{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
879 visninger | Oprettet:

Barring, doping og rollkür - løsning {{forumTopicSubject}}

Jeg har projekt om ridesport. Hvad der gør at rytterne udsætter deres heste for barring, doping og rollkür for at vinde. Jeg har brug til lidt hjælp til konklusionen - altså løsningen på problemerne. Hvordan kan man stoppe brugen af doping? Hvad kan da gøres for at stoppe barring? Skal der laves straffe for brugen af rollkür?

Det er de tre overstående problemer jeg skal finde en løsning på. - og så også military. Problemet ved military er ikke hverken barring, doping eller rollkür men det at terrænspringningen er så krævende og 'mange'(en smule overdrevet) heste er døde af disciplinen. Hvad kan der gøres?

Jeg vil ikke have jer til at skrive min konklusion, men gerne forslag til løsninger. :o)

På forhånd tak. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Barring, doping og rollkür - løsning
  • #3   4. dec 2008 problemet er at man ikke kan tjekke folks daglige træning. der kan der rides som det lyster. Men der er jo også straffe for doping.

• #4   4. dec 2008 Doping: sørge for at der ligesom er noget der hedder kontrolmålning, også kom en kontrol hvor udvalgte heste/ponyer til de større stævner/løb blev tjekket for doping smiley

Barring: Der kan nok ikke gøres meget ved at det bliver gjort derhjemme, for der kan man jo ikke rigtig tjekke det? smiley Men hvis der er mistankte om det, skal der gøres noget ved det! Generelt burde man være mere obs på dyremishandling! Men til stævnerne, burde der stå folk ved opvarmningsbanen og holde øje med om alt går som det skal. At sætte springet over 10 cm højere end klassens højde er jo også barring.

Rollkur (det hedder ikke rollkür) - Samme som med Barring smiley

• #5   4. dec 2008 NEJ:O .. er der seriøst ikke prikker over u'et. Det vidste jeg ikke. o:
    Men tak alle sammen. smiley

Hvad kan der gøres ved military?

• #7   4. dec 2008 Det man først fremmest kan gøre, er at sørge for at de mennesker som underviser er kvalifiserede til det. Der er RIGTIG mange undervisere hvor grov brug af hjælpemidler og hjælpetøjler som glidetøjle og indspændinger, er en del af den daglige træning.

Underviserne skal uddannes mere indenfor hesten anatomiske opbygning, indenfor indlæring og hestens naturlige adfærd. Derudover har RIGTIG mange trænere brug for at sætte sig mere ind i hestens tankegang og vide noget om, hvordan de rent faktisk er istand til at tænke og lære. Fx tror mange at heste bevidst er frække, dumme eller stædige.

En anden ting er, at man simpelthen kunne forbyde dem som bruger disse metoder at stille op til stævner. Vi ved at Anky van Grusven rider hendes heste med så grove metoder - men alligevel får hun lov til at ride til stævnerne og bliver dermed en (meget dårlig) rollemodel for hele verdens dressuryttere. Og det er jo i sig selv katastrofalt, når uvidende ryttere tror, at det er sådan man rider dressur.

• #11   4. dec 2008 Ej okay Theis - skal vi så bare slippe alle hestene fri? xD Lidt overdrevet måske d:

• #12   4. dec 2008 Meget sport er blevet til en pengemaskine. Og udøverne går langt for at få gode resultater.

• #13   4. dec 2008 Tak alle sammen. Denne 'debat' har givet nogle gode ideer til min konklusion. smiley

• #14   5. dec 2008 Man skal vel 'bare' udanne rytterene ordentligt lige fra starten til at den ikke er acceptabelt.

og så hårdere straffe og mere kontrol med rytterene..

men bare lige for at få det hele på det rene så er Rollkur IKKE 'ulovligt', dvs det er altså tilladt at ride sådan.. så det kan man ikke straffe!

smiley

• #15   5. dec 2008 Mia - Tak :o)
    Og ja, det med at rollkur faktisk ikke er ulovligt har jeg skrevet på en af de forige sider. smiley

Kommentér på:
Barring, doping og rollkür - løsning

Annonce