Aflivning er bare det værste!!!! {{forumTopicSubject}}
Snøft snøft..
Blev ringet op fra gården hvor min halvpart Lilleper står i dag. Lillepers ejer har/havde også 2 skønne friesere Thyra og Jaap.
Det viste sig at Jaap var kommet meget alvorligt til skade med sine ben, så vi tog alle derud for at få et overblik og få kontaktet en dyrlæge.
Jaap var så ilde tilredt at han måtte aflives, kun 6 år gammel ): Han havde siddet fast i boksen og havde fået skåret sit ene forben og sit ene bagben helt op, jeg har aldrig før set så meget blod ): Han havde to kæmpe kødsår på begge ben der gik helt ind til knovlen. Det var så trist, han må virkelig have lidt meget.. Den stakkel.. Chancen for at han nogensinde ville kunne komme til at gå igen var kun 5-10%¨
Det er så sørgeligt når man intet kan stille op, den eneste hjælp man kunne give ham, var at give ham lov til at sove ind.. Dyrlægen sagde også at staklen havde mistet så meget blod at hvis ejeren valgte at kører ham til landbohøjskolen ville han sandsynligvis have lidt så meget at det ville være det rene tortur mod ham..
Bente elsker sine heste og gjorde hvad der var bedst for Jaap..
Jeg har selv tit lånt Jaap til ture og tit stået og hygget med den kære hest.. Der er ingen tvivl om at han vil blive savnet!!!
Har tænkt mig at lave et billed af ham og sætte ind i mit fotoalbum "redigeret billeder" så kig forbi og smid en hilsen hvis I har lyst..
Til minde for Jaap, som måtte forlade dette sted alt for tidligt!
nov 2007
Følger: 40 Følgere: 36 Heste: 4 Emner: 100 Svar: 999
nov 2006
Følger: 61 Følgere: 58 Heste: 2 Emner: 44 Svar: 752
mar 2008
Følger: 25 Følgere: 23 Heste: 7 Emner: 17 Svar: 56
Man skal virkelig nyde tiden med sin hest, der kan pludselig ske noget..
R.I.P Jaap
sep 2006
Følger: 45 Følgere: 41 Heste: 12 Emner: 38 Svar: 972
jan 2004
Følger: 42 Følgere: 35 Heste: 6 Emner: 224 Svar: 2.589
Aflivning er SÅ slemt.
Da Jess blev aflivet, havde vi givet hende drop osv. i 3 dage, nat og dag, fordi hun blev ved med at få det bedre.
Men på 3 dagen, lå hun ned igen, og ville ikke rejse sig af sig selv.
Så sagde dyrlægen til min mor "Jess har givet op, det er jeres tid til at gøre det rigtige." Så kiggede min mor på mig (som i øvrigt ikke havde sovet i 3 dage), og siger "Hvad syntes du?"
- Og så råber jeg bare "Så dræb dog den hest, i kan jo se den lider".
Egentligt total ondt, det var bare så hårdt for mig.
(Hun havde en infektion på hjertet, og et muskeltal på 6000 (det skal normalt være på 400))
maj 2008
Følger: 67 Følgere: 62 Heste: 4 Emner: 72 Svar: 191
Det er så trist når sådanne ting sker, især når det kommer helt uden varelsel som dette, ingen advarelser bare; den ene dag er alt fint, den næste er hesten død ): På den anden side kan man jo sige at når det foregår over længere tid, er det hårdt mod ens psyke og hele tiden tænke klare hesten det eller klare den det ikke. Men det vil jo altid være hårdt at aflive en ven uanset hvad )':
Den stakkels hest, det ville aldrig blive et liv for ham, er glad på Jaaps vegne at Bente tog den rigtige beslutning selvom det er enormt hårdt!
):
Aflivning er bare det værste!!!!