{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
645 visninger | Oprettet:

Stalduheld, puha! {{forumTopicSubject}}

I går tog jeg op til stalden om aftenen, det gør jeg ofte. Jeg trak min lille hyp ud af boksen og gav ham noget wrap at æde, og så gik jeg i gang med at muge lidt (det gik først senere op for mig hvor dumt det var, alle hestene der stod inde har jo så fået ammoniaklugte i systemet). Nå, men alt åndede jo fred og jeg var ved at være færdig, da jeg hørte nogle lyde fra boksen ved siden af. Jeg tænkte ikke videre over det, før der lød en rigtig høj lyd. Jeg gik over for at se hvad det var...

Det var Asmuns stakkels, gamle og tunge oldenborger-nabo som altid har en løs grime på. Han sad fast. Neden for hans "vindue" i boksen er der nemlig sådan en ting beregnet til at sætte sadler på når man skal sadle op. Det er bare et enkelt stykke træ som sidder fast på en cirkelkrog med en krog, og de er faktisk ret smarte. Men stakkels Balou sad altså fast med sin grime, og han var gået i panik, ellers meget ulig ham. Han stod helt stille men hev alt hvad han kunne. Jeg vidste jo at han kunne ødelægge sin nakke af det, så jeg spænede over for at hente en gulerod (jeg kunne ikke trække hans hovede frem, han var virkelig panikslagen for at sidde fast, derfor hev han, så trykkede grimen på hans nakke, og det fik ham til at hive endnu mere).

Det hjalp et kort øjeblik da han trak hovedet frem efter guleroden, og jeg skulle lige til at tage ringen fra hans grime af krogen, han sad fast i. Men han opdagede det og gik i panik, og trak lynhurtigt hovedet tilbage. Så lød der et brag og krogen og grimen knækkede på samme tid, men træstykket hang stadig og dinglede i hans grime. Heldigvis er han ret flegmatisk af natur, så jeg kunne lige smutte ind i boksen og tage den og grimen af.

Jeg skrev med det samme en sur besked til hans ejer på tavlen, for sådan reagerer jeg altså når jeg er i chok . Men alligevel, tænk hvad der kunne have sket! Hvis jeg ikke havde været der kunne han have siddet fast hele natten højst sandsynligt med en nakkeskade om morgenen, ellers måske havde panikket virkelig hvis han var kommet fri, men trædelen stadig dinglede fra hans grime.

Så lige en konklusion: Spænd altid jeres hestens grimer stramt.

Mvh Røsle

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stalduheld, puha!
Kommentér på:
Stalduheld, puha!

Annonce