{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
811 visninger | Oprettet:

Øv føler mig snydt {{forumTopicSubject}}

Ja jeg føler mig godt og grundig røvrendt.

Har købt en hest som ikke gik gennem handelsundersøgelsen. Inden undersøgelsen aftalte jeg med sælger at HUN betalte hvis ikke hesten gik gennem og jeg hvis den gjorde.

Hesten gik ikke i gennem men jeg valgte alligevel at købe den da dyrlægen mente at fejlen var til at rette op på i løbet af et halvt års tid men det ville give ekstra omkostinger på omkring 4000 kr.

Dette er virkelig drømmehesten for mig og jeg vælger altså at købe hende. Jeg forlanger prisnedslag men sælger er ikke til at rokke i og giver mig kun 1000 kr i nedslag.
Jeg går faktisk ud fra at hun så betaler undersøgelsen for hesten gik jo ikke i gennem . Men det ville hun ikke. Hun siger når jeg har købt hesten og fået et aflsag på HELE 1000 kr så må jeg virkelig selv betale den.

Den er på 1600 kr så faktisk er jeg kommet til at betale 600 kr mere for en hest med fejl.

Får hesten hjem i denne uge og glæder mig selvføligelig rigtig meget men føler mig godt nok snydt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Øv føler mig snydt
  • #1   23. nov 2008 sikke en led K-----

    en aftale er en aftale og når i har aftalt at hun betaler hvis den ikke går igennem, så skal hun sku betale..

    du er nød til at mande dig op og forlange det...

    hvis hun ikke betaler så lad være med at købe hesten (trussel)... for en aftale er sku en aftale


  • #2   23. nov 2008 det var da træls...
    men du må jo bare bide i det sure æble...
    må man se din nye hest?


  • #3   23. nov 2008 Rigtigt træls..

    Sørg derfor ALTID at have disse ting på skrift..


  • #4   23. nov 2008 Problemet er at hun jo mener at nu har hun jo givet et afslag på HELE 1000 kr. Men det er jo ingen ting når man tænker på de udgifter jeg får ved fejlen.

    HUn mener også at når jeg har købt hesten så har jeg accepteret fejlen og må selv betale men sådan synes jeg ikke det hænger sammen.

    For den klare aftale var at gik hun ikke gennem betalte hun. Hesten gik ikke gennem, ergo skal hun vel betale.

    Har en veninde hvis kommende hest hellere ikke gik gennem. Hun valgte at købe den alligevel og fik et pris afslag på 10.000 kr samt sælger selvfølige betalte undersøgelsen og den efterfølgende scanning for at se hvad der var galt.

    Men ja nu har jeg så købt hesten og jeg håber bare jeg bliver rigtig glad for hende og så må jeg lade være med at ærge mig selvom jeg synes det er en princip sag for det var jo en aftale.


  • #5   23. nov 2008 Men kan ærlig talt ikke lade være med at føle mig snydt. Den følelse er rigtig træls at sidde med.

  • #6   23. nov 2008 Kan da godt forstå dig...
    men desværre er der sådan nogle mennesker i dagens danmark..


  • #7   23. nov 2008 Tja, jeg vil nu give sælger ret.

    Når man laver den aftale er det jo fordi det oftest er sådan at går hesten igennem, køber køber den, men går den ikke igennem, beholder sælger den.

    Du har valgt at købe hesten og her dermed accepteret denne fejl. Jeg mener så at så skal du selvfølgelig også betale handelsundersøgelsen.
    Du vidste hvad det ville komme til at koste at købe hesten selvom der er anmærkninger.

    Men sørg altid på at få tingene på skrift, så undgår man misforståelserne.


  • #8   23. nov 2008 Det normale er faktisk at køber du hesten (acceptere evt fejl) så betaler du også dyrelægetjekket, dette bør man sørge for at aftale inden tjek og køb ellers..
    Desuden synes jeg egentlig ikke du kan brokke dig over kun at få 1000 kr i nedslag.. du har jo valgt at købe hesten til den pris, ingen tvinger dig og du kan bare sige nej, men der er jo ingen lov der siger at sælger skal give nedslag..


  • #9   24. nov 2008 træls situation, men forstår ikke at du overhovedet vil købe en hest der ikke går igennem sådan en undersøgelse.
    Og ja syns ikke d er fair fra sælgers side når hesten ikke kan gå gennem en handelsundersøgelse så er 1000,- sq ikke meget i rabat!


  • #10   29. nov 2008 Hvis det var mig, havde jeg ikke købt den. Hvis du tager imod den med denne handelsfejl, kan du ikke komme tilbage til sælger omkring dette.

    Dine 1000,- for en handelsfejl er godt solgt - Hun griner da af dig og dermed betaler du sku osse for handelsundersøgelsen!!

    Du køber dig en hest med handelsfejl, og fået oplyst af dyrlægen at han/hun MENER at fejlen er OK efter 1/2 ÅR!

    Helt ærligt køber du dig til dyrlægeregninger, lyder det til.
    Du bliver ked af det og kan måske ikke ride den.

    Spar dig sel vfor disse bekymringer, det er ikke sjovt.

    Måske er det bare drømmehesten, men der findes andre drømmeheste uden fejl, hvis du har tiden til at lede og måske vente.

    Vær nu sød ved dig selv og drop købet.

    Blot venlige tanker herfra, selvom det kan lyde hårdt. smiley

    Held og lykke alligevel


Kommentér på:
Øv føler mig snydt

Annonce