vandplaskeri i boksen {{forumTopicSubject}}
Ja det er jo som sådan ikke et kæmpe problem...
men isabella er et KÆMPE svin med hendes vand *suk*...
Bliver hun vandet i sådan en transportabel krybbe (som hænger i boksen og fyldes med vand flere gange dagligt).. så kan hun finde på flere gange dagligt at bide i den, hive den ned og "lege" med den i boksen... med en våd boks tilfølge...
Nu står hun så et sted med vandkop... og den finder hun sagtens ud af at bruge...
Men hun SVINER bare helt vildt... Den øverste meter af boksen er sjask våd i bunden efter en nat...
så jeg tog og bandt en spand fast under vandkoppen, som så bliver fyldt ca halvt op i løbet af natten... men den tager stadig ikke det hele... og jeg fjerner stadig VÅDT halm hver 2-3 dag ca...
det hun gør, er for det første at "sjaske" rundt med mulen i vandkoppen, så vandet går over kanten... fint nok noget af det griber spanden..
Men så gør hun også det at hun fylder munden med vand, hvor hun så ikke synker det... og derefter flytter hun hovedet fra vandkoppen og spytter vandet ud
Hun har også haft 50 liters vandbalje, hvilket fungerede fint.. dog sked hun ofte i den om natten...
men jeg kunne forestille mig, at hvis hun fik vandbalje i boksen nu, ville hun gøre det samme, med at fylde munden med vand og spytte det ud... og tror også dyret kunne finde på at vælte den, da jeg OFTE finder vandbaljen på marken væltet
er der nogen der har nogle ideer til knap så meget vandsjaskeri hos min flodhest????
apr 2007
Følger: 30 Følgere: 43 Heste: 9 Emner: 398 Svar: 6.656
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 200 Heste: 7 Emner: 1.490 Svar: 12.053
Hun er ude ca 7 timer dagligt.. og så 1 times ridning og en ½ times nus på staldgangen...
nov 2006
Følger: 35 Følgere: 65 Heste: 3 Emner: 233 Svar: 1.599
apr 2007
Følger: 30 Følgere: 43 Heste: 9 Emner: 398 Svar: 6.656
mar 2009
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 1 Svar: 3
Min hest gør nøjagtig det samme som din. Det er nu blevet så stort et problem for ejeren af det sted hun står opstaldet - at der skal findes en løsning på problemet med det samme.
Har du mon fundet en god løsning som du vil dele med mig??
Dorthe ;o)
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 200 Heste: 7 Emner: 1.490 Svar: 12.053
men når vi flytter skal hun have vand i en stor balje fra gulvet... det har hun fået før og der var ingen problemer
vandplaskeri i boksen