{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
411 visninger | Oprettet:

hackemore=køre med hestevogn {{forumTopicSubject}}

ja, jeg havde ikke lige et bid der passede min shetlænder, da det var blevet for lille den han havde. mit spørgsmål er det som står i emnet. må man godt bruge hackermore til køreles. han har kørt 2 gange med den og det går rigtig fint. det er den milde jeg har. se evt fotoalbum

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hackemore=køre med hestevogn
  • #1   31. mar 2009 Jeg ville ikke gøre det!

• #2   31. mar 2009 kan du sige hvorfor??

• #3   31. mar 2009 Nu aner jeg godt nok ikke en dyt om at køre, men kan ikke se hvorfor man ikke skulle kunne det?
    Vil dog gerne blive klogere, hvis nogen kan argumentere imod.

• #4   31. mar 2009 Det ville jeg godt nok ikke turde -tænk på den kraft der kan komme bag et tag i linen, når vi snakker et par lange køreliner istedet for en alm tøjle.

Dermed ikke sagt at du sidder og haler hesten i munden, eller at man skal gøre det med almindeligt bid, men en hackamore er bestemt ikke egnet til kørsel.

• #5   1. apr 2009 Netop Susanne:o)

Af samme årsag bruger vi så vidt muligt slet ikke stangbid ved kørsel, men derimod 4-ringsbid (almindeligt trensebid, med ekstra ring det sættes i trensen med)

• #6   1. apr 2009 (link fjernet)
    det her er fra mit album. som i kan se er det den milde model jeg køre med og efter hva jeg kan se ud fra hans reaktion med alm bid og hackermore, så vælger jeg hackermore, da det har det bedste effekt på ham, han virker mere glad og tilfreds, end med et 3 delt bid. plus han høre en del bedre efter, ikke fordi jeg tager mere fat. jeg har et tyndt klatrereb som line og den vejer næsten ingenting, så det er ikke det som påvirker ham med tyngden.

• #7   1. apr 2009 hvis du ikke vil tage imod råd fra andre, hvorfor spørge??

Hvilken slags reb du har er ligegyldigt, alle slags liner giver et størrer tryk, et soft hackamore med lange liner er langt hårdere end et mekanisk hackamore, da det virker efter vægtstangs princip, så jo længere der er mellem trykket og hånden der styrer det, jo mere tryk kommer der.

hackamore er ikke ideelt at køre med, da man ikke drejer og stopper på samme måde som med bid, når man rider med hackamoren, drejer og stopper man ved hjælp af sæde og ben, det kan du ikke når du sidder i vognen bagved.
    Det kan give nogle farlige situatiner for folk omkring dig.

Kommentér på:
hackemore=køre med hestevogn

Annonce