{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.096 visninger | Oprettet:

Husk den satans hjelm! {{forumTopicSubject}}

Så er jeg faldet af Musse ( ikke en herinde ) igen, eller er kun en anden gang.
Hesten bliver bange, styrter der ud af og reagere ikke på noget som helst - hun løber igennem det hegn der deler folden ind til de andre heste, lige før det glider sadlen rundt og jeg falder af.

Er glad for jeg havde hjelmen på, eller så havde mit hoved sq haft det noget avs og det kunne ha gået grueligt galt.

HUSK DOG HJELMEN!
Og ja, Musse er en forholdsvis rolig hest - hun bliver ikke bange for noget som sådan egentligt og kan sagtens ride rundt og ride dressur stille og roligt.
Men hun kan også pludselig blive bange for et eller andet også siger det bare WRUM og hun styrter der ud af og er ikke til at stoppe eller dreje.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Husk den satans hjelm!
  • #1   6. nov 2008 nemlig husk den..

• #2   6. nov 2008 Ja husk den!
    Her den anden dag var der en pige som omkom, pga hun faldt af sin hest. Hun skridtede hesten af uden hjelm, havde ellers aft den på da hun red. Det var vist nok i Assens

• #3   6. nov 2008 Flere der hvor jeg rider, kendte hende. Også nogle fra min klasse.

• #5   6. nov 2008 dejligt med nogen fornuftige mennesker (:

• #7   6. nov 2008 Fint at i selv husker den, der gør jeg også, har redet få gange uden, men det er op til folk selv om de rider med eller uden og syntes i skal blande jer udenom det ? smiley Det er trods alt dem der kommer til skade smiley

• #8   6. nov 2008 Ane, ja det er dem der kommer til skade og er egoistiske hvis det har dødelige konsekvenser og familien står tilbage og tænker " hvis bare hun havde haft den satans hjelm på ".

• #9   6. nov 2008 Synes også hjelmen er der for at blive brugt, kunne aldrig selv finde på at ride uden. Men i bund og grund er det jo altså folks eget valg.

• #10   6. nov 2008 Tja, mit valg.. I dressur rider jeg ikke med hjelm.. Det er ikke gået galt endnu, men det kan det da måske gøre...

Men vi springryttere sidder da heller ikke og 'pisker' en stemning op over dem der springer uden sikkerhedsvest, selvom jeg YDERST sjælden springer uden selv..

Det er folks eget valg.. Vi sætter os da også ind i en bil uden hjelm på, jeg vil mene risikoen er den samme..?

• #11   6. nov 2008 jeg rider med hjelml untagen i dressur på vores bine, der rider jeg uden men det er MEGET sjældent. ellers rider jeg med den altid. også når jeg træner på jorden.

• #12   6. nov 2008 nemlig haha en ret genial opfindelse.
    ku aldrig finde på at ride uden, har os altid min vest på da den os kan redde en fra slemme skader,-
    er dog aldrig kommet galt afsted men rart at være sikret smiley

• #13   6. nov 2008 Muhlind - en hjelm kan ikke redde dit liv hvis du kører galt, og en bil er ikke et levende dyr der kan blive bange dvs. hvis du kører ordentligt kan du kontrollere bilen, det kan du ikke med en bange hest.

Men ja, det er folks eget valg. Bare ikke et valg jeg forstår.

• #14   6. nov 2008 Krikken xD: Nej nok ikke, men de gange jeg har faldet af, har jeg aldrig slået mit hoved mod noget.. Den kan jo heller ikke ride mig fra at brække nakken..?

• #15   6. nov 2008 Den reddede min parts ejer fra det.
    Hun fik 'kun' et piskesmæld, som gør kun ikke kan ride mere end 15min i skridt også får hun ondt men hun lever. Havde hun ikke haft hjelmen på fortalte lægerne at hun ville ha brækket nakken og været død på stedet.

• #16   6. nov 2008 Skulle vi ikke bare lade være med at ride..? vi er jo åbenbart egoistiske at risikere vores liv... ??

• #17   6. nov 2008 efter den forfærdelige historie med hende fra fyn der døde da hun skridtede sin hest uden hjelm. har jeg ikke siddet på min pony uden hjelm før red jeg ellers tit uden hjelm og hver dag til og fra fold uden hjelm(vi skal gå ca 3 m langs vej) men aldrig mere.

tror tit vi glemmer hvor farligt det egentlig er. men synes det er svært når man stoler så megét på sin hest

• #18   6. nov 2008 Muhlind - Det har jeg ikke sagt, det er dig selv der siger det (:

Bubbibjørn - Gør vi netop (: Maja er verdens roligste hest, panikker aldrig, bliver ikke bange - når hun endelig gør tripper hun kun nogen skridt frem. Men alligevel så stiger jeg ikke op uden hjelm, for hun er jo stadig et levende dyr.

• #19   6. nov 2008 At ride uden hjelm på en hest er ikke det samme som at f.eks. cykle uden cykelhjelm. Ligesom Krikken xD - F.L. L siger så sidder man på et levende dyr, det gør man jo ikke på en cykel.. smiley hehe

• #20   6. nov 2008 krikken
    Donna gør aldrig noget og jeg tvivler på at hun gør det men ja det kan man jo ikke vide sig sikker på.

• #21   6. nov 2008 Altid hjelm på her. Det har jeg haft siden jeg røg af for nogen år siden og hamrede hovedet i en pæn stor sten, Resten af den dag husker jeg ikke, folk der rider uden hjelm og som jeg har set skvatter af, får ingen medlidenhed fra mig, kun et hovederystende og skævtblik.

Den værste sætning jeg nogensinde har været ude for, var en ung pige på 17, der glædede sig til at bli 18 for så ku hun ride uden hjelm, og de små piger ser jo op til mig, sagde hun, øhhh, godt så, små børn skal ikk lære det er ok at ride uden hjelm.

• #22   11. nov 2008 Selvfølgelig er der en risiko ved at ride uden hjelm. Men den kan jo ikke helgardere os. Folk får det altid til at lyde som at bare vi ride med hjelm så er alt godt og ingen dør. Sandheden er jo at det er en farli sport vi dyrker. Og meget let kan komme galt afsted. Og sagtens komme af dage også med hjelm.

• #23   14. jan 2014 En hjelm kan sgu ikke rede dig fra alt. Jeg havde for en gangs skyld taget hjelm på da jeg skulle trække min part/tidligere låne pony på fold. Men da hesten pludselig løber får jeg et kæmpe spark i maven. Kan godt sige jer. Jeg ville ønske jeg havde taget sikkerhedsvest på. Den havde sgu hjulpet mig mere. Havde hun ramt få centimeter højere oppe havde jeg vel brækket et par ribben?
    Den hjelm var ikke til en skid nytte nu jeg endelig havde taget den på.

• #26   14. jan 2014 Jeg kan kun få kuldegys når jeg tænker på den sorg jeg pådutter min familie og venner, hvis jeg skvatter af og omkommer.
    Og tænk hvis jeg ku ha redet livet ved bare at ha hjelm på?

Øv hvor ville jeg flove mig, når jeg kiggede ned bagefter smiley

En sikkerhedssele kan heller ik nødvendigvis rede mig fra at omkomme i en trafikulykke - men jeg har den stadig på hvergang jeg sætter mig i en bil.

Kommentér på:
Husk den satans hjelm!

Annonce