437 visninger
|
Oprettet:
dyremishandlind eller ej...?!?! {{forumTopicSubject}}
Jeg sad og så på nogle af de gamle forummer.. eller hvad det nu hedder. jeg har nogle spørgsmål..
1. er det mishandling at sende heste til udlandet for at slagte dem?
2. er det synd for køerne/tyrerne?
3. hvad med grisene?
4. Fårerne?
5. er det synd, at kalvene står i små båse hvor de kun lige kan vende sig rundt?
6. er det synd at sende dem til udlandet hvor de skal leve resten af deres liv som tremmekalve?
mine spørgsmål til jer. I skal nok få mine meninger.
jan 2004
Følger: 54 Følgere: 54 Heste: 7 Emner: 8 Svar: 60
feb 2004
Følger: 23 Følgere: 21 Heste: 3 Emner: 27 Svar: 726
1: Ja
2: Ja
3: Ja
4: Ja
5: Ja
6: Ja
Det var min mening...
Knus...
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 39 Heste: 5 Emner: 134 Svar: 2.281
1. jeg har ikke noget imod det. hvis de bliver behandlet ordentligt.
2. det er også synd for køerne/tyrerne hvis de ikke bliver behandlet ordentligt.
3. samme
4. samme
5. kalvene har det godt sådan. kan de ikke røre hinanden, sprædes sygdommene ikke så hurtigt. og man kan bedre holed øje med og de har skader og andre skavanker.
6. jeg synes på en måde det er synd. jeg bor på en gård hvor min far har sendt mange kalve til holland og belgien, som tremmekalve. jeg er opdraget til at se hen over det.
buissenes er og bliver buissenes, hvadenten vi kan lide det eller ej. vi kan ikke lave om på det, for det er nogles levevej.
jeg er ikke dyreracist. jeg har bare min mening, ligesom i har jeres.
så bebrejd mig ikke.
jan 2004
jeg vil gerne høre jeres meninger.
jan 2004
Følger: 39 Følgere: 143 Heste: 1 Emner: 924 Svar: 8.223
Knus Kine!
apr 2004
Følger: 189 Følgere: 162 Heste: 11 Emner: 110 Svar: 555
man burte ikke gøre sodan nået mod dyr
knuzz
jan 2004
jan 2004
(vil gerne have flere fra jer andre)
det meste af det jeg har nævnt er forfærdeligt. men er det mishandling at sende heste og køer og andre dyr til udlandet for at slagte dem? jeg syns ikke. hvis bare de bliver behandlet ordentligt. tænk over det. jeg vil gerne have mange flere svar. hurtigst muligt. på forhånd tak.
feb 2004
Følger: 2 Heste: 3 Emner: 233 Svar: 386
Jeg har lidt samme holdning som Ann C. busines er business
men dyremishandlig er og bliver dyremishandling, det kan jo ikke være rigtigt at der stadig kan være en fortjeneste på dyretransporter hvis op mod halvdelen af dyrene dør undervejs.
Men hvem kan stoppe det , bortset fra forbrugeren.
Hvorfor skal godt dansk oksekød sendes og sælges til Tyskland og Italien , og vi andre så kan nøjes med at gå i supermarkedet og købe oksekød fra gamle tyske mælkekøer og så ellers sidde ved grillen og skælle købmanden ud for det argeste l... af en bøf han har solgt os . Det er vel eengang sådan at kvalitet koster og vil eller kan man betale for kvaliteten så kan man også få den.
Hvad skulle bistandsklienten gøre uden buræg, fabrikskyllinger, billig tysk malkekvægskød, billig flæskesteg fra en svinefabrik for ikke at snakke om medisterpølse med mer knust ben og maskinafpudsede kødtrevler end ordinær kød. og man kunne blive ved .
Det har altsammen noget med moral og økonomi , og jo mer moderne vi blir jo mindre sammenhæng er der mellem de to størrelser.
Hvis man så indigredienserne der kommer i blandemaskinen til en kødpøse , så tror jeg de fleste vill b..... sig.
bare min mening noget af det lidt uden for emnet og så dog!!!!!
kærlig hilsen bent
dyremishandlind eller ej...?!?!