{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
651 visninger | Oprettet:

Jeg må få en hest, men... {{forumTopicSubject}}

Da min mor har solgt sit hus og vi for en gangs skyld har lidt penge, har mig mor sagt at hun gerne vil hjælpe mig med at købe en hest, den må maks koste 30.000kr.
Men jeg er blevet i tvivl om, om jeg vil have en hest nu, jeg er 17år og arbejder pt. på fuld tid,¨men jeg skal jo have en uddannelse på et tidspunkt, jeg har tænkt på at jeg gerne vil være veterinær sygeplejerske, men så er det jeg bliver i tivlv om, om jeg kan have en hest samtidig med jeg er under ddannelse.
Hvad har i af erfaringer?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeg må få en hest, men...
  • #1   26. dec 2008 ved at det vil komme til a kræve meget planlægning af din tid.

• #3   26. dec 2008 Du skal nok forberede dig på at det bliver hårdt nogen dage, men min erfaring er, at det kan lade sg gøre, men det skal planlægges ned til mindste detalje.
    Har nogen gange måtte slæbe kærester med i stalden, for at jeg kunne være sammen med ham, men stadig ride mine heste.

• #4   26. dec 2008 tusind tak for jeres svar, jeg vil klart overveje det

• #5   26. dec 2008 Det skal nok planlægges - men lade sig gøre, kan det sagtens.

Jeg går i gymnasiet, har arbejde, kæreste og 3 heste hvoraf to skal rides helst hver dag. Det er hårdt, men jeg kommer da igennem det (: Hestene kommer i første række her, det første jeg gør når jeg er hjemme fra skole kl. 15.30 er at gå ud og sadle den første hest op, og så ud og ride en tur (: bagefter rider jeg om i ridehuset på den anden og træner dressur - EFTER det laver jeg lektier/afleveringer. Så er der så nogen dage jeg skal arbejde, der kan jeg kun nå at ride én hest om dagen..
    Kæresten bliver også tit slæbt rundt i stalden, men det har han heller ikke noget imod smiley

• #6   26. dec 2008 vent til du har lyst!

• #7   26. dec 2008 der er bare også det ved det, at jeg skal gå i skole i koldning og have praktik plads på fyn, det gør det ret besværligt

• #8   26. dec 2008 Jeg er igang med uddannelsen til veterinærsygeplejerske og jeg har hest. Jeg skal på min første skoleperiode 4 januar. jeg har en rigtig sød part der passer hesten i de 10 uger jeg er væk. Jeg har praktikplads på sjælland så jeg har også langt til kolding men jeg tror det går fint.
    Men det er selvfølgelig et valg man tar. Jeg har hesten opstaldet et sted hvor de lukker ind og ud og fodre, hvilket er super dejligt.

• #9   26. dec 2008 Altså en jeg kender hun bor i Fredericia, og studerer i Odense, og hun har hest ;D

• #10   26. dec 2008 som nogle ovenover siger, kan du ikke SAGTENS !
    det kræver planlægning ! men det er jo en livsstil, så hvis du vil kan du !!

jeg synes det er hårdt nok og jeg går i 9 klasse.. men hvis du virkelig vil, kan du ! og så kan du jo finde en part til nogle gange om ugen så du samtidig har tid til uddannelsen og venner og familie, ! , og så for man også lidt extra penge oveni ( ;

held og lykkke, synes klart du skal , HVIS DU VIL ! det er altså et levende dyr så der skal tid og respekt til ,

• #11   26. dec 2008 Hehe jeg har pt. 6 heste (2 er i fol) og regner ikke med sælge nogen selvom jeg skal tage uddannelse.. Men går også kun i 9 nu, men tror sagtens du kan..

• #12   26. dec 2008 Mathias .

jeg synes abselut ikke det er noget "pjat" at sælge sin hest fordi man skal i gymnasiet, det er noget pjat ikke at gøre det hvis man ikke har tiden til det !; så svigter man enten hesten eller sig selv,

synes det er sejt dem der kan nå det men har skam også respekt fo rdem som sælger, det hårdt og man skal kunne nå det, ellers er det ikk fair for hesten !

• #13   26. dec 2008 Køb en unghest : ) Så kan den gå imens du læser, og så kan du tilride/få den tilredet når den er klar.

• #14   26. dec 2008 Kig rundt nu, hvis du finder drømmehesten lige nu er den nok nemmere at betale en den før har været.
    Men sæt pengene til side og se tiden an.
    Det absolut ikke billigt at have hest, og det tager meget tid.
    Men hav øjnene åbne falder du for den helt rigtige er det jo rart med muligheden for at købe. Men ellers ville jeg nok vente til jeg havde mere styr på hvor den skal stå osv. Ved godt man kan flyttes hesten med sig, og nogle heste klarer det flot, men det hårdt for hesten hver gang den skal flyttes og tilvænne sig et nyt miljø. Så mit råd er, hav øjne og ører ude, men lad være med at skynde dig ud og hndle hest, vent hvis du kan.

• #15   26. dec 2008 Jeg kan personlig ikke selv finde energi til det efter en hel dag i skolen og tons af lektier og afleveringer smiley
    Og ved det bliver meget hårde når jeg starter på HHX - derfor jeg vælger at sælge nu smiley

Men selvfølgelig hvis du selv har en masse energi så kan det jo sagtens lade sig gøre smiley

• #16   27. dec 2008 Hej Karen..

Jeg tror nu også du sagtens kan nå det hele... Jeg har en veninde som gik på skolen i kolding.. Hun ville dog gerne have været dyrepasser.. Hun havde hest samtidige.. og det gik helt fint for hende.. smiley Hun fortsatte dog ikke, da hun ikke fik nogen læreplads.. Men man kan sagtens få det hele til at løbe rundt.. Jeg har haft 2 heste i mange år.. Det kan godt være nogle hektiske dage.. men det går.. smiley Jeg har bare haft halvparter til mine, så har det fungeret fint for mig.. smiley

• #17   27. dec 2008 Jeg står selv i samme problem. Jeg er 15, og lige nu får jeg stillet en pony til rådighed, med alt betalt - foder, udstyr, dyrlæge og smed - det eneste jeg betaler er undervisning. Jeg har en aftale med ponyens ejer - som er min ridelærer xD - om, at jeg må ride den indtil mit sidste ponyår er slut og efter det skal jeg sandsynligvis ud og finde en hest. Jeg ved bare ikke endnu om jeg har tænkt mig at købe en hest, for om 4 år, smutter jeg til Roskilde, og så ved jeg ikke hvad jeg gør med hyppen, for jeg har slet ingen anelse om, om jeg får tid til den.

Men jeg synes det er dig selv der skal bestemme om du har tid og energi til en hest. Hvis du ikke har lysten nu - som JEG ikke tror du har, eftersom du er i tvivl - så vent hellere til du får lyst, for ellers ender det bare med at du ikke gider ud til hesten hver dag, og det vil være en skam. :]

Kommentér på:
Jeg må få en hest, men...

Annonce