{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
227 visninger | Oprettet:

bedste frieser ? {{forumTopicSubject}}

hej.. smiley
jeg har jo før spurgt lidt ind til frieseren herinde, og jeg er simpetlhen ved at samle så mange oplysninger som jeg kan om den race...

og så var det jeg tænkte på, er der nogen der ved hvilket sted der er "bedst" at købe frieser af?
er der nogen der har et bedre ry end andre og sådan ? vil så nødig tage fejl af evt. sælgere.. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Træfældning 2.813 kr.
  • Klip af ca 20m hæk 1.000 kr.
  • 2 lamper skal tages ned nu (4 meters højde cirka) 810 kr.
  • Udskiftning af dørhåndtag på hoveddør 980 kr.
  • Montering af induktionskogeplade 500 kr.
  • Ophængning af en lampe i loft 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bedste frieser ?
  • #1   15. feb 2009 mmmh.. smiley havde også regnet med at købe den i DK, men synes man hører så meget om nogen sælgere er bedre end andre og sådan.. smiley prøver bare at sætte mig lidt ind i markedet.. smiley

• #2   15. feb 2009 Jeg ville derimod enten købe en danskavlet frieser, eller finde en at rådgive mig med, og så finde en i Holland selv. Der er et par gode danske stutterier der avler ret gode friesere.

Køber man en hollandsk avlet, som er impoteret til DK, skal man virkelig se sig godt for, da der er mange brådne kar imellem, som langt fra impoterer kvalitet. Selvfølgelig er der også nogle der gør. Så gå ikke på kompromis med prisen hvis du køber en impoteret, langt de fleste tilfælde hænger pris og kvalitet sammen i det tilfælde. Og så er du oppe hvor du kan få danskavlede til samme pris, og der er det alligevel nemmere at kende til opvæksten.

Mit råd er at tage ud og besøge stutterierne, og se hvad de har, de har næsten altid nogle til salg

• #3   15. feb 2009 pony gården

importerer du en frieser direkte fra Holland, kan du sagtens få en kanon hest, men nej, du kender ikke dens fortid. men det gør du jo heller ikke her i DK...

annika
    ifht hvor du skal købe den, så er det ikke så meget anderledes end hvis du køber en anden race. du kan ikke helgardere dig mod at blive snyt osv. det er en satsning uanset hvem man køber af. kig på hestenettet og herinde og så tag ud og rid den... nus med den osv så du kan "se" sindet... og så gør op med dig selv om det er af betydning for dig om der er papir på den eller ej...

Kommentér på:
bedste frieser ?

Annonce