uden sadel {{forumTopicSubject}}
Ja for at sige det mildt så er jeg en dør til at ride uden sadel. Jeg glider lige rundt og bang så ligger jeg der. For nogle år siden red jeg ofte i trav og tølt og skridt uden sadel og sad godt og faldt ikke af men jeg har bestemt aldrig kunne galopere uden sadel. Nu kan jeg dårlig sidde på en hest i skridt uden sadel uden at falde af. Måske er det skrækken for at falde af der gør at jeg stivner og derved nemmere glider rundt.
Men jeg ser mange herinde som både rider galop og springer uden sadel og jeg fatter simpelthen ikke hvordan de bærer sig ad.
Det sakl siges jeg ikke har bane eller mulighed for bane der hvor jeg har hest så forholdene er ikke gode hvis man nu skal øve sådan noget og man rider jo ikke bare lige ud i skoven uden sadel første gang.
Hvordan øver man det. Hvordan kommer man op ?
apr 2007
Følger: 30 Følgere: 43 Heste: 9 Emner: 398 Svar: 6.656
mar 2008
Følger: 54 Følgere: 50 Heste: 2 Emner: 5 Svar: 45
Jeg rider tit uden saddel selv, jeg elsker det!
Min mor holder min hest når jeg hopper op også starter jeg stille og roligt med skridt ind til jeg har balancen også begynder jeg på lidt tölt og sådan :D.
Håber du kunne bruge det
aug 2005
Følger: 65 Følgere: 59 Heste: 5 Emner: 57 Svar: 956
Hvad gør man, når hesten ikke bryder sig om at man stiger op, når der ikke er sadel på?
Hun siger intet til at jeg hopper op når der er sadel på, men er der ikke sadel, spænder hun op og vil ikke stå stille :s
Der er intet problem når jeg så er kommet op, men bliver bange for hun skaber sig sådan. Hendes ryg er helt i orden, så hun har ikke ondt.
apr 2007
(link fjernet)
Træn med at stå ved siden af en stol og så når du står på stolen og til sidst hoppe op på hende.. Du kan evt. lade hende græsse imens du hopper op..
jul 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Heste: 1 Emner: 40 Svar: 1.386
Både i skoven (med jordeture) dressur og springning.. hader sadler x)
Ved ikke hvordan man gør, øvelse gør vel mester?..
apr 2007
uden sadel