339 visninger
|
Oprettet:
hest på prøve {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg har min fjordhest tilsalg og en har spurgt mig om de må få ham på prøve inden køb??
Det er ikke noget jeg har den store erfaring i så hvad ville i sige det det??
Hvad skal man huske?
Og evt pris for det?
jan 2008
Følger: 24 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 6 Svar: 24
man ved ikke hvilken hest man får tilbage..
den kan være skadet eller andet..
- men selvfølgelig er det dit eget valfg
aug 2006
Følger: 43 Følgere: 41 Heste: 3 Emner: 50 Svar: 943
maj 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Heste: 2 Emner: 44 Svar: 170
apr 2004
Følger: 76 Følgere: 84 Heste: 5 Emner: 96 Svar: 1.917
VIlle i måske ikke også gerne have en hest på prøve hvis i nu bode 2 timers kørsel derfra?? Det altså ikke nogen man bare gør hverdag !
Syntes at sætte en hest på prøve er en god ide
Men som der er blevet sagt så skriv kontrakten så alt er i orden sådan at de i realiteten har købt ponyen men har 14-30 dages returet
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 66 Heste: 2 Emner: 34 Svar: 146
God jul allesammen
apr 2004
Følger: 42 Følgere: 41 Heste: 9 Emner: 85 Svar: 449
Men det har været forholdsvis billige heste, så ejeren har ikke haft ½ million på spil - selvfølgelig stadig en hest de holder meget af, men så har vi haft meget kontakt i prøvedagene, så de har sikret sig, at det er som det skal være..
Men personligt ved jeg ikke om jeg ville sende hesten på prøve.. Det ville jeg nu nok, hvis det var en person jeg stolede på. Men det skulle kun være, hvis eventuelle købere var sådan rimelig sikre på forhånd, så det ikke bare var spildt, hvis hesten kommer tilbage..
Ellers, ja, så er det jo en rigtig god at tilbyde eventuelle købere at prøve hesten hos dig selv nogle flere gange. Og du kan eventuelt undervise, da du jo kender hesten og dens små "særheder"
Men ja - sørg for at have kontrakt iorden, hvis du sender den ud på prøve!
maj 2008
Følger: 175 Følgere: 181 Heste: 10 Emner: 150 Svar: 1.324
Vi har før fået heste hjem, som vi skulle starte helt forfra med. Så det er vi gået fra igen, simpelthen for at undgå at hestene skal igennem alle mulige dårlige oplevelser.
<i> - Jette
hest på prøve