{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
758 visninger | Oprettet:

Gi' nu mig og Magic en optur :'/ {{forumTopicSubject}}

Er den hest overhovedet skabt til at blive redet på!? Det spekulere jeg tit på.

Mig og Magic er godt igang med en suuuper dejlig nedtur igen. Den hest er bare så ufattelig uheldigt bygget. Han har simpelthen den mest irriterende medfødte svanehals. Jeg træner og træner for at få den væk, men der sker bare intet.
Meningen er at han skal have styrket midtermusklen i halsen og overmusklen. Disse muskler (som vi jo alle ved) er forbundet til trekantsmusklen, som jo er den muskel som medvirker rigtig meget (faktisk det meste. I got a secret! som der er så mange der tror, så er det faktisk ikke de lange rygmuskler som får hesten i korrekt bærring. Det er egentlig mest trekantsmusklen).
Magics hals er simpelthen bare så malplaseret og handiccapet! Jeg går snart FULDSTÆNDIG amok over det.

Vi træner og træner for at han skal komme med nogle runde bevægelser fra bagparten og komme ind og arbejde muskulatur og ikke skillet (faktisk går RIGTIG mange heste ikke på muskulaturen, men på skilletet. Jeg nævner ingen navne eller noget, men RIGTIG rigtig mange heste bliver redet på skilletet).

Men jeg køre snart død i det her.
1. Jeg køber en kanon fin hest som bare er herlig. Jeg bliver klogere med horsemanshippen og finder ud af at dens muskulatur er fuldstændig gal. Dette retter jeg så op på.

2. Han får ondt i ryggen

3. Han får en masse øjenbetændelse

4. øjet ryger (dette tog rigtig stærkt psykisk på mig. Jeg kan stadig sidde og tude over alt det eksta arbejde det føre med. Det er simpelthen så uoverskueligt)

5. Nu fejler muskulaturen igen noget.

<b>Får jeg overhovedet en ordentlig ridehest?
Skal jeg bare droppe ridningen helt og arbejde fra jorden kun?
Skal han sælges?</b> jeg kan jo ikke få en skid penge for en hest med så stort et handiccap, og vi to... vi er sgu bare specielle, det er der ikke mange der forstår og folk glor tit på os og kommer med onde bemærkninger.
Men forhelved hvor er det bare SVÆRT!

-En forvirret, ked af det og vred MOE

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gi' nu mig og Magic en optur :'/
  • #1   5. okt 2008 Undskyld længden, men det er værd at læse...

• #3   5. okt 2008 Dressur mulen:
    TSK selv. Du disker bare op med noget.

• #5   5. okt 2008 Ulle:
    Den kan fint rides, men bare ikke det jeg vil ride. Med en forkort muskel på overlinen (den som laver svanehalsen) vil han aldrig kunne få de optimale muskler til at arbejde rigtig.
    Jeg har prøvet i jeg ved snart ikke i hvor lang tid at få strukket den muskel mere ud, men den gider simpelthen bare ikke >_<

• #7   5. okt 2008 Dressur mulen:
    Jeg tror du har misforstået noget.
    Jeg har ikke sagt på NOGET tidspunkt at Magic ikke er sød.
    Jeg har ikke bedt om kæmpe hals, men har bare lavet et bræk indlæg om hvor dårligt det går.
    Hele min hest er psykisk positiv hvilket jeg har udnyttet lige ind til nu, men nu vil jeg sgu bare videre.

• #9   5. okt 2008 Dressur Mulen:
    Og NEJ, jeg gider ikke ride tur til han ikke kan flytte et ben mere.

• #10   5. okt 2008 Sanne Svendsen, SS-f***
    Jeg ved skam hvad der er galt med ham, og af den grund rider jeg ham ikke.
    Han arbejder ikke godt nok på bagpartiet, altså han lyser i hoften og tilbyder ikke runde bevægelser, men vandrette bevægelser som heste gør når de låser i hoften.
    Jeg er igang med at genopbygge, men det skrider jo bare overhovedet ikke frem af...

• #12   5. okt 2008 Sanne Svandsen:
    Ja det er jo så halsen ;D

• #13   5. okt 2008 Dressur Mulen:
    Jeg får skam undervisning, ellers ville jeg ikke have den viden om heste som jeg har lige pt.
    Hun hjælper mig helt vildt og hun brænder virkelig for Magic. Fik undervisning i dag, det hjælper altid med at tænke fremaf og positivt... men helt ærligt. Jeg gider ikke bøvle mere.

• #14   5. okt 2008 Dressur Mulen:
    Ja det står i emnet...

• #15   5. okt 2008 Jeg nægter at sælge den hest. Føler folk er for uprofesionelle og for uvidne XD hvis han skulle sælges skulle det være til min underviser eller hendes datter XD

• #16   5. okt 2008 Jeg har købt en gammel dressur hest med præcis samme problem ogderkræver undervisningto gangeom ugen for at genopbygge hende, vi kører snart på 2. år ogder er simpelthen fordi hun er gammel pg derfor ikke sætter muskler som en ungehest ville gøre. nu ved jeg ikke hvor gammel din er men kæmp videre, jeg er nået sååå langt og det skal ses over en periode ikke dage eller måneder smiley men jeg forstår din frustration men bliv ved at kæmpe, det giver et fantastisk bånd mellem dig og hesten.

• #18   5. okt 2008 jeg kender det!
    Jeg overvejer også at sælge min pony, specielt nu hvor jeg er blevet tilbudt at købe min gamle pony tilbage(drømmeponyen, der blev solgt grundet pengemangel, som jeg ved jeg kan komme rigtig langt på indenfor spring og mounted games) jeg føler at vi bare kæmper og kæmper men aldrig kommer videre, og nu er det som om han ikke gider mig mere s: han vender om og skridter væk når jeg kommer og henter ham på folden, i stedet for at trave mig i møde som han plejede /: når jeg rider stikker han af med mig, ellers stopper han op og så vil han bare ikke gå mere! Hvis man trykker til ham stejler han /: har også prøvet jordtræning, men han glor bare dumt på mig og forsøger at stikke af..

Det er virkelig hårdt, man elsker dem jo virkelig, men nogen gange er det bedst at komme videre /:

Men jeg synes du skal kæmpe lidt endnu, og prøve at se, måske lykkes det (:

Kommentér på:
Gi' nu mig og Magic en optur :'/

Annonce