315 visninger
|
Oprettet:
Ikke alt det negativitet :D {{forumTopicSubject}}
Nu har jeg set nogle videoer herinde som folk har lagt ud. og inden filmen går igang udtrykker ejeren sig tydeligt med at han/hun ikke vil have kritikker og at hun har fået så mange før osv.
Hvor er det dog sørgeligt at mange heller vil komme med kritik istedet for at sige nogle pæne ting. Men igen, hesteverdene er ikke nem at leve i desværre. Mange tror de er bedre end andre, men folk har hest på hver deres måde.
Syns ikke mange folk herinde giver andre en chance eller en god kommentar med på vejen.
Måtte bare lige ud med det, da det jo gerne skal være sjovt.
God påske
feb 2008
Følger: 211 Følgere: 201 Heste: 5 Emner: 710 Svar: 3.896
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Dvs. man lytter kun til ens ridelærer/berider og tager ikke imod råd fra andre.
Siger andre en imod så får de revet hovedet af, for de aner jo intet om ens hest!!
Ville da mene at man glædeligt burde tage imod kritik for at gøre sig bedre og for at udvige ens horisont?
Hvis man bliver agumenteret imod og der viser sig at der er klare facts omkring dette men man alligevel nægter at det måske bare kunne være lidt sandt og at personen måske kunne have lidt ret.
Jeg bliver da ihvertfald altid glad for at få kritk eller råd til min ridning, da folk tit kan se ting jeg ikke selv kan og bliver mere end lykkelig for at få råd da det kan være at andres måde at løse tingene på end mig virker bedre.
jan 2008
Følger: 76 Følgere: 73 Heste: 3 Emner: 202 Svar: 2.272
aug 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Heste: 1 Emner: 23 Svar: 26
siger ikke at man skal lukke sig inde og ikke lytte til andre.
Men vi kan vidst alle godt se forskel på kritik som hjælp. eller folk der ikk har andet at lave og lige skal komme med dumme kommentare.
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Så får man et fornærmet svar tilbage i hovedet; " BLAND DIG UDEN OM!!! "
Men ja, der findes dumme kommentare ind i mellem. Men syntes faktisk folk generalt er gode til at komme med konstruktiv kritik.
jan 2007
Følger: 44 Følgere: 35 Heste: 2 Emner: 5 Svar: 65
feb 2006
Følger: 322 Følgere: 367 Heste: 5 Emner: 414 Svar: 2.876
MEN mange tror jo på det de lærer af deres ridelære og omgangs kreds. Det bliver vaner og noget som virker normalt for en.
For andre kan det nogle gange være så ekstremt forkert og nogle gange direkte dyremishandling.
Men over en besked og kommentar kan man nok ikke ændre rytterens syn på det hun gør i videoen, det er nok umuligt da personen vil se det som negativ kritik og derved gå i forsvar.
JEG ved ikke hvad man kan gøre herinde, jeg ville nok vælge ikke at kommentere når jeg så noget jeg ikke brød mig om.
Det er jo ikke mit problem..... i teorien.....?
Men Hvis nu bare ALLE ønskede lidt viden omkring hestens anatomi og omkring hvordan hesten generelt fungere, både indlærings mæssigt, adfærds mæssigt og hvordan den fungere i forhold til os.
Ja så ville der ikke være de så ekstreme forskelle der er nu.....
aug 2007
Følger: 47 Følgere: 46 Heste: 1 Emner: 6 Svar: 19
mar 2008
Følger: 89 Følgere: 81 Heste: 10 Emner: 15 Svar: 638
Jeg skriver altid i teksten til mine videoklip at jeg ikke tolerer tilsvininger, brok og lignende, men at konstruktiv kritik, ris og ros er meget velkommen. Jeg vil gerne have andres øjne til at kommetere og rette hvad man ikke selv kan se, og så kan man også selv kommentere hvis der er en grund til noget af det man laver, men har ikke brug for at en eller anden skriver er jeg også bare rider "herre dårligt" - for hvad skal jeg helt ærligt bruge det til.
Tror det er sådan mange andre også har det, og i stedet for så at få nogle få brugbare kommentarer ind imellem vil de hellere helt undvære.
apr 2005
Følger: 113 Følgere: 110 Heste: 5 Emner: 341 Svar: 2.269
Men man gider bare ikke høre på en eller anden bidløs-freak der mener det er total mishandling at ride med bid, det er mishandling at give hesten i røven, hesten er tæt på at dø hvis den går med åben mund eller pisker med halen. og i en dressur video er man forfærdelig ond hvis hesten går lidt underlod, og hvis hesten ikke takter 100% rent så er den rykket ned og bruger ikke bagparten.
De ting kan man nemt blive overfaldt med i en video og det er man ikke int. i.
Jeg gider f.eks. ikk diskuter MIN ridestil ud fra en video med en 13 årige der selv aldrig har redet mere end en LC og som siger at jeg er "ond" ved min hest, derfor skriver man det vel til start for så ungår man det måske
Ikke alt det negativitet :D