385 visninger
|
Oprettet:
hvad er det der er så slemt??? {{forumTopicSubject}}
altså jeg laver ikke det her indlæg for at diskutere, bare for at høre hvorfor......
nu har jeg flere gange hørt nogle feks. DV folk sige, at tabe i spring eller dressur til en traver, det er det laveste man kan komme....
jeg undrer mig, hvorfor er det så slemt???
jan 2004
Følger: 31 Følgere: 35 Heste: 5 Emner: 255 Svar: 2.504
Tjah, jeg ved det ikke, men det her var da et bud..
Mvh. Michael
feb 2005
Følger: 10 Følgere: 8 Heste: 4 Emner: 253 Svar: 1.225
apr 2004
Følger: 80 Følgere: 76 Heste: 3 Emner: 17 Svar: 53
feb 2005
jan 2004
Og måske lidt "sure mindreværdskomplekser" hvis man kan bruge det udtryk.
Tænk engang, hvis man har købt en fin, fin hest til, lad os bare sige, 75.000 kroner, og så den, måske på grund af ens egne manglende evner, ikke formår at gøre sig bedre end ham/hende der stiller op med sin traver, der måske er købt for slagteprisen eller som ham vi havde, 5000.- kr.... Nogle mener jo desværre måske at køber man en dyr nok hest, er de "forprogrammeret" til at blive OL-mestre, og så bliver lidt skuffede når der faktisk skal lægges en del arbejde i det..
Jeg skal så lige tilføje at den sætning du nævner i spørgsmålet til at starte med har jeg dog aldrig hørt, men jeg har ofte hørt diverse nedsættende ord om specielt travere og arabere, og oftest fra folk der egentlig ikke har haft noget med nogen af racerne/typerne at gøre overhovedet, men bare har hørt det før..
Og av-av, nu siger du lige at det er DV-folk du har hørt sige det... Der er altså mange andre "heste-race-folk" der siger det samme, og uden at ville tråde over nogen tæer overhovedet må man nok igen tage til takke med at sådan er verden indrettet, smag og behag er forskelligt, og går det mindre heldigt for én selv, er det altid nemmere at bebrejde andre det end at se lidt indad og måske finde problemet der...
Mvh. Michael
jan 2004
Mvh. Michael
feb 2005
men synes bare det er lidt komisk... ikke dermed sagt at jeg går ud og vinder over alle med min traver he he....
jeg har bare nogle veninder med rigtig dygtige spring travere he he det er derfra jeg hører noget en gang imellem når jeg står som tilskuer...
sep 2004
Følger: 269 Følgere: 260 Heste: 10 Emner: 109 Svar: 1.694
Men nu har jeg faktisk edn erfaring at specielt travere meget ofte besidder et kæmpe springtalent, trods de hjuller rundt i deres lidt spøjse gallop
-Kunne være den fedeste springhyp, hvis den kunne få en ordentlig galop, f.eks en blanding!
hvad er det der er så slemt???