{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
377 visninger | Oprettet:

Med eller uden dækken? {{forumTopicSubject}}

Jeg står i den situation at det jo nærmer sig vinteren (Som det jo gør for os alle? xD) og jeg ikke ved om min unghest skal gå med dækken!
Han har ikke gået med det før, og jeg har både hørt gode og dårlige meninger om det.. Selv hælder jeg lidt til at han skal have det på, da jeg er bange for han kommer til at fryse, nu da han er i træning og bliver svedig, men, selvfølgelig er det også vildt træls, at hesten først kan få dækkenet af om 4-5mdr + hesten jo elsker at rulle sig, hvilket bliver lidt besværligt med dækken..

Jeres mening?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vinduespudsning inde og ude 1.500 kr.
  • Montere 2 vinduer på Liselejevej 8a 2.300 kr.
  • Skifte patron i Børma-greb 1.000 kr.
  • Jeg kan ikke låse min udestuedør, tror den er sunket lidt 540 kr.
  • Tilslutning af el komfur - autoriseret elektriker 500 kr.
  • Kanalsøgning på tv 640 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Med eller uden dækken?
  • #1   24. okt 2008 Hvis man bruger hesten synes jeg det er en god ide, men hvis man kun bruger den meget meget lidt eller arbejder fra jorden så synes jeg godt man kan lade vær

• #2   24. okt 2008 hvis du tænker på at klippe hesten, så den skal gå med dækken, så kun hvis den bliver redet meget.
    altså hver dag, hård træning.
    jeg tror heste helst vil sætte deres egen pels, istedet for at gå runft med et tungt og besværligt dækken.

• #3   24. okt 2008 hvis det er en hest du skal bruge sys jeg den skal have dækken på . hvis ikke så lad være

• #4   24. okt 2008 min går med 150 gram nu.. sytes det er dejligt at han ikk er våd når det har regnet...

• #5   24. okt 2008 Tak for de mange svar! :b

Jeg overvejer måske en tynd regnfrakke (Regndækken xD), men ved ikke helt.. Ellers, tror han skal klippes, men da han endnu kun er 3år og holder en pause til foråret, tror jeg at jeg venter smiley

<i>Michelle</i>

• #6   24. okt 2008 jeg bliver nødt til at give Blackie dækken på, fordi jeg helst undgår for tyk pels (:
    hun sveder nemlig meget (specielt når vi får dressurundervisning) og hvis hun først sætter en ordentlig pels, så skal jeg skridte af i ca. 30 minutter før hun bare er nogenlunde tør s:
    i forvejen skal jeg skridte i 10 - 15 minutter før hun er tør, så jeg lægger helt klart dækken på hende! men de andre går ikke med dækken =D

• #7   24. okt 2008 Okay :b Men, en regnfrakke ville han jo ikke blive pylret af, og så ville jeg også undgå en våd hest ?

• #8   24. okt 2008 Jeg har en hest jeg rider 4-5 gange om ugen og han går uden dækken. På trods af vi rider både i alle gangarter sveder han aldrig. Det har noget at gøre med den måde jeg rider på.

Selv efter 45 minutters undervisning i ridehus er han ikke våd. Kun varm.. Så jeg tror godt jeg kan lade være med at ligge dækken på. Det er kun hvis det begynder at regne en del i en periode så det er svært at ride fordi han så bliver meget våd og mudret i pelsen.
    Men hvis der bliver en periode med meget regn eller jeg skal til at ride anderledes - hvilket jeg ikke kommer til, så må jeg jo klippe og ligge dækken på.

Faktisk vil jeg helst undgå dækken da det er ret varmt inde i stalden og derfor så har han ingen problemer med at holde varmen der.

Kommentér på:
Med eller uden dækken?

Annonce