{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.967 visninger | Oprettet:

Grædefærdig..... Hegnspæle {{forumTopicSubject}}

Ved godt det lyder lidt overdreven... Men har bare fået nok nu... Jeg har så meget bøvl med de pæle, så man skulle tro det var løgn. Glædede mig til at se folden færdig med de fine tilspidsede pæle med bark jeg har købt mig. Men men men... Alt går bare galt... Pælehammeren kunne ikke bruges, så vi var et par stykker der gik igang med at slå dem i med en forhammer/gummihammer.... Og vi har sat 50 stk... Det var alt for hårdt for både mig og de andre. Så de sidste 20 må jeg tage lidt af gangen det næste stk tid.
Men så starter dramaet....
Vi synes jo vi havde målt og tjekket og dobbelt tjekket... Men ak... Da jeg kommer derover idag.. Bevæbnet med gå på mod, pæle, hammer, målebånd og cola.... Opdager jeg at til min skræk at pælene er løse.... Så viser det sig.. at selvom vi har målt og hevet i dem for at tjekke at de sad fast.... Så sidder de i 15 cm RODNET og 25 cm jord.... Og det er bare ikke godt nok... Jeg fatter det ikke og jeg er bare helt færdig ved tanken om alt det arbejde der ligger forud igen nu... Og jeg blev så frustreret at min optræden var lige et en emmy... Smadret et par pæle og lignede en spastisk lammet furie der ikke kunne bestemme sig om det skulle være et tude anfald eller et raseri anfald....
Jeg HADER hegnspæle... Jeg hader dem... Er der ikke en støtte gruppe for folk der hader hegnspæle?

Nå... men sumasumarum er.. at jeg giver op.... Jeg tømmer opsparingen og vil lede efter en hegnsmontør der kan sætte dem....

Men... hvor er de henne...? Jeg vil helst have pælene presset/slået i (dims til en traktor der kan sådan noget) fremfor at bruge pælebor....
Fandt to firmaer... som så kun gør det hvis man køber pælene igennem dem også... Godt så...

Så HJÆLP... der er nogen der kender nogen.... Eller har nogen ideer.. SÅ modtages de med kys hånd....

PS bor i Brædstrup/Horsens området...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Grædefærdig..... Hegnspæle
  • #2   1. okt 2008 Jah... de tanker har jeg også haft... Men da hestene er forskellige i str 79 cm, 100 cm og 144 cm og en af dem er hingst... Så vil jeg hellere gå med livrem OG seler. Vi har sat et par enklelte derovre på Ø 8 cm, men de sidder heller ikke fast og er også svære at slå i...
    Og ja.. måske burde jeg have købt dem... men nu sidder jeg inde med 80 af de andre pæle og har i hvert fald ikke råd til at købe 80 andre slags..
    smiley
    Men tak for ideen smiley

• #4   1. okt 2008 Hmm hvordan kan det være pælehammeren ikke kunne bruges? Bor også i Horsens/Juelsminde, og min far er ret god til sådan noget, kan spørge ham, hvis det er

• #5   1. okt 2008 find en sød landmand der har sådan en dims på sin traktor ;o))
    Så kan det måske endda klares med landmandens hjælp og lidt kage til kaffen ;o)

• #6   1. okt 2008
    Sidst jeg spurgte Poda, ville de kun sætte deres egen. Men ved ikke om de stadig holder på det...
    Pæle hammeren kunne ikke bruges da nogen af dem er for tykke og andre fordi hammeren stødte på knasterne undervejs..

Du må da gerne høre ham om han kender nogen med en maskinpark der optager sig den slags opgaver...
    Hygge

• #7   1. okt 2008
    Har ledt forgæves efter landmænd til det... Enten har de ikke tid eller også har de ikke maskinerne til det...

• #8   1. okt 2008 Jeg ville foreslå en anlægsgartner - de har også erfaring i sådan noget - og måske de vil gøre det uden at du ligefrem skal købe af dem først..

• #9   1. okt 2008 Kan ikke hjælpe dig med de pæle du har, men vi har løst problemet ved at lave nogen pæle specielt tilegnet besværlig jord.. De er utrolig lette at slå i og står rigtig flotte og holder længe.. De blev så stor succes at min far faktisk sælger af dem nu..

• #10   1. okt 2008 Hej Gitte!

Gud, hvor jeg dog føler med dig. Jeg hader også at indhegne - enten har vi komplet lerjord, sandjord eller engjord. Lerjorden er stenhård og engjorden er så blød at de næsten skal to meter i jorden! Sand - ja, der sidder intet fast.

Jeg har også tudet og tudet og tudet. I arrigskab - vel at mærke.

Jeg vilæ meget gerne være med i en støttegruppe - du siger bar til.

Dog vil jeg så sige at da vi har lavet hingsteindhegning med pæle m en diameter på 15-20 og pælehøjde på over to meter - der lejede vi en maskine. Faktisk en mini-mini-mini gravko med et pælebord. Pælene kan evt trykkes lidt i og jorden trykkes omkring. Det virker smiley

Mange venlige hilsner en der ved hvor slemt det kan være smiley

• #11   2. okt 2008 Det er klart at hegnfirmaet kun vil sætte deres eget hegn op, det er der ikke noget at sige til. Men der findes da flere forskellige typer hegnsfimaer du kan ringe til. Det ville da være meget nemmere for dig at betale dig fra det.

• #12   2. okt 2008 Synes støtte gruppen kunne være en super ide smiley hehe
    Lige pt er jeg gået tilbage til at hive en pæl op, grave rødder væk og smadre pælen tilbage i jorden. 5 sat, en pæl død og mange tilbage.
    Ser heller ikke særlig dumt ud når jeg skal slå dem i... må stå på en sodavandskasse for at kunne slå vandret på pælen smiley
    Hehe...

• #13   3. okt 2008 Gitte - jeg bliver også nødt til at stå på noget hvis jeg skal banke en pæl lidt mere, som er blevet løs. Men de stikker også knap 2 meter over jorden.

Jeg sender dig mange søde tanker.

Kommentér på:
Grædefærdig..... Hegnspæle

Annonce