{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
497 visninger | Oprettet:

Ridehjelm Ja--Nej?? {{forumTopicSubject}}

Kunne godt tænke mig at vide, hvor mange der rider med hjelm eller ikke gør? og hvorfor/hvorfor ikke?

Jeg rider selv med hjelm nu. Men før red jeg faktisk tit uden.. Tror det var fordi jeg selv sys det var sejt at ride uden, HVILKET det jo overhvoedet ikke er.. sikkerheden frem for at være smart, når man rider. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ridehjelm Ja--Nej??
  • #1   28. mar 2009 Rider altid med ridehjelm og min søn også. Har hørt om så mange der er kommet rigtig galt afsted incl. professionelle.

• #2   28. mar 2009 rider ALTID med hjelm, ku ikk drømme om at gøre andet, f.eks: Du falder med hovedet først ned på vejen, fra en stor hest og bang så du færdig

• #3   28. mar 2009 Ja. For min sikkerhedsskyld, da jeg altid er kloldset / uheldig x3

• #5   28. mar 2009 Jeg rider med hjelm på nye heste, heste jeg ikke stoler 100 på eller ved kan lave ballade, og hvis ejeren af hesten siger jeg skal..

Ellers gør jeg ikke.. Fordi jeg ikke gider, og nej jeg mener ikke jeg skal være den der lære andres børn det med hjelmen..

Jeg har heller ikke hjelm på når jeg cykler.. Igen ikke mig der skal lære andre folks børn om det, det er forældrene

• #7   28. mar 2009 På Rony: Nej, fordi jeg kender den hest så godt .. Ved hvordan han reagere i alle tilfælde ..

På Lobell: Ja, kender ikke hende godt nok endnu til at tør det .. Har dog glemt den en enkelt gang men det var ikke bevidst smiley

• #8   28. mar 2009 Jeg ridder ALTID med hjelm, smider den aldrig!
    Jeg kan brække mg over folk der smider hjelmen den dag de bliver 18, fordi det ikke er sejt at ride med hjelm, og at de selv tror at man ikke kan falde af når man er god til at ride. Men det er deres eget valg! Stakkels dem når de ligger med hjerneskade.

Kender en som faldt af en ung hest i sommers fordi den stejlede. Hun HAVDE hjelm på, og trods det fik hun 2 små hjerneblødninger og hjernerystelse. Hvis hun ikke havde haft den på, havde hun været død på stedet.

• #9   28. mar 2009 selvfølgelig rider man da med hjelm, ellers er man dum

• #10   28. mar 2009 Rider altid med hjelm. nu når man kan passe på sig selv kan man lige så godt gøre det og så specielt fordi det mit hoved som jeg helst gerne vil "beholde" smiley hehe

• #11   28. mar 2009 Jeg rider med det på rideskolen, men når jeg er ude ved Musse kan den godt smutte somme tider?

• #12   28. mar 2009 ' jeg har aldrig redet uden hjelm, heller ikke på min pony, som jeg stoler fuldt ud på. Det synes jeg er for dumt, hellere sikkerheden frem for smartheden :)!
    Er 17 år smiley

• #13   28. mar 2009 Rider med hjelm. Meeeen hvis det er en man bare lige hurtig skal prøve 10 minutter på og den ikke er vild kan jeg godt uden. Men ellers altid med hjelm

• #14   28. mar 2009 Bruger kun hjelm hvis det er heste jeg ikke kender eller det er unge... Det er dumt jeg ved det godt men mit valg og mit liv...

• #15   28. mar 2009 jeg rider med hjelm hver gang efter det uheld jeg haede for 2 år siden, hvor jeg faldt af hesten fordi den blev ramt af en vandkanon og stak af, og der kom jeg ind foran hesten og fik et forben i hovedet og fik knust næsen og der efter lannede jeg på en kornmark hvor hesten fik tråt på mig så jeg fik et meget stort hul i højre armhule og der er nu er ar på 15 cm. jeg lannede 2 m væk fra asfalten

• #16   28. mar 2009 Og ja..... det er ens egen beslutning at ride uden hjelm. Men en meget meget dum beslutning. og det går som mange siger ikke kun ud over en selv,hvis der sker noget men, også ens familie.
    Desuden kommer man til at koste staten en masse penge hvis det går så galt, eller hvis man skulle være så heldig kun at havne i en kørestol.
    Tror det pynter mere med en hjelm end et smadret kranie....

Hvis man stoler 100% på sin hest er man efter min mening 100% dum. Man skal aldrig stole så meget på sin hest. Om man så kender den ud og ind, kan den altid blive forskrækket.... Jeg er faldet af flere gange og har ialt ødelagt 3 ridehjelme. Det kunne have været mit kranie....

feks kunne det være at hesten som her fik et ildebefindende, så kan du kende din hest ud og ind og kan intet gøre...
    http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/article2398672.ece

Lad være med at være så egoistiske og selvsikre og tag nu den hjelm på. Folk vil se mere op til dig med hjelm på......

• #17   28. mar 2009 jeg rider ikke med hjelm..
    kun en sjælden gang imellem i skoven og under springning.

det er mit valg, men jeg er godt nok ved at være træt af andre der tror de skal lære mig at ride med hjelm, for jeg synes ikke den er rar at have på!

og vi skal heller ikke alle være rollemodeller for folks børn, de må selv lære dem at tage hjelmen på..

• #19   28. mar 2009 Jeg rider med ridehjelm.

Primært fordi det ikke irriterer mig - og hvis det en dag kan redde mit liv, så er det da klart bedst.

• #20   29. mar 2009 Som udgangspunkt har jeg altid hjelm på. Har nemlig unghest under tilridning og udendørs er han en meget livlig herre. Er røget af 2 gange, første gang var jorden frossen og jeg knaldede hovedet rigtig hårdt i jorden, så var virkelig glad for hjelmen!!

Han smider ikke af, men er lyn-hurtigt hvis han bliver rigtig bange for noget og vupti - ingen hest under mig....

Er lige begyndt med dressur undervisning og der rider jeg indimellem uden hjelm. Dumt ja, men hjelmen irriterer mig voldsomt. Har endnu ikke fundet en hjelm jeg syntes er særlig behagelig at have på.

• #21   29. mar 2009 Rider ALTID med hjelm på min unghest - ingen undtagelser; hun er simpelthen for uforudsigelig til at jeg bare turde hænge på ryggen af hende uden hjelm...

Mine gamle ponyer red jeg også stort set altid med hjelm - men hvis jeg ind i mellem havde lyst til bare at sætte mig op og tøffe rundt med dem på folden (alle gangarter) var det ikke altid jeg havde den på; selvom det nok ikke var super smart - men tror bare ikke jeg ligesom havde fornemmelsen af hvor vigtig hjelmen var, for jeg har aldrig "haft brug for den" når jeg er faldet af...

• #22   29. mar 2009 Når jeg ride flyer rider jeg kun med hjelm på tur og hvis vi springer.. ellers rides jeg altid uden..

Hvis jeg skal ride på unghest eller heste jeg ikke kender har jeg hjelmen på smiley

• #24   29. mar 2009 *Team stald Kramperne* Julie - Athene&Kaison smiley . - Jeg har ikke skrevet jeg ikke falder af.. jeg ER skam røget af, både med og uden hjelm.. Jeg har dog lært at vende mig så jeg ikke lander på hovedet, hvilket blandt andet har resulteret i at jeg landede med ryggen ned på en dybfrossen mark.. Det ville en hjelm ikke ha hjulpet imod smiley

Jeg rider uden hjelm fordi JEG har valgt det, ikke for at være sej :S

JEG har også valgt at køre uden hjelm på cykel, når jeg har en..

JEG har valgt at være blød trafikant når jeg bevæger mig som fodgænger i trafikken

JEG har valgt at få kørekort til bil, og dermed være udsat i trafikken på en anden måde

JEG har valgt at leve livet som JEG har lyst til..

• #25   29. mar 2009 Jeg siger heller ikke at det er ALLE der gør det. Det er bare dem der gør det jeg kan brække mig over. Men jeg er da ligeglad med om folk rider med hjelm eller ej. Jeg rider bare med, for jeg ikke tør andet, og jeg har altid reddet med, så hjelmen gerner mig ikke.

Cykler ikke med hjelm.

Kommentér på:
Ridehjelm Ja--Nej??

Annonce