{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
873 visninger | Oprettet:

slipper når man falder.. {{forumTopicSubject}}

jeg sad lige og så film hvor rytteren falder af (det sker på lukket ridebane). rytteren falder over hestens hovede, og bliver ved med at holde i tøjlerne, hesten bakker forvirret tilbage og begynder at små stejle, rytteren holder stadigvæk i tøjlerne, hesten svinger hovedet for at komme fri, men rytteren slipper ikke.
^så tænkte jeg 'det egentlig tit jeg ser film hvor hesten nærmest kæmper for at komme fri, men rytteren bare holder fast, og så er det jo på lukket bane, så det jo ikke fordi den kan løbe væk...
selvfølgelig tænker man ikke "åh jeg slipper tøjlerne" lige når man falder, men når man har ramt jorden, og det er gået op for en man er faldet, og man kigger på hesten og ser den blev forskrækket og prøver at komme væk fra stedet - så synes jeg da godt man kunne slippe tøjlen i stedet for at den skal stå og rive sig i munden..
altså jeg plejer selv at slippe og lade hesten løbe lidt rundt, så den finder ud af at der ikke var noget at være bange for, i stedet for at jeg holder den tilbage. Nu det her slet ikke for at kritiksere nogen. overhoved! Men altså, ja så er spørgsmålet bare; slipper i tøjlerne når i falder?

..nu det bare fordi jeg har set det ske rimelig mange gange, og har veninder der holder hesten tilbage til den nærmest stejler lodret, og det kan da umuligt være godt for hestens mund, altså...
kan selvfølgelig forstå at man holder hesten fast hvis man falder af på en åben mark, men nu er det her generalt bare til de "lukkede baner" hvor hesten alligevel ikke kan løbe nogen stedet, andet end rundt og rundt..
-men ja, slipper i eller holder i hesten? hvis i holder den må i gerne skrive hvorfor..

EY, det er virkelig ikke for at kriktiksere nogen, som jeg har sagt, jeg har bare tænkt over det. og måske en kan give en rigtig god grund hvorfor man holder hesten.. mm ja.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  slipper når man falder..
  • #1   23. dec 2008 Jeg slipper.

  • #2   23. dec 2008 Tror mange gør det af sikkerhedsordsager..

    Ikke for deres egen sikkerhed, men er man røget af og har tøjlen med, og man så slipper, så kan hesten let træde i tøjlen og kan komme grimt afsted i munden/kæben.. Jeg holder også fast, men har også en hest der står stille og glor på mig.. Har en gang sluppet ham, fordi han bakkede et skridt..


  • #3   23. dec 2008 de helt få gange jeg er faldet af må jeg faktisk indrømme at jeg nok ikke har sluppet
    dog har hesten stået helt stille når jeg var landet


  • #4   23. dec 2008 Jeg falder aldrig af 8D
    Og hvis jeg gør har jeg intet at holde i XD hehe


  • #5   23. dec 2008 jeg holder altid fast i tøjlen uanset om det er lukket eller åben området vi rider i da heste ikke skal lære den godt må løbe mår man falder af og hvis man lære den det i et lukke ridehus vil den også prøve det i det åbne område

  • Cille <3
    Cille <3 Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 50 Følgere: 50 Svar: 840
    #6   23. dec 2008 jeg har det med at holde fast! og det er altså ikke noget man gør med vilje. Jeg er udemærket godt klar over at jeg kan komme MEGET til skade når jeg holder fast - men når man er chokket kan der godt gå lang tid før man husker på sådanne "nyttige" ting. specielt hvis luften er sluppet ud af en mm. desuden er det en del af mine "instinkter" at falder jeg - så holder man fast i det nærmeste.. det er hjernen der tænker for en - hvis man fx. bliver skubbet ud fra noget griber man jo også fat i det nærmeste - dette er ikke bevidst, men simpelthen et "overlevelsesinstinkt". Man ser jo også at hvis man falder ned fra et træ pludselig hænger i en gren - det sker så hurtigt at man ikke når at registrere det selv og kigge efter en gren når det sker - og så er det din hjerne der udelukkende bestemmer - og ikke fornuften..

  • #7   23. dec 2008 For at være helt ærlig kan jeg ikke huske om jeg holder fast eller slipper.. Jeg nemlig kun faldet af en hest en gang, i det stykke tid jeg har redet, .. En ældre, meget rolig elevhest på rideskolen, og det er efterhånden et par år siden, og når man har guldfiske hukomelse som mig, så husker man ikke de små detaljer længe xD. Hvis jeg husker korekt slippede jeg tøjlen få sekunder efter jeg landede i ridehusbunden.. Hesten blev bare stående på stedet og kiggede, som sagt meget rolig hest xD

  • #9   23. dec 2008 Er kun faldet af på bane (både med lukket og åben port) Asterix står stille selv i den mærkeligste situation, så jeg slipper ham bare (:

  • #10   23. dec 2008 Det er meget lang tid siden jeg er faldet af, men da jeg "faldt" af, eller gled ned selv, fordi så skete der ham ikke noget, fordi han stoppede op, så der var jo ikke nogen grund til at holde fast.


  • #11   23. dec 2008 Nu falder jeg ikke af så tit, men de gange jeg kan huske - der har jeg af en eller anden grund så vidt jeg husker altid sluppet.

    Den ene gang jeg er faldet af maja ( min egen skyld ), røg jeg ned og fik vist ikke fat i tøjlerne i farten. Hun stoppede promte og gloede på mig og lignede en der ikke forstod hvorfor jeg lå nede på jorden.
    Dejligt med en hest der stopper smiley Hun stopper også hvis hun kan mærke man ikke sidder ordenligt eller er ved at falde af smiley


  • #12   23. dec 2008 Jeg slipper altid, og får fat i hesten igen hvis den stor stille ved siden af en smiley
    men det er ren refleks at holde fat i hesten.


  • #13   23. dec 2008 Jeg tænker ikke over det... Nogle gange har jeg fat i tøjlen bag efter andre gange ikke...

    Er kun faldet af en gang hvor det ikke var på lukket bane og der røg hele trense med af fordi jeg trak den med da jeg røg ud over hovedet - det var fandme ikke sjovt at stå med trensen i hånden og løs pony ca. 150m fra den mest trafikerede vej i mange km's radius Ö


  • #15   23. dec 2008 Jeg tror aldrig jeg er faldet af, og har hevet tøjlerne med mig? xD Tror bare jeg er fløjet af. :b Er ikke faldet af i al den tid jeg har haft Thor (1½ år) så kan dårligt huske det. :b

  • #17   23. dec 2008 Muhlind ~

    Nemilg.. Derfor holder jeg altid fast... Tøjlen kan nemt glide eller falde over hovedet på dem, så hellere at jeg holder fast end at de træder på den i fuld galop... Puha...


  • #18   23. dec 2008 Jeg har altid fået at vide, at man ALDRIG slipper tøjlen når man er faldet af, og det hænger fast den dag idag... Jeg slipper stort set aldrig når jeg må af, dog har jeg sluppet de to gange jeg er røget af Izette, første gang fordi hun trampede på mig da hun ville løbe væk og anden gang fordi hun faldt i et sving og vi gled hver sin vej...
    På Kasper lå jeg engang med hele trensen i hånden og to trykkede ribben til et springstævne, det var pænt pinligt... smiley


  • #19   23. dec 2008 Er ganske vidst "kun" gledet sidelæns af( røg af i et hårnåle sving på 45 grader, jeg ville til ventre Julle ville til højre, vejen delte sig i 2 som jeg ikk vidste før jeg var røget af -_-)

    Jeg nåede at opfatte at nu tog jeg fødderne ud af stigebøjlerne, og slap tøjlerne og landede lige på r*ven i svinget, mens julle travede 5 meter væk og først der opdagede at hun havde tabt sin rytter, og kom tilbage da jeg havde kaldt på hende.


  • #20   23. dec 2008 Jeg syntes det er dybt uansvarligt ikke at slippe hesten/ponyen !

    Tænk altid på ens egen sikkerhed først, hvad fedt er der at blive trampet i smadder bare fordi man ikke vil slippe fordi man er bange for hesten løber væk :s



  • #21   23. dec 2008 Slipper ALDRIG hvis jeg kan undgå det, hvilket nok er 9 ud af 10 gange.

Kommentér på:
slipper når man falder..

Annonce