11. sep 2007 Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Og mig som troede.. {{forumTopicSubject}}
At jeg havde part på den sødeste lille uskyldige 27årige fjordhoppe der ikke gider noget som helst ud over hvad hun bliver bedt om.
Guess what... I THOUGHT WRONG!
Ville ride lidt dressur for en gangs skyld og det gik meget fint i skridt, så blev dyret bange for en der kørte forbi på cykel - det er flot, dem har hun set jeg ved ikke hvor mange af hele sit liv og aldrig vendt et øre Men nu giver hun sig i fuld galop.
Men okay, det kan ske for alle.
Så får jeg et chok da jeg sætter hende i trav, hypsen sætter i fuld galop ned i den anden ende af ridebanen - hvor Tulle står på en fold nogen meter fra.
Fint fint, får hende ned i skridt og prøver igen - samme omgang.
Så får hun en ny idé, at bukke. Jeg var ikke forbredt så røg ret hurtigt af og holder ikke fast i tøjlen så dyret løber ned i den anden ende og står med et ben i tøjlen da jeg kommer på benene og derned.
Næste gang jeg sætter hende i trav er jeg så forbredt på at hun bukker så vi tager et par om gange for fulde galop og med buk hvor jeg holder mig fast.
Men hun falder da til ro og jeg kan derefter så ride hende rundt i luuntetrav hvor hun stikker hovedet helt ned i sandet og slapper af.
Min konklusion er så; Godt jeg red med hjelm, kunne have ladet være fordi hun altid er så doven på banen ellers men er glad for jeg ikke er en af dem der undlader den på banen.
En anden konklusion - Jeg rider på en 27årig fjordhoppe der lider af personlighedsspaltning ind i mellem xD
dec 2005
Følger: 75 Følgere: 80 Heste: 1 Emner: 200 Svar: 1.947
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Sissel - PONY TILSALG! - det tør siges, troede hun var kommet den periode hvor man gør sådan xD
**Den Grønne Møgkælling** © - det gør hypsen så ikke, men en fugl der pippede var af en eller anden grund meget farlig, selvom de kan flyve op lige foran hende uden hun reagere
jun 2006
Følger: 250 Følgere: 231 Heste: 8 Emner: 162 Svar: 2.249
Og det skal så siges hun har en på 22 som er pisse fræk
sep 2007
sep 2007
Følger: 44 Følgere: 419 Heste: 2 Emner: 85 Svar: 946
jun 2006
Følger: 250 Følgere: 231 Heste: 8 Emner: 162 Svar: 2.249
Kan være hun tror hun er 3år igen
sep 2007
* Tjeaz & Selina * - Det overvejede jeg så også at det måske var sadelen men så tænkte jeg over det og hun har haft den på så mange gange før og ikke reageret på den overhovedet.
Enten så er det bare lidt vinterkuller, at hun har fået den idé at det er forfærdenligt at være væk fra Tulle ( har hun ikke haft problemer med før ) eller så er det sadelen.
Men ser næste gang om hun reagere på samme måde :o)
aug 2004
Følger: 106 Følgere: 114 Heste: 7 Emner: 250 Svar: 4.324
sep 2007
Kigger på ting hun har gået forbi mange gange før, er mere frisk osv. så det kom egentligt ikke bag på mig at hun havde noget krudt i røven
Hvis hun gør det næste gang igen og på tur også prøver jeg uden sadel og se om hun laver det samme nummer.
Men tror bare hun er begyndt at blive frisk på sine gamle dage :o)
jan 2006
Følger: 136 Følgere: 131 Heste: 5 Emner: 264 Svar: 5.688
Godt du ik slog dig og at hun ikke så en ordentlig tur med tøjlen mellem benene...
Wariant er også blevet mere frisk på sine "ældre" dage.. Hun bliver fire til sommer og har ALTID været den totalt rolige og dovne, nu er hun sgu ved at live op... Så synes det bliver spændende når tilridningen af hende rigtigt skal igang.. wuhu..
feb 2006
Følger: 38 Følgere: 41 Heste: 4 Emner: 680 Svar: 7.842
det KAN være at hun er begyndt at blive dement.
det er meget normalt at ældre heste bliver demente med alderen, hvilket ofte viser sig ved at de går i barndom...
de kan blive lige så fjollede og umulige som da de var 5
glæd dig over at hun var en glad hest dengang XD
sep 2007
¤ Marie-Louise ¤ - Så må hun sq være ved at blive dement xD. Hun er ikke umulig, hun er bare frisk. Det er stort at jeg ikke skal drive hende fremmad konstant og at jeg nogen gange faktisk ikke kan stoppe hende på tur xD
Og mig som troede..