{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
498 visninger | Oprettet:

Har hostet i 4 måneder nu {{forumTopicSubject}}

Hej med jer

Vi er i den trælse situation at vi står med en hoppe som har hostet i godt 4 måneder nu. Og vi har prøvet nærmest alt... Alm. hostesaft, diverse pulvere, urter osv. fra dyrlægen og intet virker. Hun står ikke og hoster konstant, og selvfølgelig kan vi ikke holde 100% øje med hende hele tiden, da hun går ude hele dagen, men i hvert fald hoster hun minimum 3-4 gange om aftenen/morgenen når hun er i sin boks. Sådan nogle tørre host.
Er der nogen der har idéer til hvad der kan være galt med hende?
Vi har overvejet om det evt. kunne være lungeorm, men plejer de ikke at være decideret syge af det?

Håber nogen kan hjælpe. På forhånd tak.
Vh Cecilie

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Har hostet i 4 måneder nu
  • #1   3. jan 2009 Jeg har en ide til hvad det kunne være, og det er det samme som isabella har/har haft..

irriterede slimhinder...

Det kommer fordi indeklimaet genere hestens slimhinder, som bliver røde og irriterede... derfor får hesten en tør hosten, som som regel kun er til stede i stalden... ikke under ridning og ikke på fold...

det eneste der hjælper, er at flytte hesten...

det har jeg måtte 2 gange nu... og isabella er holdt med at hoste dagen efter...

• #2   3. jan 2009 Hun kan også være allergisk overfor hø/halm?

Jeg ved selvfølgelig ikke hvad hun går på, eller spiser.

Men vores Aldis, er allergisk, og må af den grund kun gå i en stald, hvor hestene står på spåner, og får wrap hø.

- Hvor lang tid har i ejet hende?

• #3   3. jan 2009 Hej sandie, tak for dit svar.
    Jeg tror bare ikke det kan være pga indeklimaet. Nu ikke for at hæve mig selv op på en piedestal(?), men hestene står på tørv, og luften er simpelthen så frisk i stalden. Det er en lille stald, hvor vi kun har to heste. Altså to bokse. Ville også være ked af at flytte hende, da hun står hjemme...

Rie: Vi har ejet hende i 6 år, og der har aldrig være problemer med hø før. Vi har altid vandet høet, selvom det er noget rigtig godt hø de får at æde. Det er sådan noget "enghø" i miniballer.

• #4   3. jan 2009 den stald jeg lige har flyttet isabella fra, der synes jeg også at klimaet virkede rigtig fint.... men det har isabella desværre ikke synes smiley

hvor stor er stalden???

• #5   3. jan 2009 Hmm... Det er svært at sige. Jeg tror ikke at der er mere end 32-34 kvm, som så består af de to bokse på cirka 16 kvm hver og en lille gang.

• #6   3. jan 2009 så kan det godt være det...

men du må selv bestemme hvordan du forholder dig til det jeg skrev smiley

• #7   3. jan 2009
    Mit bud ville også være orm....når nu I har prøvet alt andet og stald forholdene er fine....
    De behøver ikke være "dødsyge" af orm, men tegnene starter jo et sted? (hoste) måske hun vil bliver dårligere med tiden..... hvis det er orm.?

• #8   3. jan 2009 har i haft dyrlægen til at lytte på den?? evt. en kikkert undersøgelse!!

det samme var med cassius i april og, det viste sig så at han havde begyndende bronkitis, og skal stå ude året rundt nu!!

• #9   3. jan 2009 svamp i høet.

• #10   3. jan 2009 Ja okay, så er det nok ikke det. smiley

- Så ved jeg desværre ikke hvad det kan være. :s

• #11   3. jan 2009 Tror ikke dyrlægen har været ude og lytte endnu...
    Men synes bare det er underligt, når det kun er når hun er i stalden.
    Og ja, det kan da godt være noget med høet. Men de har altså fået det hø lige siden i sommers, og dengang var der intet. og desuden er det jo også kun den ene af dem der hoster. Og det hø der er nærmest det friskeste jeg har set og dufter så godt. Så jeg forstår det ikke.

Kommentér på:
Har hostet i 4 måneder nu

Annonce