Grædefærdig..... Hegnspæle {{forumTopicSubject}}
Ved godt det lyder lidt overdreven... Men har bare fået nok nu... Jeg har så meget bøvl med de pæle, så man skulle tro det var løgn. Glædede mig til at se folden færdig med de fine tilspidsede pæle med bark jeg har købt mig. Men men men... Alt går bare galt... Pælehammeren kunne ikke bruges, så vi var et par stykker der gik igang med at slå dem i med en forhammer/gummihammer.... Og vi har sat 50 stk... Det var alt for hårdt for både mig og de andre. Så de sidste 20 må jeg tage lidt af gangen det næste stk tid.
Men så starter dramaet....
Vi synes jo vi havde målt og tjekket og dobbelt tjekket... Men ak... Da jeg kommer derover idag.. Bevæbnet med gå på mod, pæle, hammer, målebånd og cola.... Opdager jeg at til min skræk at pælene er løse.... Så viser det sig.. at selvom vi har målt og hevet i dem for at tjekke at de sad fast.... Så sidder de i 15 cm RODNET og 25 cm jord.... Og det er bare ikke godt nok... Jeg fatter det ikke og jeg er bare helt færdig ved tanken om alt det arbejde der ligger forud igen nu... Og jeg blev så frustreret at min optræden var lige et en emmy... Smadret et par pæle og lignede en spastisk lammet furie der ikke kunne bestemme sig om det skulle være et tude anfald eller et raseri anfald....
Jeg HADER hegnspæle... Jeg hader dem... Er der ikke en støtte gruppe for folk der hader hegnspæle?
Nå... men sumasumarum er.. at jeg giver op.... Jeg tømmer opsparingen og vil lede efter en hegnsmontør der kan sætte dem....
Men... hvor er de henne...? Jeg vil helst have pælene presset/slået i (dims til en traktor der kan sådan noget) fremfor at bruge pælebor....
Fandt to firmaer... som så kun gør det hvis man køber pælene igennem dem også... Godt så...
Så HJÆLP... der er nogen der kender nogen.... Eller har nogen ideer.. SÅ modtages de med kys hånd....
PS bor i Brædstrup/Horsens området...
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Heste: 3 Emner: 2 Svar: 5
Og ja.. måske burde jeg have købt dem... men nu sidder jeg inde med 80 af de andre pæle og har i hvert fald ikke råd til at købe 80 andre slags..
Men tak for ideen
jan 2006
Følger: 48 Følgere: 43 Heste: 2 Emner: 666 Svar: 12.486
maj 2007
Følger: 81 Følgere: 77 Heste: 10 Emner: 169 Svar: 2.144
Så kan det måske endda klares med landmandens hjælp og lidt kage til kaffen ;o)
aug 2007
Sidst jeg spurgte Poda, ville de kun sætte deres egen. Men ved ikke om de stadig holder på det...
Pæle hammeren kunne ikke bruges da nogen af dem er for tykke og andre fordi hammeren stødte på knasterne undervejs..
Du må da gerne høre ham om han kender nogen med en maskinpark der optager sig den slags opgaver...
Hygge
aug 2007
Har ledt forgæves efter landmænd til det... Enten har de ikke tid eller også har de ikke maskinerne til det...
apr 2006
Følger: 63 Følgere: 89 Heste: 1 Emner: 88 Svar: 3.482
apr 2007
Følger: 30 Følgere: 43 Heste: 9 Emner: 398 Svar: 6.656
maj 2005
Følger: 66 Følgere: 59 Heste: 12 Emner: 62 Svar: 2.010
Gud, hvor jeg dog føler med dig. Jeg hader også at indhegne - enten har vi komplet lerjord, sandjord eller engjord. Lerjorden er stenhård og engjorden er så blød at de næsten skal to meter i jorden! Sand - ja, der sidder intet fast.
Jeg har også tudet og tudet og tudet. I arrigskab - vel at mærke.
Jeg vilæ meget gerne være med i en støttegruppe - du siger bar til.
Dog vil jeg så sige at da vi har lavet hingsteindhegning med pæle m en diameter på 15-20 og pælehøjde på over to meter - der lejede vi en maskine. Faktisk en mini-mini-mini gravko med et pælebord. Pælene kan evt trykkes lidt i og jorden trykkes omkring. Det virker
Mange venlige hilsner en der ved hvor slemt det kan være
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 34 Heste: 4 Emner: 132 Svar: 1.763
aug 2007
Lige pt er jeg gået tilbage til at hive en pæl op, grave rødder væk og smadre pælen tilbage i jorden. 5 sat, en pæl død og mange tilbage.
Ser heller ikke særlig dumt ud når jeg skal slå dem i... må stå på en sodavandskasse for at kunne slå vandret på pælen
Hehe...
maj 2005
Følger: 66 Følgere: 59 Heste: 12 Emner: 62 Svar: 2.010
Jeg sender dig mange søde tanker.
Grædefærdig..... Hegnspæle