at der findes utrolig mange arter

  • #6   28. sep 2008 at man ryger det på en bong. ligger det i hovedet sætter ild til og suger

Kommentér på:
Urter - Salvie?

Annonce