{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fluemaske eller ej
  • #1   4. maj 2009 Min har insektdækken og fluemaske på smiley

• #2   4. maj 2009 Jeg synes kun man skal putte fluemasker på lyse/lyserøde heste, som er lidt sarte og som nemt får øjne, der løber i vand. (Vores Bohemio, fx.)
    Eller hvis hesten bare er voldsomt generet. Synes ikke man skal gøre det, bare for at gøre det/der kun er lidt fluer.

• #3   4. maj 2009 Fluemaske :o) Min ser på ingen måde ud til at være generet af den.

• #5   4. maj 2009 Tjae, nu har fluerne for vane at overfalde Maja om sommeren - men sjovt nok er det ikke værst i hovedet.
    Så hun går altid hun med alm. flue net og det beskytter rigeligt - skulle hun beskyttes mod dem der er slemmest og er nede omkring bagparten/under maven skulle hun ha dækken på og det syntes jeg sq er synd en dejlig sommer dag :o).

• #6   4. maj 2009 jeg kigger og ser om hesten er irriteret af det. Asmun får for det meste fluenet på grimen om sommeren smiley

• #7   4. maj 2009 <b>Altså jeg er ret sikker på at der kommer til at være en million insekter der hvor han står til sommer for der er både en fersvandssø og en å = ynglesteder for insekter.

Men vil ikke give ham fluemaske på bare for at lege barbie/påklædnings dukke med ham.. Så vil høre om I kloge hestegallerifolk synes det er fornuftigt eller overdrevet at bruge fluemaske :-)</b>

• #8   4. maj 2009 Min får fluemaske på... Men han er også meget lys. Og sidste år fik han sår omkring øjnene fordi fluerne sad og bed ham.. Og det skal han ikke have igen.

• #9   4. maj 2009 du kan bare give den noget på som holder fluerne væk . hjortetaksolie fx. men det stinker helt vildt, og der findes mange alternativer som man kan købe i diverse hesteforretninger til at smøre på . det holder i hvert fald fluerne væk ´på en effektiv måde. synes fluemasker er direkte dyrmishandling? forstil jer lige selv at have sådan en over hovedet ? og ikke mindst ind foran øjnene:O jeg ville få hovedpine hvis min syn blev forstyret sådan

• #10   4. maj 2009 det har da intet at gøre om hesten er lys/lyserød .. Alle kan blive generet af det .. Min går med fluemaske fordi hendes øjne løber i vand pga fluerne

• #11   4. maj 2009 Det er da fornuftigt. Har intet at gøre med om man er for pylret. Det skader jo ikke hesten, den bliver ikke svagere af det.

• JM
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.922
    #12   5. maj 2009 Mette H, nu synes jeg du strammer den, at kalde brug af fluemaske mishandling det er simpelthen ikke iorden, den er hvis man køber en der passer til hesten den optimale løsning på et meget stort problem for mange heste og ja jeg har en hest der har levet med sådan en maske på 24 timer i døgnet de sidste 3 år ! fordi hun har fået en øjenskade i folden og derfor ikke tåler støv, lys og insekter i øjnene og hun har aldrig haft ubehage ved den tværtimod så hjælper den til at hun ikke skal gå og misse med øjnene i den stærke sol og holder alt uvedkommen kryb væk så det er den optimale løsning også hvis du spørger din dyrlæge ;- )

hilsen Jeanne der altid har mindst 3 masker på lager året rundt.

Kommentér på:
Fluemaske eller ej

Annonce