{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
453 visninger | Oprettet:

Han er ikke til at styre. {{forumTopicSubject}}

Min 5års vallak Taura, er begyndt at stikke af. Ved godt at han prøver mig af, men idag gik det helt galt jeg skulle mødes med min mor ved rema som ligger 5km væk, så skulle ride et stykke tid men det er jo godt nok. Men så lige pludselig satte han i fuld galop så jeg var ved at ryge af. jeg red straks tilbage og ind på banen hvor jeg bare lavede dressur, men hele tiden prøvede han at springe frem, og han tog ligesom biddet. Jeg vendte ham hele tiden, men intet hjalp. Kun tilsidst hvor han var helt færdig gik han roligt. Jeg har fået afvide at martingal hjælper, men det kan da ikke være rigtigt at han skal stikke af. Og martingal vil jeg ellers KUN prøve til spring som han også er OPS på.

Har i nogle tricks? For han tager simpelthen biddet.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Han er ikke til at styre.
  • #1   20. mar 2009 Prøve at finde en grund til at hesten løber.. Men ellers hurtigt at vende hesten rundt, så den ikke når så langt, og så hurtigt slippe presset, når hesten ikke prøver at løbe mere, så den finder ud af det ikke betaler sig at løbe, men også så den finder ud af det giver ros at følge kommando smiley

• #2   20. mar 2009 ved ikke om det har noget med det at gøre men hvis næsebåndet sidder løst kan hesten finde på bare tage fat i biddet og bare spæne (:

• #3   20. mar 2009 EN HEST KAN IKKE PRØVE AF!!!

• #4   20. mar 2009 (link fjernet)

• #5   20. mar 2009 Min hest er også begyndt på at fare frem så man får et kæmpe chok. Det er en meget ubehagelig oplevelse. Jeg er blevet bange for at ride hende. Bedst som man sidder og nyder udsigten så stormer hun bare frem eller hopper til siden.

Jeg har bare oplevet løbske heste alt for mange gange.

Men det lyder ikke til at din hest løber løbsk , det lyder "kun" som om han tager biddet ?? Altså har du stadig en vis form for kontantk til ham når han gør det, eller reagere han slet ikke og løber i vild panik ?

• #6   20. mar 2009 Nu skal man jo ikke tro på alle artikler man læser. Der er jo 117 gang man har forkset i det og hver gang kommer man frem til et nyt resultat.

Heste prøver også hinanden af i leg og slåskampe og på unghestefolden. Jeg tror også at hesten kan teste rytteren for at vide hvor den har rytteren.

• #7   20. mar 2009 Jeg siger ikke jeg kan dokumentere det. Jeg siger bare at det bestemt ikke er første gang man har opdaget noget og skrevet om det. Man har gennem tiden konstant opdaget noget nyt og det er svært at vide hvad man skal forholde sig til. Jeg siger ikke at artiklen ikke er korret, jeg siger bare at der også er andre undersøgelser.

• #8   20. mar 2009 En hest kan godt prøve at rytteren af, en hest finder lynhurtigt ud af hvis rytteren er bange for den. så jo, ja i siger at det hele er rytterens skyld, ja det er det også her jo, en hest prøver en af og hvis man bliver bange og opgiver så ja. Mine heste skla lære og sætte sig i respekt ved mig.
    Taura er ikke panikslagen, jeg ved bare at han vil bestemme, for sådan en er han. Men ligemeget hvad jeg har prøvet, travet nedsidning og letridning i 8taller, slangegang, cirkler, overgange og næsten kun halvparade, men mine heste skal trænes i at på langsiden skal de gasse lidt op, altså tage længere skridt mens kortsiden skal de sænke farten altså halvparade ( OG GIDER IKKE HØRE DUMME KOMMENTARE OM DET DA DET ER EN GOD DRESSUR ØVELSE FOR MIG OG MINE HESTE! ) Taura sætter rigtig tit i galop i trav, og han galopere langsomt så han kan sagtens sætte i galop når vi rider den langsommeste trav. Og så fare han fremad, han er ikke bange det kan jeg mærke, han tager bare biddet.

• #9   20. mar 2009 Ja altid når vi rider på bane tager han biddet. Kan heller ikke begynde undervisning i enten spring eller dressur når han gør sådan. Og vil kun bruge martingal i spring. forleden fik jeg springundervisning, og han farede mod springet. og mine ridelære bad mig om at vende ham så skarpt jeg kan (som på en tallerken kalder hun det :0) ) og så sætte ham i så rolig trav jeg vil så jeg kan mærke at jeg har fat i biddet, men det hjælper virkelig ikke.

Kommentér på:
Han er ikke til at styre.

Annonce