{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.553 visninger | Oprettet:

Fia Dufour .
Fia Dufour .
Følger: 1 Emner: 58 Svar: 268

Spørgsmål om Islandske heste????? {{forumTopicSubject}}

Jeg skrev også forleden sag men har lige nogle flere spørgsmål omkring Islandske heste:

vil lig sige at min mor og jeg har redet store heste det sidste halve år og vi føler de er lidt for store og vil prøve nogle mindre.

1: Hvad koster en fornuftig hest. uden satamtavle.

2: Har tit læst noget om eksem på dem. hvilken slags? hvad gør man hvis de får? hvordan behandler man? går det væk? og skal man bare helt holde sig fra at købe en med eksem?

3: Hvor stor skal en fold til dem min. være?

4:hva spiser de?

5: hvordan er deres hove i forhold til andre heste, og i det hele taget deres helbred.

6: Ved i hvor man kan få undervisning på dem i nærheden af københavn eller omegn? Eller kunne i selv tænke jer at tjene lidt penge på at undervise min mor og jeg, på jeres Islandske hest, så vi kan se om de er noget for os

7: Kender i opstaldningsstederne omkring København eller omegn? har selv søgt en masse men kan ikke rigtig finde noget. så vil gerne have telefonnummer, adresse,e-mail eller hjemmeside.

Påforhånd tak (-:

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spørgsmål om Islandske heste?????
  • #2   18. jan 2009 En islænder uden stamtavle koster ca 10-15.000.
    Det er sommereksem de får, og hvis de får det skal nogle have eksem dækkner, og man kan få sådan noget kløe noget til dem osv.. Det er rigtig forfærdeligt hvis de har det. og det trækker LANGT ned i pris..

Folden skal være som til andre heste..
    Vores de får havre og sådan noget vitamin noget, sådan nogle piller dimser.. smiley

Hovene er meget forskellige, nogle er gode og nogle er dårlige osv.. det er det samme som alm. heste.

• #3   18. jan 2009 Du siger i vil prøve noget der er mindre end en stor hest (:

Hvorfor så lige en Islænder? (de er normalt meget dyre)
    I kunne jo også finde en stor 1'er pony evt haflinger eller fjordhest smiley

• Fia Dufour .
    Fia Dufour . Tilmeldt:
    jul 2008

#4   18. jan 2009 Okay tusind tak for til jer begge....

men Tina C synes bare alle ser så dyre ud.... så er der vel ikke mange uden stamtavle?

• #5   18. jan 2009 mange islændere får sommereksem, det er dem der er inpoteret fra island. da de ofte ikke kan tåle de insekter der er i dk. det er jo så ikke relavandt hvis i køber en uden stamtavle. men ellers skal de have et eksemdækken på om sommeren og noget spay og evt andet, det kommer an på hvilken grad det er.

de er lidt ligsom fjordheste og shetlændere i fodring om sommeren akn de godt nøjes med bare græs og om vinteren lidt foder og hø til.

efter min mening skal de have en stor fold ..

deres helbred er meget mere robust iforhold til varmblodsheste osv. men hvis der ER noget så ER der også noget da de ellers er meget robuste..

dejlige heste!!
    men ja prisklasserne er forskellige meget forskellige, men hvis i ønsker at fx avle eller ride koncurrancer så køb med stamtavle.. islændere går man meget op i har stamtavle så man skal nok forbedrede sig på at få smidt et par kommentare i hovdet hvis den er uden stamtavle men ja det er jo nok ved alle racer (:

• Fia Dufour .
    Fia Dufour . Tilmeldt:
    jul 2008

#6   18. jan 2009 laura L
    tak for svar.... men tro mig jeg har gooooooglet det så mange gange og kigget så meget på joras!!!!!!! (-:

• Fia Dufour .
    Fia Dufour . Tilmeldt:
    jul 2008

#7   18. jan 2009 *~: Kiwie Kathrine Karlson :~* !

vi er nybegyndere og vi vil intet med konkurrence og avl... vi vil bare hygge os... og heldigvis kan vi sagens klare nogle kommentare hvis det er, da vi bare gerne vil have en god hest med et godt sind, så kan folk sige hvad de vil (-:

• #8   18. jan 2009 Hey jeg har to unge islænder MED papir til billige penge.(billiger end de priser andre har skrevet)
    De er danskfødte og hoppeføllet er helt spec. da hun har 4 sokker om meget smuk.

• #10   18. jan 2009 Fia - HVis du har set på joras under dem med papire, er de dyre ja.. Men der er også nogle uden papire der inde mener jeg, under deres egen side.. og de er meget billigere, da man ikke kan bruge dem til noget inden for islænderverdenen. du må ikke komme med på fællesture og stævner osv.. Så det er jo ikke fedt..

• Fia Dufour .
    Fia Dufour . Tilmeldt:
    jul 2008

#11   18. jan 2009 okay.... min mor og jeg laver bare vores egne fællesture... (-:

• #12   18. jan 2009 Islændet trives helt klart bedst i flok i løsdrift. Jeg synes næsten det er synd at holde islænder i boks. Islænder er vokset op i store flokke i løsdrifter og de trives simpelthen bare bedst med det.

Den eksem de får kaldes sommereksem. Den findes i flere grader. Heste som har den i svær grad er meget plaget og skal ofte går med heldækken fra maj til oktober. Samt behandels med forskellige midler mod det. Ligeledes ville de ikke trives i tæt skov og plantage og har det bedst ved vandet og på åbne steder. De skal på boks om dagen og fold om natten. Det er meget besværligt at have en islænder med sommemreksem og det kan blive en dyr affære. Så jeg ville helt klart fraråde at købe en med sommemreksem. Uanset hvilken grad. Så ja KØB ALDRIG EN EKSEM HEST. Det kan ikke helbredes , kun holdes nede.

Islænder med papir er som du sikkert ved dyre. Ilæsnder uden papir er faktisk også dyre men kan fås til mellem 10.000 kr og 20.000 kr. Men pas på. Der er SÅ mange derude som sælger ponyer som de påstår er islæænder og så tjener de lige lidt ekstra. Og ponyen har aldrig set skyggen af en islænder.

Du kan ofte kende det ved deres skrå kryds. Deres gang, deres hoved og ikke mindst deres bygning og kropsform. Når man som mig har redet og set mange islænder gennem livet så kan man snildt udpege den i mellem en ponyflok.

Islænder er ofte billige i drift og mange lever udelukkende af hø og så nogle vitaminbladninger.

Islænders hove er som mange andres og man skal ikke undervudere deres behov. ogle tror stadig at islænder kan leve på en sten.

Deres helbred er individuelt. Men de fleste er da heldigvis sunde og raske lige som alle andre heste. De er bare oftere sundere og levere længere pga de feste islænder går i løsdrift. Løsdrift forlænger livet, øger livskvaliteten for dem og styker dem på mange måder.

Husk at islænderen udvikler sig sent og først må tilrides som 5 års.

Islænder har oftes en kort ryg og kan være svære at finde sadeler til.

håber du kunne bruge mine svar

• Fia Dufour .
    Fia Dufour . Tilmeldt:
    jul 2008

#13   18. jan 2009 Tak for de gode svar....men har lige et til....

når det er at man ikke har stamtavle og man ikke må deltage i alle mulige ting, hvad så med opstaldningdstederne???? skal man så have stamtavle på sin hest hvis man vi stå et sted kun med Islændere?

Kommentér på:
Spørgsmål om Islandske heste?????

Annonce