{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Slagtning af hest
  • #1   8. jan 2009 ringer til slagteren og "bestiller" tid.
    så kører man derned og så kommer man ind i et ru, hvor man får en klemme de skal ha' i øret når de er døde - i det rum giver du navn konto nummer, adresse, og hvilket dyr du vil ha slagtet.
    så trækker man dem hen til slagter rummet hvor det foregår smiley

• #2   8. jan 2009 godt mine ik skal det.. de skal brændes,når de er døde

• #3   8. jan 2009 ellers kan slagteren hente hesten..

Men ved ikke hvorfor der er så mange der synes det er syndt at slagte heste.. det gør jeg ikke ondt når den er død ?

• #4   8. jan 2009 jeg synes bare ikk det er en god måde at hesten skal ende sine dage på:( min hest kahlagan blev kremeret(staves)

• #5   8. jan 2009 fæhesten - ja men når slgagteren henter hesten kan du ikke være sikker på den ikke bliver solgt videre når han er kørt ;).

• #6   8. jan 2009 Ja, jeg synes at skal de slagtes, skal man se dem slagtet, eller alternativt få et pålideligt menneske til at se efter at hesten rent faktisk er slagtet, så mån er 200% sikker på at hesten ikke havner levende i de forkerte hænder.

• #7   8. jan 2009 Et nyt år begynder med Bølle og Sofus < 3: Det er vel også ret dyrt?

• #8   8. jan 2009 Anita Hansen, Jannie min prinsesse :-* smiley
    Helt ærligt så er det bare at undersøge tingene ordentligt før man sender sin hest afsted smiley

• #9   8. jan 2009 jeg får mine aflivet hjemme.. det er meget bedre for hesten - og får dig. så får man daka til at hente dem

• #10   8. jan 2009 jeg synes jo slet ikke de skal ud at køre "inden de skal herfra".

Hestene kan jo godt mærke at der sker noget forkert når man kører til slagter

• #11   8. jan 2009 jeg ved faktisk ikk hvad det koster for det var min farmor og farfar der fik ham det, da jeg kun "delte" ham med min farfar, men jeg har vist hørt det ca. 1.000 at få kremeret, men han skulle simpelthen ikke ende med at blive slagtet for min faster har engang fået en hest slagtet og min farfar var inde og se det og så sagde han at det skulle kahlagan ikk...

• #12   8. jan 2009 Min hest skal ikke slagtes. Hun skal "smides" for løverne.

• #13   8. jan 2009 altså nu har jeg set hvordan daka henter heste. og her også været vidne til en hest der vågnede 1 time efter aflivningen... så har det på den måde at hvis min hest nogensinde skal aflives nu, er det enten slagteren eller boltpistolen.. vil sku ikke havde at den vågner igen og har lige så ondt..

Man kan jo bare undersøge hvad det er for en der afhenter ens hest...
    men synes da helt klart at det er en smuk tanke at lade sin hest gå videre i fødekæden, som naturen nu engang engentligt har bestemt det

• #14   8. jan 2009 Trine A: Det lyder til at være et godt sted. Hvor længe er det siden med din pony?

• #15   8. jan 2009 hvis man bare lader slagteren hente dem, blir de først aflivet, når slagteren har tid.. dyr kan lugte død

Da jeg fik min hest aflivet, blev det gjort hjemme stille og roligt. vi gik bare en tur ned på den bagerste mark og så fik den en lille sprøjte. da den så lagde sig ned, fik den lidt flere. daka henter dem bare - det skal man ikke blive og se på.

• #16   8. jan 2009 jeg har oplevet et hingsteplag eller hvad man kan kalde ham som 3 årig blive aflivet hjemme i vante omgivelser ikke sjovt at se på dyrelægen gav ham dødssprøjten men selv efter 15 var han i live så vi måtte han fat på en af de lokale svineavler og låne en boltpistol hvor dyrelægen så gav ham nådeskudet han ejer sagde bagefter havet hunn vidst han ville ende på den måde havet hun kørt ham til slagteren i gelsted. han havet noget med hans hofter

• #17   8. jan 2009 birgit H: Puha, sådan noget ville jeg gerne undgå. Hesten skal dø med det samme. Jeg tror slagtning er det bedste. Og den hest jeg skal af med, er et stort dyr. Så jeg tror der skal meget til før han er helt væk..

• #18   8. jan 2009 ham her var en fjordhest af en meget robust type og dyrelægen var henne og dobbeltjekke at det var den rigtigt dosis han havet fået og hun sagde han havet fået mere end de normalt gav... bare ikke sjovt når han ligger og svinger rundt med benene og man skal ha fat på en med boltpistol før han dør han aflivet en del grise med boltpistol og det er heller ikke sjovt hvordan må det så være at ligge der hun kunne ikke sige hvor meget han opfaddet da han stadig blinket med øjene når hun ville tjekke ham

• #19   8. jan 2009 Det er individuelt hvordan ens hest skal forlade denne verden. Jeg har bare valgt, at min skal aflives hjemme og derefter afleveres til løverne. Jeg vil ikke kører den tunge tur til salgteriet, da hesten vil kunne mærke at der der noget i vejen. Og den dyrlæge der skal aflive min, er en jeg er tryg ved og kender. Selv om det er en hård dag, så skal afslutningen på livet alligevel være stille og rolig. Jeg tror ikke på, at at en dyrlæge kører fra et dødt dyr, uden at have tjekket at dyret er dødt.

• #21   8. jan 2009 Nåh ja undskyld allesammne jeg havde hørt forkert, det jeg mente jeg havde hørt var at det kosted 10.000 ikk 1.000, men jeg vidste heller ikk helt hvor meget det kostede da det var min farmor og farfar der ordnede det jeg fik bare at vide at han blev kremeret

• #22   8. jan 2009 Jeg har prøvet både at få slagtet en hest og få en aflivet. Det er jo begge dele traumatisk - men det vigtigste er at vi giver vores dyr en værdig død - altså uden angst og smerte.

DAKA synes jeg er lidt klamt - men det er fordi jeg egentlig ikke ved helt hvordan destruktionen af døde dyr foregår.

Slagtning til konsum eller til dyremad har jeg det OK med, og det handler meget om, at vi har en kanon slagter i Holbæk der sælger kødet til udlandet - men i frossen eller fersk tilstand. ALDRIG levende! Han aflivede min stjerne - på en meget fin måde. Hurtigt og enkelt.

• #23   8. jan 2009 Jeg ved at den dag hvor Shaklero skal forlade denne jord skal være i mine arme... Men synes meget jeg svinger imellem om det skal være slagtning eller sprøjte.. Jeg vil bare helst han kommer bedst afsted.. For det skylder jeg ham.. Håber virkelig der er mange mange år til at den dag kommer...

• #24   8. jan 2009 jeg synes, det er et UTROLIGT spild af så meget kød og korn at få en hestekrop brændt, når der er så meget, den kan bruges til! -.-'

Asmun skal enten slagtes eller gives til løverne i zoo :). men forhåbentlig først om mange år!!!

• #26   8. jan 2009 Jeg har taget min beslutning, min hest skal slagtes. Har lige siddet og læst om Christiansfeld slagteri. Og det lyder til at være et godt sted.

• #27   8. jan 2009 Har hørt at hvis man bor i nærheden af æbletoft så er Reepark (en zoo) det bedste sted for en hest at ende sine dage! De er meget omhyggelige med netop at gøre rent og have omgivelser hvor hestene ikke ved noget.

Hvis jeg havde en hest var det sådan den skulle ende. Så ville jeg evt selv med så jeg kunne få bekræfet at den var død. men hvorfor skulle en zoo ønske at sælge en gammel hest videre?

• #28   8. jan 2009 Min hest skal ikke i en zoo. Ideen er sikkert fin nok. Jade som er på mit profil billede, ville ha været endt ved løverne, hvis ikke jeg havde købt hende. Sikke et spild, da hun er en kanon dejlig pony..

• #29   8. jan 2009 det vigtigste er vel, at hesten ikke opdager hvad der skal ske, og at den er væk på et split sekund.

derfor (om minimum 35 år) skal ronni ponny skydes af dr. dyr hjemme ved stalden smiley

• #30   8. jan 2009 Jeg synes at det er helt i orden at nogle vælger at få deres heste slagtet. Jeg har ladet mig fortælle, at hesten ikke når at opdage noget, før end den er død.

Jeg valgte dog at få min aflivet hjemme ved stalden af flere årsager:

Han var ikke så vild med at køre trailer, så det ville jeg ikke byde ham som det sidste.

Han kunne finde på at slå med hovedet, når man rørte ham i panden, så jeg ville ikke risikere at de ramte forkert, fordi han slog med hovedet.

Jeg ville følge ham til det sidste og havde ikke lyst til at se ham i en blodpøl.

Men er hesten vant til at komme ud omkring uden at blive nervøs, ser jeg ikke noget problem i at man får sin hest slagtet, så længe at det sker her i Danmark.
    (",)

• #31   10. jan 2009 jeg har været med til 2 forskellige aflivninger og den mest humane er at blive skudt der dør de lige med det samme med sprøjte bliver de stukket i hjertet med en slags gift. og der går meget længere tid før de er døde. jeg har været på slagte hus i mariager og hvidbjerg på mors og det var helt rene steder selv om det var oppe på dagen. så hestene forstod ingen ting de blev skudt med det samme de var af lastbilen.

• #32   10. jan 2009 Ja, katte og kaniner o.lign bliver stukket i hjertet - det synes jeg selv ikke er særlig rart at se på. - men en hest får det sprøjtet ind i en blodåre i halsen og falder om, når det når til hjertet. En hest der bliver skudt falder om med det samme og ligger evt i kramper et lille stykke tid (det er en efterreaktion, ligesom høns, der kan løbe rundt uden hoved). Jeg ved ikke om hesten har kramper, når den får sprøjten, for jeg stod med ryggen til, da min faldt. Men i begge tilfælde mærker hesten ikke noget, når den først er faldet.

(",)

• #33   14. mar 2010 Hvis en hest er chipmærket, kan den så slagtes og har været på smertestillende?

• #34   14. mar 2010 • Isabell & Lyna • .

Hvis et dyr har fået medicin, er der en vis "udelukkelses tid" man skal overholde, inden dyret kan bruges til slagtning. Der står vist på medicinen, hvor lang tid det drejer sig om.

Om en hest, der er chipmærket, må slagtes, ved jeg ikke.

(",)

• #35   3. jun 2010 Min ponyhoppe på 5år ender sine dage i næste uge hos reepark zoo hun er dsv uhelbredelig syg har fået ødelagt sit underliv da hun var til hingst....
    jeg kører selv ud med hende så jeg ved hun bliver sendt på sin sidste rejse på acceptabelt vis

• #36   5. jul 2010 Bliver i slet ikke ked af at se og læse det her? Jeg syntes det er noget af det sværeste at tænke på, måske jeg er meget følsesladet, men tårene løber lidt...

Jeg tror min hest skal bedøves først og så aflives.... men hvor er det dog irriterende de ikke bare kan sove ind, som os når vi bliver ældre..

• #37   5. jul 2010 Nidia J

Jeg synes at det er en super vigtig ting, at overveje og sætte sig ind i, inden man står i situationen. Jeg valgte bevidst at se på, da en hest fra mit arbjede skulle aflives, så var jeg selv forberedt på den dag da min egen skulle aflives.
    Det er hårdt og det er svært og selvfølgelig er man ked af det.

(",)

• #38   5. jul 2010 jaaa jeg har også skrevet nogle indlæg... jaa ved godt man desværre kommer dertil på et tidspunkt.. syntes bare det er mega hårdt at tænke på...

• #39   6. jul 2010 Hvis de skal aflives med sprøjte bliver de først bedøve tog når de så ligger ned, får de ''dødssprøjten''.
    Ofte er der lidt reflekser, når de ligger ned, de er derfor man ikke må sidde ved benene. smiley

• #40   27. okt 2010 det kan godt være det er mig, men jeg har generelt ikke lyst til at min hun skal slagtes.

- jeg har ikke lyst til at tænke på at der en derude der sidder og spiser min hest. Derudover så ønsker jeg at - når hun når den dag, at det skal ske på den mest humane måde overhovedet, hvilket for hende, ville være på det sted hvor hun står, så hun hverken stresser, eller bliver nervøs.

vil så sige som nogle af jer har skrevet at jeg synes at disse ting er hårde at skrive om, specielt fordi jeg ser hesten som "kæledyr" og ikke som husdyr (livestock/slagtekvæg).

deraf skal min aflives af en dyrlæge da det er den mest humane måde. set fra mit perspektiv.

Kommentér på:
Slagtning af hest

Annonce