{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
628 visninger | Oprettet:

part på koldblod -er det muligt? {{forumTopicSubject}}

Mangler lige lidt forskellige syn på sagen:o)

Vi har en belgier stående (balder) som godt kunne trænge til at blive brugt lidt mere, men da kørslen med Axel tager en del tid, og min far har meget at se til, kniber det med tiden til det.

Men er det realistisk at finde en part til sådan en størrelse?

Er der mon overhovedet nogen idag, som bare gerne vil ride i skoven og hygge sig, uden nogen ambitioner i form af stævner eller træning på et vis niveau?

Han er sød, nem osv, men absolut ikke egnet til baneridning. Han synes ikke det er sjovt.

Han står tæt på en rigtig lækker skov med masser af tur-muligheder, men er der nogen der gider at have sådan en part?

Lige for gd ordens skyld -dette er ikke en annonce. Jeg kunne blot godt tænke mig at høre om i overhovedet mener der kunne være interesse for sådan en hest:o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  part på koldblod -er det muligt?
  • #1   23. mar 2009 ååhhh hvor er han skøn hvor i verden bor du

  • #2   23. mar 2009 Jeg vil VILDT gerne ha' en part på koldblod, er totalt forelsket i de små væsner - derfor undre det ikke nogen at jeg faldt totalt for en Belgier ude på det fynske dyreskue sidste år, kunne ha' taget den med hjem :o).

  • #3   23. mar 2009 I vestjylland. Ja jeg synes jo osse han er super lækker. Jeg kører en smule med ham når tiden er der, og det samme gør min far, men det kan bare desværre ikke blive til nok.

    Mon der findes nogen der ville være interesseret i kørsel med sådan en? Han er meget velkørt, og alletiders at lære det med (det er ham jeg selv er startet ud med)... hmm...


  • #4   23. mar 2009 Mon det ville være bedre at søge en "kørepart" end en ridepart?

    Antaget at i fik part på en koldblod, hvad ville i så foretrække?

    Det er klar at kørsel ville have begrænsninger i starten, for man får self ikke bare lov at spænde for og så ellers ræse afsted på gader og stræder, mens man ved ridning jo stort set fra dag 1 kunne hoppe på og så ellers ride afsted:o)



  • #5   23. mar 2009 Altså, ved min mor ville.

    Men bor er bare et stykke fra jer. ;b


  • #6   23. mar 2009 Rie -joo hvis hun er fra Sjælland, så er det nok lige langt nok at køre hehe

    Men det lader jo til at jeg ikke er den eneste der synes kæmperne er dejlige, så jeg vil håbe at nogen her i området kunne synes det var sjovt at hygge om Balder:o)


  • #7   23. mar 2009 Michelle - Heheh, ja, det er en riiimelig lang tur. :b
    Hehe, jeg & min mor elsker dem bare.
    Hun vil have en jyde, eller belgier, og jeg vil have en shire. ;b

    - Så der må da også være nogen jyder, der er ville med dem. ;b


  • #8   23. mar 2009 Ja så håber jeg bare de osse bor her i området;o)

  • #9   23. mar 2009 Jeg ville kun have 4 små betænkeligeheder ved at have part på sådan en stor hest.
    1 : Der er langt ned
    2: Hvis jeg rider i skoven og enten falder af eller hopper af , kan jeg så komme op igen uden en skammel ?
    3 : Kan jeg styre så stærk en hest ?
    4 : Er hesten så velopdragen at jeg kan kontrolere den fra jorden ?

    Men ellers ville jeg ikke have det mindste i mod det. Elsker tunge racer. Er slet ikke til store heste som arbarer oldenborg, holstener osv.
    Så ja tror da bestemt det er muligt.
    Om du finder en kørepart eller ridepart er vel ligegyldigt. En part må og kan vel prøve begge dele ?


  • #10   23. mar 2009 Tror jeg skam godt du kan smiley Der er masser der gerne "bare" vil ride i skoven og hygge.

  • #11   23. mar 2009 Tror jeg sagtens du kan, jeg er selv en skovtursrytter uden ambitioner, så der findes da stadig nogle af den slags :b Vi har også en belgier ude ved os, der bare bliver brugt til hyggeridning, og han er virkelig fantastisk =)

  • #12   23. mar 2009 Tror du vil have nemmere ved det hvis du giver folk lov til selv at vælge mellem køre og ridepart...

  • #13   23. mar 2009 Det tror jeg sagtens du kan smiley !

    Han ser jo super dejlig ud, en skam du ikke lige bor i nordjylland fordi det kunne da helt klart være hyggeligt med sådan en part ! ;D

    Så tror da bare du skal igang med at lede smiley Der dukker helt sikkert en op!


  • #14   23. mar 2009 Cawani -du har sikkert ret, så nu er der rettet i annoncen:o)

    Frejafin -det er ikke helt hip som hap. Kørsel = temmeligt kostbart udstyr, og det kræver derudover self osse en del hjælp fra vores side i opstarten, så parten kan færdes sikkert med hest og vogn, både på bane og i trafikken. Self er jeg mere end villig til at hjælpe, men jeg gider heller ikke "soilde min tid", så hvis man ønsker at køre, skal man så osse vise at man faktisk er stabil og kommer mere end den første måned osv.

    Self vil jeg da osse være der de første gange der rides -men det er lidt nemmere at overlade til andre:o)


Kommentér på:
part på koldblod -er det muligt?

Annonce