Har hostet i 4 måneder nu {{forumTopicSubject}}
Hej med jer
Vi er i den trælse situation at vi står med en hoppe som har hostet i godt 4 måneder nu. Og vi har prøvet nærmest alt... Alm. hostesaft, diverse pulvere, urter osv. fra dyrlægen og intet virker. Hun står ikke og hoster konstant, og selvfølgelig kan vi ikke holde 100% øje med hende hele tiden, da hun går ude hele dagen, men i hvert fald hoster hun minimum 3-4 gange om aftenen/morgenen når hun er i sin boks. Sådan nogle tørre host.
Er der nogen der har idéer til hvad der kan være galt med hende?
Vi har overvejet om det evt. kunne være lungeorm, men plejer de ikke at være decideret syge af det?
Håber nogen kan hjælpe. På forhånd tak.
Vh Cecilie
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 200 Heste: 7 Emner: 1.490 Svar: 12.053
irriterede slimhinder...
Det kommer fordi indeklimaet genere hestens slimhinder, som bliver røde og irriterede... derfor får hesten en tør hosten, som som regel kun er til stede i stalden... ikke under ridning og ikke på fold...
det eneste der hjælper, er at flytte hesten...
det har jeg måtte 2 gange nu... og isabella er holdt med at hoste dagen efter...
jan 2004
Følger: 42 Følgere: 35 Heste: 6 Emner: 224 Svar: 2.589
Jeg ved selvfølgelig ikke hvad hun går på, eller spiser.
Men vores Aldis, er allergisk, og må af den grund kun gå i en stald, hvor hestene står på spåner, og får wrap hø.
- Hvor lang tid har i ejet hende?
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Heste: 3 Emner: 47 Svar: 247
Jeg tror bare ikke det kan være pga indeklimaet. Nu ikke for at hæve mig selv op på en piedestal(?), men hestene står på tørv, og luften er simpelthen så frisk i stalden. Det er en lille stald, hvor vi kun har to heste. Altså to bokse. Ville også være ked af at flytte hende, da hun står hjemme...
Rie: Vi har ejet hende i 6 år, og der har aldrig være problemer med hø før. Vi har altid vandet høet, selvom det er noget rigtig godt hø de får at æde. Det er sådan noget "enghø" i miniballer.
sep 2006
hvor stor er stalden???
jun 2008
sep 2006
men du må selv bestemme hvordan du forholder dig til det jeg skrev
nov 2005
Følger: 62 Følgere: 95 Heste: 3 Emner: 23 Svar: 1.337
Mit bud ville også være orm....når nu I har prøvet alt andet og stald forholdene er fine....
De behøver ikke være "dødsyge" af orm, men tegnene starter jo et sted? (hoste) måske hun vil bliver dårligere med tiden..... hvis det er orm.?
sep 2006
Følger: 87 Følgere: 87 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 3.491
det samme var med cassius i april og, det viste sig så at han havde begyndende bronkitis, og skal stå ude året rundt nu!!
okt 2005
Følger: 4 Følgere: 15 Heste: 3 Emner: 153 Svar: 3.548
jan 2004
Følger: 42 Følgere: 35 Heste: 6 Emner: 224 Svar: 2.589
- Så ved jeg desværre ikke hvad det kan være. :s
jun 2008
Men synes bare det er underligt, når det kun er når hun er i stalden.
Og ja, det kan da godt være noget med høet. Men de har altså fået det hø lige siden i sommers, og dengang var der intet. og desuden er det jo også kun den ene af dem der hoster. Og det hø der er nærmest det friskeste jeg har set og dufter så godt. Så jeg forstår det ikke.
Har hostet i 4 måneder nu