{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
539 visninger | Oprettet:

Springer over hegnet. {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg har fået et rigtig stort problem med min hest. Han er begyndt at springe over hegnet, vi har endda gjort det endnu højere så nu er det 1.85m. Jeg har ingen ide om hvad jeg kan gøre for at holde ham inde, han går sammen med min anden hest, men han vil bare ud på markerne hvor der er lidt mere at spise end der er lige nu på folden.

Jeg har tænkt på om der måske findes en slags udstyr man kan give ham på så han ikke kan springe, med ved ikke om det er noget der findes, så måske i kunne hjælpe mig?

Det er virkelig et stort problem, for jeg vil ikke lade ham stå på boks hele dagen.

Vi har også sat hans mad noget mere op, da vi tænkte det nok var fordi han var sulten han brød ud, men nej han bliver ved og ved. Jeg skal ud og hente ham på div. marker op til flere gange om dagen.

Håber virkelig i kan hjælpe mig med at finde en mulig løsning

Hilsen Jeanette.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Et simpelt vandhane armatur skift i køkken 500 kr.
  • Elektriker 1.200 kr.
  • Montering af induktionskogeplade 500 kr.
  • Hjælp til at ligge gulv og samle køkken 205 kr.
  • Opsætning af pendel lampe i loft 700 kr.
  • Nedtagning og opsætning af gardiner - to lameller og en rullegardin 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Springer over hegnet.
  • #2   15. jan 2009 er du sikker på den springer over? det er jo ret højt-

• #3   15. jan 2009 Lyder altså meget mystisk :s

Du siger selv der ikke er meget mad på folden , og hesten "stikker" kun af hvis der ikke er nok mad ..

Har i prøvet at ligge hø på folden?

• #5   15. jan 2009 fin springhest så smiley
    Lav hegnet højere, evt. med bræder i stedet for kun tråd

• #6   16. jan 2009 Jeg har haft en unghest som også sprang over eller kravlede under og gjorde vi det højere eller lavere sprang han igennem trods kraftige stød. Der var legekammerater og græs på folden, men han søgte desværre bare lidt eventyr. Han har endda præsteret at hoppe fra græsfolden og igennem hegnet ind på en jordfold til sin kammerat. Så det er altså ikke alle heste der gør det fordi der ikke er mad. Jeg vil selvfølgelig råde dig til at finde en løsning med at sætte ekstra tråd på øverst og nederst så der ikke sker en ulykke.
    Min trøst er at min voksede fra det, han stoppede da han blev 3 år:o)
    Håber du finder en løsning!

• #7   16. jan 2009 Folk har set ham springe over hegnet. det er med to tråde så han kan ikke gå under. Og hvad angår stød så hjælper det ingenting fordi han netop springer over.

De får både halm og hø på folden, men de gider ikke rigtig rører det, så jeg ved ikke helt hvad jeg skal stille op.

• #8   16. jan 2009 kan i ikke lave en anordning, hvor toppen af hegnet vipper indad? sådan at han får sværere ved at komme over?

eller sæt dobbelthegn?

Kommentér på:
Springer over hegnet.

Annonce