{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.782 visninger | Oprettet:

Hoste, gode råd ? {{forumTopicSubject}}

Hej , er der nogle som har et godt råd til at afhjælpe hoste hos hesten ? Min hest har hostet en del de sidste 3 dage, særligt når den har spist eller hvis den løber på folden. En del af de andre heste hoster også, men det skyldes vist at de har astma og allergi. Mig bekendt lider min hest ikke af allergi. Hun går i gode forhold og ikke i træk. Gode staldforhold, får wrap og ingen hø og så får hun musli foder 2 gange om dagen.

Hun spiser fint og virker rask men har en noget tør hoste.

Jeg har hørt at pebermynte dråber kan hjælpe, nogle som har erfaring med det og hvordan skal man give hesten det ?

Andre råd modtages.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hoste, gode råd ?
  • #1   13. apr 2009 mine haflingere har samme problem ! hører lige med

  • #3   13. apr 2009 Ellers så lige inden din hest får mad, hæld varmt te ud over. Altså ikke så varmt at din hest ikke kan spise det...

  • #4   13. apr 2009 vi vandede vores hø, og nu får de kun wrap, , hvor fås dette Topfit Natural Herbs henne, og hvor meget koster det?

  • #5   13. apr 2009 Secreta Pro urtemedicin, som renser luftvejene, har fuldstændig afhjulpet min hests hoste.. Får han det ikke, hoster han uafbrudt. Men det her produkt er fantastisk, og ikke særlig dyrt.. (:

  • #6   13. apr 2009 (link fjernet)

    Det består udenlukkende af urter ;D


  • #7   13. apr 2009 Hoster hesten?

    Hele året rundt kan hesten af forskellige årsager få hoste, snot og andre luftvejsproblemer.
    Hvad end din hest er blevet ramt af en virus eller en infektion, eller den har tendens til allergi, så kan du hjælpe den.
    Her kan du orientere dig om EQUISTRO's gennem afprøvede produkter:

    Ved akut hoste: EQUISTRO Respadril

    - ved problemer med slim i luftvejene
    - urtetilskud til AKUT stabilisering af bronkierne
    - virker på sekret og lindrer naturligt luftvejene

    Respadil: er et koncentrat af 6 forskellige urter i en sirups opløsning, som på kun 5 dage virker stabiliserende på bronkialsystemet.
    - biologisk værdifulde urter
    - reaktivering og stabilisering af bronkialsystemet
    - virker slimløsende på naturlig vis

    RESPADRIL iblandes foderet eller sprøjtes i hestens mund.
    Dosering er 40 ml/dag for hest, 20 ml/dag for pony, tildeles i 5 dage.

    Vi har selv brugt RESPADRIL i flere tilfælde. Det lykkedes at stoppe hestenes hoste inden den fik rigtigt fat, så de var helt fit efter et par dage.

    Findes i flaske m afmåling
    250 ml: pris 220,00 inkl. moms
    1000 ml: pris 580,00 inkl, moms





  • #9   14. apr 2009 Vand alt hvad hesten spiser, så alle små-partikler bliver bundet.

    Jeg bruger MUCOLYT fra St. Hipolyt, og det virker overraskende godt.
    Det får hesten til selv at producere en let tyndtflydende slim, så den ikke irriteres af støv og småpartikler.

    (link fjernet)


  • #10   4. feb 2011 hvor køber man EQUISTRO RESPADRIL? smiley

Kommentér på:
Hoste, gode råd ?

Annonce