504 visninger
|
Oprettet:
22. jan 2006 Følger: 141 Følgere: 137 Heste: 6 Emner: 25 Svar: 80
Hvad lære man mest af? {{forumTopicSubject}}
hej HG'er (:
jeg har lige et spørgsmål..
lære man mest af en pony som er redet til, men er ret urutineret, eller en rigtig rutineret pony, hvis man skal have den i nogle år?
jeg er nemlig lidt i tvivl
har nu haft en 3'er pony i 4 år og den gjorde næsten alt hvad jeg bedte den om, så fik en en som var mere hidsig og svære og ride. har lært meget af dem begge to på hver sin måde. nu skal jeg så op og have en 2'er pony. men jeg er bare rigtig meget i tvivl om jeg skal gå efter en som kan det hele, eller en som er ret ung og ikke kan så meget. HJÆÆÆÆÆÆÆLP!
xxx Elisa<3
feb 2005
Følger: 57 Følgere: 80 Heste: 3 Svar: 3.470
Jeg har lært meget af forskellige heste.
En rolig en man kunne gøre alt med, godt tilredet.
En hidsig en som var svær, tilredet.
Og nu rider jeg en ung pony som jeg selv har redet op.
Og jeg har lært meget af dem alle.
nov 2008
Følger: 37 Følgere: 35 Heste: 4 Emner: 102 Svar: 368
jun 2006
Følger: 250 Følgere: 231 Heste: 8 Emner: 162 Svar: 2.249
apr 2007
Følger: 30 Følgere: 43 Heste: 9 Emner: 398 Svar: 6.656
jan 2006
Følger: 141 Følgere: 137 Heste: 6 Emner: 25 Svar: 80
altså min første pony var som sagt meget nem, og ham lærte jeg jo at ride det grunlæggende på. så fik jeg en som var meget sværre at ride, fordi den var utroligt dårligt redet af forrige ejer, og den har jo også lært mig meget, for der har vi lagt rigtig meget arbejde i. men nu har jeg jo så 3 år tilbage som pony rytter, og jeg vil helt have en jeg kan ende med at opnå nogle resultater på eller komme på landplan med, så hvis nu man fik en der kunne det grundlæggende, kunne det måske også være godt, for så ville både rytter og hest lære noget. + prof. undervisning selvfølgelig. (: ?
aug 2007
Følger: 64 Følgere: 83 Heste: 1 Emner: 56 Svar: 194
En rutineret rytter kan godt lærer meget af en unghest.
dec 2006
Følger: 339 Følgere: 349 Heste: 12 Emner: 6 Svar: 400
Jeg startede med en rutineret dog meget svær pony, den lærte mig meget grundridning og gav mig en følese af når hesten går til biddet o.s.v
Efter det fik jeg en mindere rutineret pony jeg red op og den lærte mig virkelig meget.
Nu har jeg igen en grøn pony, hvilket jeg da er glad for men jeg ville da gerne have haft en rutineret pony igen som jeg kunne starte lidt højere på.
Men det er helt sikkert hvad man priotere. Det kommer jo an på hvad man vil, hvis du har super tid er det jo sådan lidt lige meget kan man sige. Hvis du har nogle mål du gerne vil nå hurtigt kan det være det skal være en mere rutineret pony....¨
Hvis jeg må komme med et lille forslag vil jeg sige at du skal kigge på begge dele og så kommer "ponyen" jo nok, urutineret eller rutineret.
håber du kunne bruge det til noget.
jan 2006
Følger: 141 Følgere: 137 Heste: 6 Emner: 25 Svar: 80
jeg har redet i 9 år, så er ikke ligefrem urutineret..
btw. Rebecca, det vill jeg gøre. (:
bare tage ud og prøve noget forskelligt, og så kommer den nok på et tidspungt :b håber jeg :D:D
dec 2006
Følger: 339 Følgere: 349 Heste: 12 Emner: 6 Svar: 400
Hvad lære man mest af?