{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
423 visninger | Oprettet:

Bytte heste {{forumTopicSubject}}

Jeg står med min frieser/traver plag på snart 1 år.
Men jeg vil gerne have en som jeg kan ride på, så har jeg snakket med en om at vi kunne bytte min plag til hendes 5 årig traver hoppe.

Mit spørgsmål er så, skal jeg lade bytte handlen gå lige over eller skal der ligges noget i ?

De vil gerne have Lupa er kastereret inden de for ham, og jeg vil gerne have hoppen er handelsundersøgt


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bytte heste
  • #1   11. jan 2009 ville nok også sige der skulle noget oveni. Som sagt er friesere end del dyrer end en traver.

  • #2   11. jan 2009 Du skal jo gøre hvad du føler er rigtigt...

    hvis handelsundersøgelsen koster ligeså meget med kasteretionen.så kan de jo betale for det ene, og du for det andet..


  • #4   11. jan 2009 jeg ville sige lige over alt efter hvad traveren står til. Din er en blanding. godt af frieser men også traver. Så den er ikke "bedre" end en traver rent papirmæssigt. Men hvis jeres heste står til salg for ca det samme ville jeg sige lige over. Og du betaler kasteration og de handelssundersøgelse og de bytter dem. Hvor gammel er traveren og køn osv??

  • #6   11. jan 2009 Traveren er 5 år og en hoppe

  • #7   11. jan 2009 Ja staig byt lige over. Din er desværre ikke mere end den.

  • #8   11. jan 2009 Sarah J

    Tænker bare at hvis min har ca. en værdi som ridehest på 10-15.000 , travere har jo ikk en særlig høj værdi som ridehest


  • #9   11. jan 2009 Ja, men din er ung og der skal lægges en masse arbejde, tid og tålmodighed i før den er klar som ridehest.. Lige over alt efter hvad hoppen kan og betal hver især handelundersøgelse/kasteration...

  • #10   11. jan 2009 jeg synes det er fair at bytte lige over.. for det første er han jo en blanding, og så er han også meget ung..

  • #11   11. jan 2009 Jeg havde forlangt lidt mere oveni, men jeg er også dybt forelsket i dit smukke føl smiley

  • #12   11. jan 2009 Jeg synes et lige bytte lyder fair. din er ung og en vallak (hvis den kastreres) uden papire og halv traver.. ikke noget der er meget værd i salgsværdi (men kan jo sagtens være en dejlig hest) den andener en traver men trods alt en hoppe og hvis den har papire kan den jo uges til avl også..

  • #13   11. jan 2009 Jeg ville aldrig gøre det. Slet ikke når din er blanding. Og som der blir sagt så er den ikke ret gammel der skal ligges mange kræfter og penge oveni inden den blir det værd som den anden er nu. Man ved heller ikke om den får en skade og hun så slet ikke kan bruge den til den tid. Jeg var selv inde og se din ang bytte. Men jeg ville ikke da det for det første er en blanding af frieser og traver. Begge racer ringer ikke godt for mine øre, nå men hul i det for den ligner jo en oldenborger. Men så at du nu skriver her gør jeg slet ikke ville. Ikke noget surt, men du må skriver hvad du forventer når du vil bytte. Ville du have penge til at ligge oveni hvis der kom en med en mega lækker DV?? Og noget andet er at hvis den traver har papire kan du avle også er din slet slet ikke med mere. Jeg vil dog sige at for alles parter synes jeg begge heste skulle handelsundersøges pga købeloven. Så for din egen sikkerhed ville jeg også gøre det. Jeg synes også du virker usikker på at det er det du rigtig gerne vil. Så gør det op med dig selv inden du spørge til råds. Det var ikke noget surt indlæg, men din er på længde med den anden.
    Personlig synes jeg da også min er en meget bedre hest end alle andres så derfor bytter jeg ikke med hvad som heslt heller.
    Håber det var okay med sådan et langt svar smiley


Kommentér på:
Bytte heste

Annonce