{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
580 visninger | Oprettet:

Opstaldnings krav ??? {{forumTopicSubject}}

Hej Alle smiley

Jeg står sådan og overvejer hvordan jeg skal gribe det an... Sagen er den at jeg gerne vil have nogle sommer pensionære ud til sommer, men jeg havde måske endelig godt plads til en fx nu!

Men det ville være "første" gang jeg skal have en på stald (dog har jeg haft stalden sammen med en anden, men hun har lige flyttet sine heste)

jeg har måske lidt store krav!

Jeg vil jo selvfølgelig gerne have en som er sød og rar!

Men jeg vil have at andre behandler mine heste ordentligt, og der skal ryttes op efter sig selv!

når hestene er kommet ind fra marken (lige inden det bliver mørkt) er der ro i stalden, dermed ment at man selvfølgelig er velkommen til at komme og ordne sin hest, men trækken ud og ind af stalden, larm osv skal ikke forgå, og dette er pga jeg vil have hestene kan spise i ro og mag´når de er kommet ind!

Pt er der ikke så meget jord, ca 1ha, til sommer 3,5ha, så pt er der jo fx ingen græs som sådan!

Kort og godt, den jeg vil have i min stald skulle være en som satte hestens ve og vel i høj kurs, faste rutiner for hestene, god opførsel omkring andres og sin egen hest! sød rar og ansvars bevist! Og meget gerne en hyggerytter!

Er dette muligt??

Ville jeg ´stille for store krav??

Hvilke krav/regler er der på jeres opstaldningssteder? eller hvis du selv har stald og opstaldere, hvad er dine krav?

Ville man kunne "tillade" sig at ville se ejer først, så ejer kunne komme og se stalden og se om det overhovedet ville være noget for opstalderen?? og så tage den derfra?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opstaldnings krav ???
  • #1   1. mar 2009 Det er nogle rigtig fine krav, dem kan du sagtens bruge.

• #2   1. mar 2009 Jeg synes egentlig, det er ganske normale krav at stille - sagt med andre ord helt forståelige i hvert fald for mit vedkommende smiley

• #3   1. mar 2009 nu forstår jeg ikke lige sammenhængen men ...
    Jeg synes da ikke at dine krav er for store, jeg synes nærmere at det er en sevlfølge.
    selvfølgelig skal man være sød og rar (alle har da dårlige dage, men men...)
    og selvfølgelig, rydder man op og selvfølgelig skal der være ro i stalden når hestene er inde, lige meget hvad,

• #4   1. mar 2009 hmm, måske lidt for høje, men du kan sikkert ´finde nogle stykker (:

Ved os er der, vi SKAL ryde op efter os! Vi SKAL jævne efter os, Vi skal være ude klokken 10! Vi må IKKE stå på staldgangen to tider kan ikke lige huske dem, men vi SKAL ihvert fald ryde op efter os (:

• #5   1. mar 2009 Men forstår heller ikke helt dine krav helt? (:

• #6   1. mar 2009 Det er nu nogen meget fine og fair krav du har..

• #7   1. mar 2009 synes det lyder fint og ikke for høje..

vi har lejet en stald hvor kun vorers står, dvs vi også selv bestemmer vores regler og hvem vi vil have ind .. vi har en enkelt gang haft en anden opstalder.. De krav vi stillede der var:
    - at man ryddede op efter sig selv
    - mugede ud så tidligt som muligt (da vi har en allergihest og får at der så kan komme frisk ludt i stalden)
    - at der blev hjulpet med aftensfodrignern -selvfølgelig tog vi de fleste dage da vi havde 3 der og hun havde 1
    - at der blev hjulpet med ind/udlukning
    - at man smed sit eget møg op (vores møddingsplads er ikke voldsom stor, og for at der er til hele vinteren er vi simpelthen nød til at "stable" det)

ellers bare de der generelle regler der om at man selvfølgelig skal være ordentlig ved alle hestene og de andre dyr der var der, at der skulle være en rar tone og sådan smiley

• #8   1. mar 2009 Mange tak for jeres svar smiley

Det jeg mener er at jeg måske er en smule "nervøs" for at få en eller nogen ind som ikke holder hest nogen lunde som jeg gør!!! Der findes jo utallige måder at holde hest på, og alt afhæger jo af hvad hesten er van til!

At man fx kan finde på at daske en andens hest en hvis den er træls hvis man står ved ledet og vil have sin hest ud!

At man trækker ud og ind af atalden med hesten, så der bliver uro i stalden!

Men ja, jeg tager også de ting som en selvfølge, men har bare på fornemmelsen at mange ikke gør, så er gald for at høre jeres positive svar smiley

• #9   1. mar 2009 Kom endelig med flere svar og erfaringer .-)

Kommentér på:
Opstaldnings krav ???

Annonce