{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
689 visninger | Oprettet:

lillepige og glide tøjle {{forumTopicSubject}}

hej idag da jeg var ude at ride var der en lille pige som ikke kunne ride hun kunne ikke engang side stille med henderne(ikke noget ondt ment) men hun red sin egen hest som hun ikke engang kunne nå rundt om og hedes mor red sin hest med glide tøjle hun kunne helle ikke sidestille og viste ikke hvordan den skulle bruges.
nå men moren og hende byttede så hest. men moren tog ikke glide tøjlen af sin hest så da pigen red hang den på den ene side løst og på den anden side stam hun hade bække tøjler mellem ringe og lille finger.

det gør mig bare så sur at se andre misbruge glide tøjler eller andre ting på dyr/heste og det var sq uansvarligt af moren at lade datteren ride men glide tøjler

hvad synes i?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  lillepige og glide tøjle
  • #1   19. nov 2008 vildt...sagde du noget til dem?

• #3   19. nov 2008 Puha godt jeg ikke så det, så var jeg blevet harm!!

• #4   19. nov 2008 Ja, er jo af den mening at man skal vide hvad man laver og så er det lige meget om det er sporer, pisk, hjælpetøjler eller sågar almindelige tøjler.

Men har du overvejet at tilbyde din hjælp til dem? De har måske ingen til at hjælpe og forklare dem, så man kan jo lige så stille, på en pæn måde, spørge dem om hvorfor de bruger hjælpetøjler og evt tilbyde dem hjælp til hvordan de rider uden.

Når det er sagt, var jeg heller ikke særlig erfaren første gang jeg red med glidetøjle. Det var ikke fordi hesten skulle arbejdes ned, men simpelthen fordi at hvis den ikke havde den på, bukkede den rytteren af for fuld musik.
    Den var tidligere rideskolehest og en rigtig bandit, når den kunne slippe afsted med det.
    Senere lærte jeg så hvordan og HVORFOR sådan en tøjle bruges.

• #5   19. nov 2008 Ja, det var måske uansvarligt, men som maria siger, det kan jo være at de ikke ved overhovedet hvordan den skal bruges, og derfor kommer til at misbruge det.. smiley

• #6   19. nov 2008 maria >Team Nørgaard< : jeg vile ikke stille mig op og vise hvordan fordi jeg ikke selv ved hvordan man gør har ikke prøvet det men jeg ved at de ikke skulle se sådan ud hehe

• #7   19. nov 2008 Men derfor kan man jo godt spørge hvorfor de rider med den... Og måske være en stor hjælp for dem. Mange står faktisk og har heste men ingen til at hjælpe og vil være død-taknemmelige for at nogen gider prøve...

• #9   19. nov 2008 * * *cammila skov * * * :
    er enlig med ig om er dyre kort eller moske et ride kort

• #11   19. nov 2008 Folk bør tænke sig noget mere om...

Men alle kan være uvidende. Ikke aller er lige perfekte.

• #12   19. nov 2008 jeg så en til et stævne hvor en lille pige på nok 8 år rider rundt. så skal hun gå bane, og så da hun kommer tilbage spørger moderen om hun skal hente glidetøjlen så hun kan springe med den?

what omg. så er man da syg i hovedet.
    pigen sagde heldigvis at hun ikke behøvede.

• #13   19. nov 2008 det var sq da godt hun sagde det men så kommer jeg til at tænke på hvad de mon gør der hjemme

• #14   19. nov 2008 Nanna: Hvorfor er man syg i hovedet? Du ved da ikke om pigen har lært korrekt hvordan hun bruger tøjlen?

Alle starter jo som uvidende og der er de færreste heste der direkte lider under det.

Du ved jo heller ikke om det bare var fx første gang de havde glidetøjlen på eller om de rider med den hver dag.
    Man skal lige passe på ikke at dømme for hurtigt og huske på at vi alle starter som uvidende og lærer tingene efterhånden.

• #15   19. nov 2008 jamen det var i spring!?
    det var til et stævne, i spring.
    det ville da ende galt hvos en lille pige red på hendes hurtige fræser
    og så havde en glidetøjle på! man springer ikke med glidetøje efter min mening.
    men det ved jeg ikke om du synes? !

• #16   19. nov 2008 maria >Team Nørgaard<:
    jeg har ikke skrevet nogen steder noget om syg i hovedet.
    men man skal da først til at lære det så når man idemindste kan side på en hest uden at armene flyver rundt i alle muglige retninget og side rigtigt med benene så man kan give hesten de rigtige signaler istedet for at side konstant og sparke udover det river og flår hun den i munden

• #17   19. nov 2008 Nanna: Nu kan du jo altså få en speciel glidetøjle til spring. Har selv sådan en selvom jeg aldrig bruger den. Men jeg kan udemærket forestille mig situationerne hvor den kan være rigtig nyttig og hvis pigen har lært at bruge den korrekt, kan jeg ikke se problemet.

• #18   19. nov 2008 maria >Team Nørgaard<:
    undskyld det med syg i hovedet så ikke årdentligt efter fordi jeg jo selv hedder nanna heh undskyld

• #19   19. nov 2008 maria: det kan så godt være. men jeg ville ikke tro at de havde styr på det! for moderen longerede hesten i tøjlen over hovedet.

• #20   19. nov 2008 Nanna: Se nu kommer der jo så en ny information på, som kan ændre billedet. Dog kan pigen jo godt have fået undervisning i at bruge tøjlen, selvom moren ikke har begreb om noget.

TNT: hehe, ja misforståelser kan hurtigt komme... Jamen vi kan godt blive enige om at de burde lære hvordan sådan en skal bruges, men også derfor at jeg nok ville spørge dem om hvorfor de bruger den. Så har man noget at gå ud fra...

• #21   19. nov 2008 kan se at vi kan diskutere meget.
    men jeg synes stadig ikke at man skal ride med glidetøjle i spring, hovedet skal ikke sidde helt inde!
    som mange man misbruge hvis de ikke kender den rigtigt-

• #22   19. nov 2008 hva skal man dog overhovedet med sådan noget, kan slet ik se hva det sku gøre godt for,
    haha nogen der kan fortælle mig den gode ting i det ? ?

• #23   19. nov 2008 Men glidetøjlen er jo også til andet end at få hovedet ind til bringen. Nogle heste kan virkelig smide hovedet i vejret, meget mere end hvad en martingale kan hjælpe på. Her kan glidetøjlen være god, men det kræver selvfølgelig at man er endnu bedre til at give efter før, over og efter springet. Igen, det kræver viden og erfaring at ride med en glidetøjle i spring.

• #24   19. nov 2008 Tjah, nu har jeg selv redet med en glidetøjle smiley
    Men ja generelt bare mindre børn med noget så "farligt" i hænderne kan pisse mig af :s

Det lige fra glidetøjle, til pisk og pelham bid osv smiley

• #25   19. nov 2008 okay har dog aldrig hørt om. men foretrækker nu selv uden,
    selvom jeg har en lille bandit med krudt i

men hvordan skal alt muligt være ku gøre godt for hesten ik slår med hovedet eller hva man siger

• #26   19. nov 2008 Nu mener jeg heller ikke man skal ride med "alt muligt", men nogle heste kan fx blive så gearede når de skal springe at de bare tager hovedet op og løber. Det har jeg da selv oplevet. Og så kan dressuren være nok så god.
    Min gamle hest kunne man ikke bruge martingal på. Han kunne låse den ved at tage hovedet lidt op og så baglæns. Så var tøjlen i en vinkel der gjorde at du ikke kunne bruge den. Hvis han havde været typen der så bare løb, ville en springglidetøjle måske være en mulighed. Det problem havde jeg nu ikke med ham.

• #27   19. nov 2008 når nej heller ik det jeg mente, mente bare der så mange forskellige muligheder man kan vælge.D
    når okay:D

• #28   19. nov 2008 Mener også at man skal bruge så lidt hjælpemidler som muligt. Og rider heldigvis heste pt der ikke har brug for en masse. Andet end at den ene skal pakkes ind i gamacher og klokker for ikke at smadre benene, men det er jo en helt andet sag smiley

• #29   20. nov 2008 okay smiley
    ja,

• #30   2. jan 2009 :S
    nu spørger lige lige MEGET dumt smiley
    Hvad er en "glidetøjle"? smiley

Kommentér på:
lillepige og glide tøjle

Annonce