{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
584 visninger | Oprettet:

Hestehandler....handelsundersøgelse..? {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle.

Jeg er ved at købe min første hest...skal hente den hjem på lørdag, og glæder mig helt vidt. Den er købt hos hestehandler, og jeg har læst en masse indlæg om både den ene og den anden, og også ham her, så mit spørgsmål handler ikke om, hvorvidt de er gode eller dårlige.
Jeg har læst lige så mange indlæg om hvordan handelsundersøgelser foregår, hvem der betaler m.m. og kan se på de fleste, at "normal" kotume er, at sælger betaler, hvis hesten ikke går igennem - køber betaler, hvis den gør. Prisen har jeg læst ligger et sted mellem 1000 - 2000 kr...afhængig af røngten m.m..

Da jeg efterfølgende talte med min sælger, fandt jeg ud af, at kotumen der er, at de solgte heste bliver samlet kørt til et dyrehospital og undersøgt, og prisen er 600 kr. Lige den måde at gøre det på, er jeg ikke stødt på i al min læsning....er der nogen af jer alle herinde, der har prøvet lignende ?....
...og hvad er erfaringerne med disse handelsundersøgeler arrangeret af sælger ?

Håber at høre fra jer....:o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hestehandler....handelsundersøgelse..?
  • #1   26. jan 2009 så skal du ihvertfald selv havde papirne på at den er gået igennem ellers kan du ikke få den forsikret


  • #2   26. jan 2009 Det får jeg også...han bliver samtidig vaccineret, så jeg håber på, at det er reelt nok. Jeg har bare før hørt, at sælgere har visse "aftaler" med nogle dyrlæger, hvor hesten bare går igennem uden nærmest at blive kigget på....jeg håber ikke det er tilfældet her, og jeg vælger at tro, at det er reelt nok.
    Man er jo altid lige usikker, når det er noget man ikke kender så meget til, så jeg vil gerne høre, hvad folk har af oplevelser med det...


  • #3   26. jan 2009 Spørg om du må komme med.

  • #4   26. jan 2009 ¤ Svindel&Humbuk ¤ FORTIS ET FIDUS
    Jeg ville gerne have været der, men det er allerede i morgen, og der er lang vej fra hvor jeg bor, til der hvor hesten er, så det har jeg ikke mulighed for.

    Stald Lyngdal
    Det er jeg glad for du siger...har du handlet samme sted ? Jeg har ikke indtryk af det foregår på den måde ret mange steder...
    Får man garanti fra sælger mod skjulte fejl og mangler ?


  • #5   26. jan 2009 hvad er det for et sted,lyder som et godt sted at handle heste,

  • #6   26. jan 2009 hej
    jeg har ikke kunne regne ud hvem det drejer sig om smiley

    men såre simpelt, hvis du ikke er tryg ved den måde, kan du jo altid sige, at du vil bruge din egen dyrlæge, og så selv betale uanset hvad smiley


  • #7   26. jan 2009 Jeg ville aldrig lade dem vælge dyrlægen. ! Folk snyder og lyver så bukserne flyver! De vil gøre alt for at hesten går igennem, og synes det lyder meget underligt at de køre mange heste afsted sammen. Forstår ikke folk der gør det? Vi fandt selv en dyrlæge og gav ca 1000 for en handelsundersøgelse med vores egen dyrlæge og det syntes jeg ikke var dyrt når man tænker på hvor dyrt det kan blive i længden, hvis der er noget galt med hesten! bare min mening

  • #8   26. jan 2009 Det er altid en dårlig ide, at lade sælger vælge dyrlæge, brug altid din egen eller en du selv vælger, Der kan være penge under bordet imellem hestehandler og dyrlæge...... VÆLG din egen dyrlæge

    mvh kiki


  • #10   26. jan 2009 Tak for alle jeres bidrag...hører gerne flere.

    Stald Lyngdal:
    Det glæder mig du fortæller det.....og bekræfter mig i min opfattelse :o)

    Jeg skal et godt stykke udenbys for at hente og handle hesten, og jeg har ingen dyrlæge. Ville gerne selv have været der - om ikke andet, så for at følge min lille pruh... :o)

    Men jeg har også et eller andet sted en tiltro til,. at når et dyrehospital lægger navn til undersøgelsen, og skriver papirerne, at så er de vel også interesseret i at være reellle.
    Der er ingen tvivl om at de tit får heste ind, der skal kigges igennem fra samme, så hvis der dukker historier op om, at de lader en masse passere, der skulle have været kasseret, vil deres rygte og forretning vel gå ned...eller ?

    Jeg synes faktisk det er en god ordning...og det er kedeligt, at mange allerede har skadet sig selv ved at snyde sig igennem - altså både dyrlæger, hestehandlere m.fl. Det giver en generel opfattelse af, at det hele er svindel og humbug, og derfor ville det være dejligt at høre, at nogen har prøvet det og fortæller, at det bare er godt....er der flere der kan det ?


  • #11   26. jan 2009 jeg har prøvet hvor det gik dårligt - sælger valgte dyrlæge, og vi havde ikke mulighed for at være til stede. Vi havde aldrig købt hest før, så vi var alt for godtroende. Da hesten senere fik problemer med benene stillede vores dyrlæge sig meget tvivlsom overfor at hesten var gået igennem en bøjeprøve uden at vise halthed. Intet kunne bevises, desværre smiley

  • #12   26. jan 2009 tine H...det er trist at du er en af dem, der også var ude for en dårlig oplevelse...kom din hest igennem det, eller hvordan gik det ?

    Stald Lyngdal....er det min hest du kender ?....det ville da være lidt spooky :o)


  • #13   26. jan 2009 Den blev aflivet. Kan ikke huske hvad det var med dens ben, men de var i hvert slidte - for meget til at have kunnet gå i gennem handelsundersøgelse mente dyrlægen jo smiley Men det er 6-7 år siden, jeg var ikke så gammel, så kan ikke rigtig huske detaljer. Ved bare at jeg aldrig ville lade sælger vælge dyrlæge. smiley

  • #14   27. jan 2009 Nej tine H, det kan jeg forstå. Det var en trist oplevelse I fik ud af det....

    Stald Lyngdal - jeg er også sikker på vi bliver glade for ham. Jeg så ham til salg på dba.dk for snart længe siden. Jeg blev helt betaget af ham dengang. Nogle måneder siden så jeg ham til salg, der hvor jeg nu har købt ham. På det tidspunkt var jeg ikke så aktivt søgende, men jeg kiggede hundredevis af annoncer på kort tid, for jeg havde besluttet mig for at vi skulle have en. Jeg var flere gange inde og kigge på ham, for at se, om han stadig var der....og for ikke så længe siden, blev jeg tilbudt at købe en tinker, der befandt sig i Thisted. Vi tog derop og kiggede på den, men det var ikke det rigtige for os. Og hele tiden spøgte ham her inde i mit hoved...så tog vi op og kiggede på ham, og jeg tror jeg havde besluttet mig for det skulle være ham allerede inden jeg havde set ham :o)...han havde "talt" til mig på en eller anden måde.
    Efter at han var prøvet af, stod jeg og talte med den pige, der red ham, og jeg stod og nussede ham imens - pludselig lagde han sit hoved op på min skulder - og så var jeg helt solgt. :o)....han er bare skøn.
    Jeg opretter ham herinde, lige så snart jeg har hentet ham hjem....*S*


  • #15   31. jan 2009 Jeg er MEGET mistroisk da jeg selv engang har købt en hest fra Jylland der gik igennem handel derovre uden problemer og da den så kom til sjælland havde den slid i begge forben og kunne ikke gå gennen bøjeprøve! Så pas på, hesteverdenen er grotesk.

Kommentér på:
Hestehandler....handelsundersøgelse..?

Annonce