530 visninger
|
Oprettet:
Din allerførste pony (': {{forumTopicSubject}}
Hvornår og hvordan fik du din første pony? (gerne detaljeret! :D)
Måtte du plage, eller var det dine forældre som først fik idéen?
Hvordan gik det med opstaldning osv?
Ja; hvordan gik det til at du fik din aller første pony? ;D
mar 2007
Følger: 113 Følgere: 132 Heste: 5 Svar: 6.542
de betalte det hele, de gik også meget op i det (de red også da de var yngre).
apr 2004
Følger: 76 Følgere: 84 Heste: 5 Emner: 96 Svar: 1.917
Så jeg blev spurgt og sagde ja, og så snakkede mine forældre og jeg om at det var vildt surt jeg skulle ride ham og så få en kanon pony ud af ham for at aflevere ham tilbage
Så vi valgte at købe ham
Jeg var nok omkring de 12-13 år
jan 2007
Følger: 44 Følgere: 35 Heste: 2 Emner: 5 Svar: 65
Min ridelære havde haft den i ridning og det var gennem ham jeg fik afvide at den var tilsalg. Den blev opstaldet på en gård ved en pige der har passet mig og mine søskende siden hun var 15, sammen med hendes heste, og hun har hjulpet mig en del når ikke jeg vidst hvad jeg skulle gøre. mine forældre betalte opstalding og gør det stadig
aug 2007
Følger: 30 Følgere: 29 Heste: 5 Emner: 217 Svar: 2.027
Opstaldning måtte jeg selv ud at finde, men fik til sidst lidt hjælp fra min far.
Mine forældre havde haft rideskole før jeg blev født og efter jeg fik min hest, ja så har vi haft flere heste og ponyer siden.
Min søn har ikke bedt eller plaget om pony, jeg købte bare en til ham og siden en større en, så må jeg se om det med tiden er hans interesse eller ej.
jul 2006
Følger: 14 Følgere: 11 Heste: 1 Emner: 76 Svar: 644
Alt har gået godt med min første hest og har ham stadig...
jan 2007
Følger: 152 Følgere: 150 Heste: 7 Emner: 687 Svar: 10.534
^Da jeg var 10 fik jeg min egen og havde derfor to ponyer..
nov 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 437 Svar: 3.966
Jeg fik den fordi min far syntes jeg skulle have en hest. Så det fik jeg altså. Hvilket i virkeligheden var ret dumt for jeg var på nuværende tidspunkt ikke klar til at have min egen hest, så ponyen måtte vi få en part til. Og så fik min far den tossede idé at min pony skulle sættes i fol og vupti så havde vi altså 2 heste. Som så blev solgt, da jeg var 8 fordi jeg ikke viste den store interesse for dem.
Min pony og hendes føl stod opstaldet på en rideskole
Fik først reel interesse for heste da jeg var omkring de 10 år gammel, hvor jeg fik en god veninde der red. Og så røg jeg tilbage i hesteverdenen, denne gang med en del mere motivation end før
feb 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Heste: 2 Emner: 586 Svar: 4.971
Jeg havde part i palmira og havde redet hende et par år i forvejen. En aften lå jeg i min seng og pludselig ringede telefonen. Jeg kunne høre, at min far snakkede om penge, og han lød rigtig trist. Jeg tænkte straks, at det måtte være noget med Palmira - men jeg vidste det selvfølgelig ikke.
Det viste sig så, at hun havde ringet og sagt, hun skulle sælges, da det udelukkende var mig, der havde gavn af hende - de brugte hende ikke selv. Men mine forældre var blevet tilbudt at købe hende, men det vidste jeg jo heller ikke.
Så kommer jeg hjem fra skole en dag, og mine forældre kommer begge to ud til døren - MEGET mystisk xD
De vil have mig med ind i sofaen, hvor jeg bliver tilbudt kage, for de skal lige snakke med mig - de ser meget alvorlige ud og lede som de er, siger de bare, at Palmira altså skal sælges nu xD MEN .... Hvis jeg ville, måtte jeg få hende. Hun kunne blive stående til 1000 kr. om måneden, da ejeren kun var glad for, at det var mig, der fik hende og sådan blev det!
jun 2007
Følger: 152 Følgere: 146 Heste: 3 Emner: 1.085 Svar: 3.795
maj 2008
Følger: 65 Følgere: 64 Heste: 3 Emner: 93 Svar: 992
Det foregik sådan at min far havde lovet mig en hest når jeg blev 15 (efter meeegen plagen), men der var ikke helt de penge som jeg havde håbet på, så jeg fik et beløb at vide og havde nok mere eller mindre opgivet, lige indtil vi kørte til en hestehandler hvor Umberto så var - simpelthen kærlighed ved første blik!
Jeg betaler alt selv, bortset fra forsikring.
aug 2007
Følger: 176 Følgere: 201 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 456
mar 2008
Følger: 27 Følgere: 23 Heste: 2 Emner: 11 Svar: 645
dec 2007
Følger: 133 Følgere: 118 Heste: 2 Emner: 46 Svar: 129
maj 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Heste: 3 Emner: 19 Svar: 389
Efter nogle år, hvor jeg sparede penge sammen og fik ny kæreste, havde jeg endelig penge nok til en hest. Skæbnen ville så, at min ex-svigerinde havde sin hest til salg. Hun havde mistet interessen og jeg forelskede mig i den mørkebrune oldenborgehoppe hun havde på stalden. Jeg prøvede den nogle gange og vidste at det var den jeg ville have ;o)
Jeg glemmer aldrig den dag, hvor jeg sad ved køkkenbordet og talte pengene sammen og sagde til mine forældre: " Jeg tager lige ud og køber en hest!"
Jeg var 24 dengang og er 30 idag....hesten er stadig den samme, og ham den nye kæreste...ja, vi har været gift i 2½ år nu.
sep 2007
Følger: 53 Følgere: 49 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 19
plagede i 1 års tid før jeg fik lov at købe(; og så gik der vel 1/3 år før vi fandt den rette - lige for næsen af os...:)
det hele vel og mærke uden forældreopbaning:P det gad de ski ikk...
maj 2005
Følger: 227 Følgere: 223 Heste: 9 Svar: 1.723
Jeg var så med hende der ude og dagen efter fik jeg part i en hest på den gård og så gik der 2 måneder hvor jeg red 4 gange i ugen på min part pony og så ringede nogle af vores venner og sagde vi skulle komme på hen på kroskro markede, for der stod en fin pony der.
Min far sagde at vi kørte med det samme og jeg prøvede så ponyen, som var en ox araber på 146. Mine forældre spurgte mig om jeg ville have hende og da jeg sagde ja var hun min. Vi havde overhovedet ikke snakket om at jeg skulle have min egen pony før der :).
Vi fik dem der havde hende tilsalg til at køre hende ud på den gård hvor min part pony stod med det samme :).
Havde hende dog kun i 4-5 måneder før vi valgte at sælge hende fordi hun har alt for stor og hidsig til mig og fordi der kom en sød pige der gerne ville have hende :).
Og en uge efter kom der en ny pony ud på gården og samme aften kørte vi der ud og kiggede og så sagde min far at det var min nye part pony - det viste sig så at han faktisk var min egen, men det fik jeg først afvide 5 år efter xD. Og ham har jeg så stadig, sammen med mine 4 andre heste :b ..
Jeg har ikke plaget en eneste gang ved de 6 heste mine forældre har købt til mig.
De har været med på idéen alle gangene :).
Ud af de 6 heste jeg har haft, har jeg kun solgt én af dem og den hest havde jeg ikke et særlig trykt bånd til, fordi hun var så stor og jeg var så lille :b.
De sidste 5 har jeg stadig og de bliver aldrig solgt
jan 2008
Følger: 4 Følgere: 6 Emner: 10 Svar: 31
Din allerførste pony (':