{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
319 visninger | Oprettet:

Sælge eller ikke? {{forumTopicSubject}}

Ja jeg har jo så Denise Springtime. En skøn skøn meget menneskeglad hypser, på 9år her til efteråret... Hun er redettil, men ikke tilredet (synes der er en vis forskel på de to udsagn, så håber i kan følge mig)

Nå men altså,... jeg går og overvejer at sælge hende, pga en masse private ting, der sker i mit liv... synes simpelthen ikke jeg har hverken tid eller overskud til at ha en hest, os selvom jeg elsker hende over alt andet.

Men jeg tænkte om der er andre herinde som har været i den situation hvor de har været nød til at overveje muligheden for at sælge deres "børn"...
- Hvilke overvejelser gjorde i jer?
- Hvordan fastsatte i en pris?
- Hvordan kan man "sikre" sig at det sted ens "barn" kommer hen, er et godt sted?
- Hvilke betingelser kan man tillade sig at føje til en salgs/køb kontrakt?

Tja,,, vil i det hele taget godt høre andres erfaringer på der her område... føler mig temlig meget på bar bund...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sælge eller ikke?
  • #2   30. dec 2008 Hmm... jeg har haft Denise siden hun blev født... så har jo teknisk set ikke givet noget for hende... jo en bedækning smiley men synes måske at 1000kr er liiidt underpris... trods alt smiley haha

  • #3   30. dec 2008 Jeg tænker os lidt, at HVIS jeg sælger hende, vil jeg gi hende alle de ting hun har med... dvs. sadler(2stk) hovedtøjer... (hvem tæller?) stævneskab, strigler, dækner, med MEGET mere... så det kommer jo også oven i prisen... men hvor meget ? smiley

  • #5   30. dec 2008 ta et kig rundt på market her på hestenettet, dba og hvor der ellers er heste salgs sider.
    Sammenlig din hest, som kun du kender bedst med de forskællige hest og se hvad de ligger i af pris.

    det er svært at vudere prisen umildbart ud fra hendes profil mv.


  • #6   30. dec 2008 så i udstyr "tillæg" bare de store ting... 5600 kr... hvordan fastsætter man en hests værdi?

  • #7   30. dec 2008 mja... synes jeg har prøvet... men jeg finder det lidt svært :S men tak for ideen smiley

  • #8   30. dec 2008 Jeg har efter hånden haft en del heste igennem til salg, og er som regl ret god til at pris sætte en hest, til en pris som gør hesten også bliver solgt inden for overkommelig tid.

    Det har jo normalt også en del at gøre med hestens ridelighed kunne osv, i dette tilfælde er det jo dog ikke så aktuelt.

    men jeg syntes dog det er lidt svært at sætte en pris, jo jeg har en pris i hovedet, men jeg tro ikke det helt det du har tænkt dig.

    ang udstyr så ja tag halvdelen af ny prisen så er det en rimelig pris, men for at hesten ikke skal komme til at virke for dyr, så sæt hestens pris som en sum, og udstyret som en seperat pris hvis man ønske udstyr med.


  • #9   30. dec 2008 Heidi
    Mange tak. Hvis du ikke har noget imod det, vil du så skrive en PB og sig hvilken pris du tænkte? jeg forsøger stadig at finde et eller andet hold punkt...


  • #10   30. dec 2008 ja jeg har engang haft min skønne pony brenda tilsalg, da jeg havdet arbejdet med hende i 1½ år med at træne hende op i dressuren (hun har været kørehest) ikk være hovedsky længere og bokssur og mange andre dårlige vaner fra hestehandleren af... så jeg satte hende tilsalg dog efter nogle stykker kom ud og kiggede på hende kunne jeg ikk få mig selv til at sælge hende... og jeg ejer hende stadig og hun er meget bedre går fantastik i dressuren .. ikk så bokssur mere og ikk hovedsky mere ..

Kommentér på:
Sælge eller ikke?

Annonce