{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
461 visninger | Oprettet:

Udlån af hingst ? {{forumTopicSubject}}


Hej!

Jeg står i en underlig situation af at jeg nok skal sælge hestene til foråret til fordel for en uddannelse. Et svært valg.

Som udgangspunkt vil jeg sælge mine hopper, og gerne behold emine to hingste. Den ene tager jeg med, hvsi muligt, men så er spørgsmålet - vil man låne en unghingst, selvfølgelig opdraget og redet i det basale? Og er det muligt at finde en troværdig låner til en hingst?

Ville I låne en unghingst (ej avl) ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udlån af hingst ?
  • #1   29. nov 2008 lad være med at udlån, der går ALTID et eller andet galt..

  • #2   29. nov 2008 Man kan gøre det på mange måder. har selv prøvet udstationering. Det er vigtig du og den anden har gjordt jer helt klar over for hinanden og få skrevet noget ned på papir. Kemien mellen jer skal være iorden fra start ellers kan det gå galt. Held og lykke

  • #3   29. nov 2008 Ja, men det er formentlig privat og han må ej bruges i avl. jeg er nok lidt skeptisk, men dete r nok den eneste måde at beholde ham på.

    Jeg håber det kan være muligt - vil helst udlåne ham på Sjælland..


  • #4   29. nov 2008 Er sikker på det vil lykkes dig, bare du sikre dig at det er en du vil kunne stole på i med gang, men også i mod gang. er det ham på dit profil billed?

  • #5   29. nov 2008 jeg har haft lånt min pony ud i 4 år og der har ALDRIG været noget

  • #7   29. nov 2008 Pintoen som ses, vil jeg gerne selv tage med, men min frederiksborger (ham der er så mager på alle de gamle billeder) ville jeg gerne låne ud til en seriøs stævnerytter på dæmonøen ..

    Jeg ved også der er seriøse lånere, men nu er han jo hingst og det indskrænker måske mulighederne for at finde en låner, som har muligheden for at få ham opstaldet.


  • #8   29. nov 2008 vil du senere hen bruge ham til avl, eller af hvilken grund skal han forblive hingst??

    det er lidt mere krævende og finde en god rytter som har mulighederne for og ride ham seriøs når han er hingst, da han dermed ikke må blive opstaldet på mange rideskoler.

    ellers en rigtig sød hest, havde jeg boet på sjælland og haft pladsen til ham, så ville jeg helt sikkert gerne ha lånt en hest som din.

    Men pas på du ikke får ham udlånt til en som ikke kan magte ham, for det kan give mange problemer senere hen, hvis den først får magten...


  • #9   30. nov 2008 Umiddelbart skal han ikke bruges som avlshingst da han ikke kan blive godkendt - derfor vil det på ingen måder komme på tale at han må benyttes i avlen i udlånsperioden.

    Min passion er de to hingste men situationen bliver formentlig således at jeg ikke har råd til to i en periode.. Men kun en periode.


Kommentér på:
Udlån af hingst ?

Annonce