Slut med søm+jernsko :) {{forumTopicSubject}}
Felixs hove er snart så ødelagte, at smeden næsten ikke længere kan få en alm. jernsko til at sidde.
Så nu er beslutningen taget, og skoene købt. Jeg har indkøbt 2 par limsko, og 1 par sømsko. Sømsko til baghovene, og limsko til forhovene. Alle lavet af kunststof, og med "indbygget" stødabsoberende materiale.
Dels som nævnt fordi Felixs forhove ikke tåler søm, og dels fordi jeg føler mig så overbevist om at det er jernskoene der er skyld i de mange, mange skader som ikke kun min egen hest får, men også andre rideheste.
Jeg skal selv betale (i denne omgang blev det 1000 kr Ö) men sådan må det være. Nu glæder jeg mig bare helt vildt til at få prøvet det af
Et + ved limskoene er at jeg kun skal have smeden til at trimme hoven. Jeg har været på "kursus" idag, og kan derfor heldigvis selv montere limskoen. Trods dette er det desværre en del dyrere end med alm. jernsko, men jeg tror på det er pengene værd.
- i så fald i dyrlæge regninger ;D
feb 2007
Følger: 75 Følgere: 121 Heste: 5 Emner: 163 Svar: 821
Og hvad hjælper det ?
Afhjælper det hvis heste har problemer med benene samt er øm tået ?
Skriv gerne en pb , vil meget gerne vide mere om det
jul 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Heste: 1 Emner: 40 Svar: 1.386
Han er ekstrem ømtået, og kan ikke engang gå på en blød græsfold uden at ømme sig hvis han går uden sko.
Endevidere hvis han traver på fx. på en ridebane bare med én manglene sko, er han tydelig halt. Så vil ikke udsætte han for at gå uden sko på folden..
Har ellers også selv tænkt tanken, men med en hest som Felix duer det desværre ikke ..
jul 2007
han for biotin tilskud af den bedste kvalitet, som indeholder alverdens stoffer der skulle gavne hoven. Desværre har det ikke den store effekt, når hoven hele tiden bliver ødelagt af at få søm banket op i
jul 2007
kig her: www.hestoghobby.dk der kan du se alle priserne
Det er ikke meget dyrere når det kun er et par du skal have..
jul 2007
jo, men boots kan de jo ikke gå med 24/7. det kan ikke være rart..
Felx går i løsdrift, og skulle så gå med dem på altid, hvlket de jo ikke er beregnet til
dec 2006
Følger: 109 Følgere: 109 Heste: 1 Emner: 416 Svar: 3.246
jun 2006
Følger: 250 Følgere: 231 Heste: 8 Emner: 162 Svar: 2.249
Min fjordhests hove vokser ikke nok iforhold til hvor meget han slider dem, så han skal have sko på. desværre. Har prøvet alt og intet hjælper og smeden før ikke lage ham gå uden mere, da de er så nedslidte.
Det skal lige siges jeg arbejder langt væk fra ham så han rides ikke pt så det ikke fordi han rides for meget. hihi
feb 2007
Følger: 75 Følgere: 121 Heste: 5 Emner: 163 Svar: 821
jul 2007
Er hoven fx. 13,6 skal du runde op til en 14. Altså str. 140
Er hoven 12,2 cm, skal du runde op til 13, og hesten bruger derfor str. 130
feb 2007
Følger: 34 Følgere: 49 Heste: 2 Emner: 205 Svar: 2.420
Slut med søm+jernsko :)