{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.265 visninger | Oprettet:

Køb af traver som ridehest {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg skal ikke have hest lige ppt, da jeg først lige skal genoptage ridningen i næste uge efter mange års pause.

Men jeg går da og overvejer og undersøger med økonomi m.m.

Selvom jeg udmærket er klar over, at anskaffelsen af hesten ikke er den største udgift set i det lange løb tænkte jeg på, om en travhest kunne være noget for mig.

Jeg ønsker en hest til skovture og let dressur på fritidsniveau. Jeg vil aldrig komme til at starte stævner, da det ikke har min interesse.

Hvordan er en travhest mhp sine gangarter?
Selvom jeg ikke vil ride dressur på højt niveau, skal den kunne skridte, trave og gallopere samt kunne gå samlet.

Hvordan bruger I, der har travheste, jeres heste?

Og hvad med foder? Kan forestille mig, at en travhest har brug for meget foder?

Jeg er ligeglad med fordomme om travheste - altså hvad andre vil sige.. Jeg søger bare den rette hest til mig.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af traver som ridehest
  • #1   29. mar 2009 Jeg red engang jævnligt på en travhest. Han var kasseret. Han havde en ganske fin skridt, lidt underlig trav og en fantastisk galop. Han var dog en atypisk traver i henhold til bygning m.v.

    Han kunne ikke gå i holdning dengang jeg red ham.

    Jeg synes at der opleves alt for mange travheste som er fuldstændig muskelfattige og helt forkert redet.

    Jeg ved ikke helt om du kan forlange galop og at den skal kunne gå samlet. At kunne gå samlet kræver en masse korrekt træning og galoppen er tit utrænet ved travheste. Men kig rundt og se hvad du finder. Hvis du kan se video er det jo bare kanon.


  • #2   29. mar 2009 Bering: Hmm, hvordan kan du vide at alle travheste er super søde i skoven? smiley

    Som Bonnie nævner vil jeg også anbefale en fjordhest i stedet for en travhest, med mindre du vil have heste i stedet for pony. Fjordhesten er en helt igennem dejlig hest.


  • #3   29. mar 2009 køber man en traver er det tit man selv skal lære den op i alt, så der ligger meget arbejde i for at få hesten til at gå ordenligt og korrekt

  • #4   29. mar 2009 En traver kan nu sagtens være udemærket til skovtur osv., men hvis du nu skulle få "blod på tanden" og evt. få lyst til lidt små stævner en gang, ville jeg nok vælge en anden type hest. Du kan sagtens være heldig at finde en forholdsvis billig "rigtig" ridehest - evt. en lidt ældre en af slagsen.. Da min mor og jeg for 5 år siden skulle kigge på hest, ledte vi egentlig bare efter en hun kunne ride lidt tur på, og en jeg kunne blive tryg ved og lære af - vi fandt sebastian som på det tidspunkt var 19 år. 5000 kr kom vi af med, og det har været de bedste penge jeg nogensinde har givet ud. Jeg ville til hver en tid hellere have en gammel hest end en ung og uerfaren.. en hest på en 16-18 år er billig, og kan sagtens holde 10 år hvis ikke mere..

  • #5   29. mar 2009 jeg ville nok også anbefale dig en fjordhest. De er super skovtursheste og de er ogsås skønne og ride dressur på. de er nogle dejlig alsidige ponyer

  • #6   29. mar 2009 En trav hest er en super god løsning ! smiley
    De kan sagtens bruges til skovtur og dressur samt springning !

    Dog syntes jeg du så skulle finde en der ikke har gået løb smiley


  • #7   29. mar 2009 Jeg vil ikke anbefale nogen type af hest. En traver kan være skøn og en fjordhest kan være p** stærk, så man ved aldrig. Og her i krisen er det nemt at få heste på afbetaling smiley Så køb den du falder for og er den for dyr så tal med ejer om afbetaling smiley

  • #9   29. mar 2009 En travhest er ikke mindre egenet end nogen anden hest - der der er ved dem, er at de kræver mere arbejde.
    De er tit nogen man bare ikke kan sætte sig op på også ride der ud af i en pisse god trav eller ren galop, det er noget der tager tid med dem.

    Men udover at det kræver et bundt tålmodighed så er de nogle dejlige heste der bare er en masse fordomme imod og en mage der springer over fordi de ikke er lige til at gå til og ikke har talentet med sig i blodet :).


  • #10   29. mar 2009 travere er udemærket heste hvis ikke du skal op at ride på højt plan..

    man kan jo også vælge at købe en som ikke har gået løb smiley


  • #11   29. mar 2009 Hejsa det er altså meget forskelligt fra traver til traver..

    Nogle traver har de mest elendig gangarter, og er umulige at ride.. andre traver har de dejligste gangarter, og er pisse lækre at ride..

    Min bror har en traver..

    In Ger har den lækreste galop, man mærker den ikk under sig, og hun er meget dejlig at side på, traven er self. meget svær at sidde i da hun er gammel traver (på bane) men hvis man rider hende i kort trav har hun en kanon gang, og skridten er meget normal..
    Hvis hun bliver redet regelmæssigt er hun noget af det lækreste, og kan virkelig gå til bidet (kig hendes profil), men bliver hun ikk redet regelmæssigt er hun næsten umulig at ride til bidet..
    Hun er sød i skoven, meget fremadgående, men nem at stoppe og starte:)
    In Ger er meget dyr i foder, da hun er svær at fodre på..

    typiske traver er svære at fodre på, men er kanon dejlige skovtursheste, men de opspare energi, og skal derfor rides min. 5dage om ugen.. (taler af erfaring)

    Så skal du have en traver skal du være sikker på du har tid til at motionere den på en eller anden måde, så ofte som overhovedet muligt..

    Men vil sige det sådan her ALLE heste er forskellige, du kan nemt finde en traver som kan gå godt i gangarterne, og gå til bidet osv, og nemt stå flere dage uden at blive dum.. så det er altså meget forskelligt


  • #12   29. mar 2009 Maria C

    Min blev dog aldrig redet så meget og man kunne bare sætte sig op uden hun havde vildt meget energi


  • #13   29. mar 2009 Jeg tror det er meget forskelligt med travere, det er nok bare med at finde den rigtige smiley

    Men eller vil jeg da anbefale dig at kigge på galopheste i stedet, der findes rigtig mange lækre galoppere med de fedeste gangarter! smiley (som ikke kan løbe og derfor er billigt til salg)
    - jeg ved godt de er kendt for at være syge i hovedet, men det er de langt fra alle sammen! (:


  • #14   29. mar 2009 Carajo HG .
    Ja men som jeg har skrevet er kan man nemt finde en der kan stå længe uden at blive dum..


  • #15   29. mar 2009 Traver eller fjordhest?

    Min mening er at Fjordheste kan være UFATTELIGE stædige og mega stærke (har selv haft en) ..
    Så ja Traver eller fjordhest er vel næsten det samme. Begge to skønne hesteracer. smiley de fleste er vel søde og nemme at håndtere.
    Dog er fjordhesten ret så stædig


  • #17   29. mar 2009 jeg er nu glad formin traver bruger ham til hygge ridning og har aldrig fortrudt det. Har også en fjordhest og skal jeg i skoven eller på længere ture tager jeg traveren

Kommentér på:
Køb af traver som ridehest

Annonce