{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
735 visninger | Oprettet:

Jeg blev godt nok chorkeret {{forumTopicSubject}}

I går var jeg ude og se et landsstævne i springning, som gammel springrytter glædede jeg mig kæmpe meget til at opleve stemningen og den spændende ridning igen.

Det blev der sgu bare ikke meget af...
- eller jo, spændende ridning var der skam, men det var ikke betínget af god ridning - tvært i mod.

Når man ser den ene stressede og forvirrede hest efter den anden, med det ene skarpe bid efter det andet, kæmpe underhals og en MEGA overbygget muskel på den forkerte halshvivl komme mosende hen mod et spring med en evig statisk tøjle som ikke engang slippes når hesten er over springet.

Jeg tog hjem, da en mand kom på banen med et kandar - ET FUCKING KANDAR, stillede hesten så højt at den knapt nok kunne se ned af og ikke engang blev sluppet hen over springet..
springning med kandar kan være acceptabelt, hvis man bruger det hensigtsmæssigt og rider på trensebiddet med den anden tøjle som reserve, men det gjorde ham her ikke.

Det fik mig faktisk straks til at tænke på den debat der har kørt på hg om Susan der skridtede hendes bane rundt og gav hestene godbidder til et stævne - hun gjorde det for at give hestene gode oplevlser, så de ikke skulle stressé fremover.

Der var satme mange af de heste i går der havde haft bedre af at blive skridtet...

Magen til dårlig ridning har jeg ikke set længe - og undskyld hvis jeg støder jer alle sammen.
Jeg er jo udemærket godt klar over, at langt fra alle springryttere rider således - der var jo også 3 ud af 50 ryttere dér i går red pænt......

// Surt opstød fra CSF 8D

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ny vandlås håndvask 600 kr.
  • Udskiftning af gulvvarmestyring 2.300 kr.
  • Stikkontakt med dæmper 1.250 kr.
  • Fjerne + ny fuge ca 60cm 700 kr.
  • Afmonter kogeplade i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeg blev godt nok chorkeret
  • #3   8. feb 2009 Jeg læste lige overskriften og chokeret er self uden r 8D '
    Stavefejl er gratiS 8D

• #4   8. feb 2009 Hov så lige jeres indlæg, ja i har ganske meget ret.

desværre er der mange der ikke forstår hvor forkert deres ridning er. smiley

• #6   8. feb 2009 Springning med kandar... wow.. Hvad pokker skal man bruge det til?
    I mine øjne bruges kandaren kun i dressuren for at vise at rytteren har så rolig og følsom en hånd, der kan håndtere så skarpt et bid.

- Natasja

• #8   8. feb 2009 Sådan er ridesporten idag, desværre.
    Fik også et ret stort chok da jeg var til World Cup i dressur/spring i Odense og DM i dressur i 07.

Dyret blev trukket ind på banen, skridtet to omgange i skridt også blev den ellers samlet op til den helt store guldmedjale.
    Ikke noget med at trave varm først, nej, nej. Den eneste der gjorde det var Isabell Werth - men det var så frem og ind ikke frem og ned.
    En hollandsk rytter viste gerne roll kur frem ( hollandske ryttere = orange bånd på ridejakken ).
    Spændte heste bag lod med en overtrænet muskel som jeg ikke husker hvad hedder, men den de får når de træner ligamenterne og ikke bruger ryggen rigtigt.

Til DM fik jeg mig også et chok.
    Et. stk rytter kom riddende ind på banen med godt fat i kandar stangen hele banen rundt, red nærmest og godt og vel roll kur på ridebanen.
    Flere af hestene var spændte og kunne sprænge på stedet og rendte rundt med en åben mund og blev liiiige 'nykket' ned når de slog fra.
    Få af dem kunne skridte roligt ud af banen uden hesten blev bange for det ene eller andet og man ikke skulle ha' fat i kandar stangen.

• #10   8. feb 2009 Hej,
    Jeg kan godt forstå din overraskelse... der er desværre nogle ryttere som ikke kan ride, men på baggrund af gode ponyer kommer ud og starter stævner.

Jeg synes dog ikke at det er et stort problem.... selvfølgelig er jeg også mest i dressurverdenen.

Jeg synes dog det er forkasteligt at susan kærsgaard bruger et stort stævne, hvor der er venteliste for at starte, bruger kostbar tid og plads til at vende sin hest til at være på en springbane.. det er hvad der er opfundet ministævner og klub stævner til...

Jeg håber at du får nogle bedre oplevelser fremover...
    Hilsen Rikke

• #12   8. feb 2009 <b>Janne</b>
    >Jeg har været med til at arrangere ponylandsstævner flere år i træk og det er også dem jeg husker som de bedste oplevelser, men hvor er det skræmmende at det er de voksne ryttere der rider værst!

Der er sgu ingen af dem jeg ville give penge for at ride mine heste!

Jeg synes Susan gjorde god figur!
    Det er efter min mening ikke mere spild af tid det hun gjorde, end at ride ind og blive disset på første spring eller vælte dem alle - så er banepersonalet da først blevet sat i arbejde..

^ Enhver der har læst hendes indlæg i debatten må da kunne se, at hun gjorde det eneste rigtige for at redde en bortdømt hest!

finder lige linket

Kommentér på:
Jeg blev godt nok chorkeret

Annonce