{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
470 visninger | Oprettet:

Hoste og staldinventar? {{forumTopicSubject}}

Min hest hoster... Eller det vil sige...

Når det er fugtigt i vejret og vi rider tur hoster han 1 gang. Præcis samme sted hver gang (efter 5 minutters skridt). Han hoster ikke i stald eller på bane og hoster ikke yderligere, hverken i trav eller galop. Han er blevet undersøgt af dyrlæge der intet kunne høre på ham og mente at der ikke skulle gøres yderligere så længe det er så lidt som det er.

Hvis jeg giver ham secreta pro er der intet.

Nu har jeg så overvejet om det kan være stalden. Pt er der min og ejerens hest. Ejerens hest har ingen symptomer. Men de sidste 2 år har der stået en pony som også har døjet med hoste -dog en del mere end min. Den har været i div behandlinger uden effekt. Efter den blev flyttet forsvant hosten. Hmm

Stalden er en træstald og de står på spåner og får god kvali hø og wrap, roepiller, musli, lidt korn og olie lucerne.
De står ude 5-6 timer om dagen. Der bliver muget hver dag.

Jeg har opserveret at der ligesom er en hvid, svampeagtig/skimmelagtig belægning på alle træflader i stalden.

Den får masser af frisk luft igennem og der er ikke høloft eller andet der kan holde på fugtighed. Så jeg forstår det ikke. Men ved ikke hvad det ellers skulle være og synes også det er mistænksomt at den pony hostede helt vildt -indtil den blev flyttet (og min først er begyndt at hoste efter han er kommet derud).

Hvad pokker kan man gøre for at prøve at forbedre indklima i stalden når man tilsyneladende gør alt for at det skal være godt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hoste og staldinventar?
  • #1   24. feb 2009 tror du ikke lige at den stald skulle tjekkes for skimmelsvammp ?

  • #2   24. feb 2009 Generalt så er der mange hosteheste pt.. Jeg har også haft dyrlæge ude og tjekke min hoppe 4 gange for hoste nu.. og hun mener det er virus der er i omløb.. jeg mistænkte dog lidt halm og hø.. men hun mente ikke det er allergi for halm eller hø.. Men det ville da være en god ide at få tjekket staldens indeklima for svampespore.. det er jo noget giftig stags.. vi bliver jo også selv syge af det..

Kommentér på:
Hoste og staldinventar?

Annonce