2.531 visninger
|
Oprettet:
Heste uden sko = Varme hove ?? {{forumTopicSubject}}
Er det rigtigt at heste uden sko har varmere hove end skoede heste? I så fald, betyder det vel at skoen hæmmer noget af blodgennemstrømningen i hoven.. Hvordan kan den det, når brodderne ikke rammer midt i hoven?... Har det nogen betydning - godt/dårligt - at hesten har varmere hove fordi den er barfodet?
Hm..
Vh Natasja
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.937
Der er det dejligt skåret ud i pap og der bliver tegnet og fortalt så alle forstår.
jan 2007
Følger: 79 Følgere: 79 Heste: 8 Emner: 94 Svar: 1.278
men ligeledes når man hamrer en jernsko på hoven, bliver den fikseret og kan ikke bevæge sig.. derfor rådner hoven altid índe under skoen... og hoven "dør" pga. den manglende blodgennemstrømning...
dette bringer os til "heste der ikke kan gå uden sko"...
løgn...'
hestene bliver bare ømtåede når de efter flere år med sko og hove der er fikserede og stive, pludselig mærker blodet i hovene igen og hoven begynder at bevæge sig og leve igen... så bliver hesten selvfølgelig øm... og folk smækker sko på igen fordi den åbenbart ikke kan gå uden sko...
ærgeligt at hesten aldrig får lov at prøve andet....
sep 2005
Følger: 91 Følgere: 93 Heste: 2 Emner: 387 Svar: 5.647
Har aldrig haft en hest med sko på, men Cassie har ihvertfald super stærke hove og hun har aldrig haft sko på..
dec 2006
Følger: 108 Følgere: 108 Heste: 1 Emner: 416 Svar: 3.245
maj 2007
Følger: 83 Følgere: 68 Heste: 2 Emner: 71 Svar: 1.495
Det ved jeg ikke. Min er ikke skoet, og tror ikke ligefrem hendes hove er varme.
jul 2008
Følger: 297 Følgere: 299 Heste: 16 Emner: 211 Svar: 4.053
Og nej, hoven rådner ikke, der hvor skoen ligger..
Mvh. beslagsmedens anden halvdel..
jul 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Heste: 1 Emner: 40 Svar: 1.386
Han er 13 år nu, og har gået med sko siden han var plag. Bare det at han taber en sko, gør at han har så mange smerter at han nødig vil gå. Han er stok halt, og vil nødigt støtte på benet. Så snart skoen kommer på igen er der intet.
Det kan da godt være at han efter 2 år ville have vænnet sig til det, men at lade ham gå i smerter så længe nænner jeg ikke..
så han forbliver skoet..
desværre, da det både er billigere og bedere for hesten uden..
Heste uden sko = Varme hove ??