{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
317 visninger | Oprettet:

aflivning ? {{forumTopicSubject}}

ja som alle jo ved så kommer der et tidspunkt hvor vi sal sige farvel til vores bedste ven .
hvilken metode syns i er mest humant , og hvorfor ?

personligt ville jeg aller heslt ha både hund og hest skudt , men ellers så skulle du ha sprøjten , jeg bryder mig slet ikke om det med slagterier, tænk alle de tanker der køre igennem hestens hovede, jeg kan huske nu når ham der havde stedet hvor tyson stod , han slagtede får ind ei heste stalden , og heste de kunne lugte det, og var helt ude a den .

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  aflivning ?
  • #1   9. okt 2008 synes det er mest humant at de får lov at sove ind med sprøjte...

• #2   9. okt 2008 både hest og hunde ovs elle bare hest ?

• #3   9. okt 2008 Jeg fik i Maj 2008 aflivet min gamle gigt plagede 20årige hoppe. Jeg valgte at få det gjort hjemme i den omgivelser hun kendte, men de mennesker omkring hende som hun var tryg ved... Jeg kunne ikke rigtig forlige mig med tanken om slagteri...

• #4   9. okt 2008 der også mange dyr der ikke er ordenlige døde på slagteriet , hvis enten kuglen eller det elektrodeghok ikke har siddet rigtigt

• #5   9. okt 2008 ja den dyrlæge der skyder skal vide hvad han gør, men det skal de også med sprøjten ..

• #6   9. okt 2008 Jeg ved på et slagteri bruger de en boldtpistol når hesten lægger sig skær de halsen på den med det samme så de mærker ikke noget jeg vil slagte mine men jeg vil også værer der til den er helt død jeg skal være sikker på den ikke rejser sig mere når jeg går hvis det ikke kan lade sig gører bliver den aflivet med sprøjte herhjemme og sendt til zoo =)

• #7   9. okt 2008 FOr mig er humant hurtigt og smertefrit, og nej, en sprøjte er ikek hurtig..

Så for mig er en kugle i panden (som hesten ikke opdager og bliver bedøvet af) og så en kniv gennem hovedpulsåren, det mest humane..

• #8   9. okt 2008 jeg har ikke tænkt nærmere over det, andet end jeg ikke ville byde min hest at den skulle stresses op ved at køres, og køres på slagteri, inden den skulle dø.

så uanset hvad, så skulle den aflives på stedet hvor den var. (der kan man vel også få dem slagtet...) selvom jeg nu ikke ved hvad jeg ville vælge

• #10   9. okt 2008 Jeg vil slagte min, så jeg sikker på den er død smiley

• #11   9. okt 2008 Jeg har oplevet to heste af mine dø ;/
    Den ene var en knap 1årig DV, han lå død i boksen efter lidt tids sygdom, men dyrlæger havde sagt han bare sku ha medicin - men nej smiley
    Og så Rondale, han blev aflivet da det ikke var humant for ham at leve længere ;(

• #12   9. okt 2008 Fik min hoppe slagtet for 2 år siden og vil til hver tid vælge den løsning igen, hvis det er muligt..

• #13   9. okt 2008 de 2 heste jeg har mistet er :
    Den ene blev aflivet fordi den havde fået medicin så den måtte ikke slagtes Den anden blev slagtet.
    Jeg er sån indrettet i hovedet at når jeg ikke kan bruge den mere så er det bedre den gør nytte andre steder så derfor blev hun slagtet.
    min veninde kørte hende og sagde at hesten nåede ikke og registrere noget den blev trukket ud af traileren på gårdpladsen og ind og så var det det.
    bryder mig ikke om at aflive heste med sprøjter.

• #14   9. okt 2008 Fik osse min hoppe slagtet for ca et år siden, og jeg er ikke i tvivl om at det er der mine andre heste skal hen når den dag kommer, måtte selv trække hende ind, ( hvilket jeg så fravalgte) Men måtte så se da hun var død, og jeg må sige det tog ca 3- 5 min fra hun var læsset at traileren. Hun tog det hele så fint, og slateren var så sød ved hende.

• #15   9. okt 2008 slagtet er altså ikke bare at blive skudt :S

Når den bliver skudt OG får halsen skåret over (den dør ikke af boltpistolen) er den blevet aflivet..

Når slagteren så begynder at skærer i den, partere den osv SÅ bliver den slagtet, ikke før..

Kommentér på:
aflivning ?

Annonce