591 visninger
|
Oprettet:
13. feb 2006 Følger: 38 Følgere: 41 Heste: 4 Emner: 680 Svar: 7.842
Ringfod, øv, hjælp søges {{forumTopicSubject}}
hej
Ronni har idag fået konstateret kraftig begyndende ringfod i begge forben. ØV.
smeden kommer og lægger ringsko + nogle smarte stødabsorberende såler på i næste uge. Derefter har han 6 uger til at vise en væsentlig forbedring i hans halthed... og så må vi tage den derfra...
mit spørgsmål til jer er nu: kender i nogle mirakelkure, nogle guld-pulvermix, helende urtebade eller strygninger, som kan gavne Ronni UD OVER dyrlægebehandlingen?
PS jeg kender godt prognosen, så det behøver I ikke skrive til mig...
feb 2004
Følger: 188 Følgere: 192 Heste: 14 Emner: 314 Svar: 2.554
Min Zürich fik også forbenede dragtebrusk, som også senere udvikler sig til ringfod.
Desværre er dommen hård, og hestene bliver aldrig rideheste igen. Du kan være heldig, at du kan få 1-2 år hvor du kan skridte nogen ture på ham, indtil det bliver slemt.
Men den bedste løsning er klart ringsko med rilledegummisåle og ro. For desværre findes der ingen pulver, healing eller andet der kan kurrere det.
Jeg er meget ked af og sige det
maj 2005
Følger: 114 Følgere: 111 Heste: 3 Emner: 103 Svar: 3.692
feb 2006
Følger: 38 Følgere: 41 Heste: 4 Emner: 680 Svar: 7.842
han får smed i næste uge, og så ser vi derfra... jeg tænkte på om der blot fandtes noget der kunne "hjælpe" ham... vi snakker ikke smertestillende, for det er ikke fair overfor hesten. men noget der evt kan hjælpe med at bremse udviklingen, eller hele det op... i stil m glucosamin...
det er jo en slags spat i forbenene... blot at det kun i sjældne tilfælde heler op, så de kan blive haltfri.
feb 2006
nov 2015
Følger: 20 Følgere: 1 Svar: 2
Nu bliver jeg simpelthen nysgerrig, fandt du nogensinde nogen former for en "mirakelkur" og hvordan går det med din hest idag? (Ved godt annoncen er fra 2009)
Min dame har fået konstateret ringfod i år og har nok gået med det i nogle år inden de tidligere ejer fandt ud af det. Heldigvis viser hun ingen tegn på at have ondt og vi forsøger selv med hypenpulver da smeden anbefalede det og regner med at starte på tilskudet: Mobility fra Dodson & Horrell. Da mange snakker godt om dette produkt.
Mvh. Michelle
feb 2006
Jeg er ked af at måtte fortælle, at Ronni blev aflivet efter ganske kort tid.
Man kan afhjælpe lidelsen i en periode, indtil det blir så fremskreden, at de er i kroniske smerter .
Læs gerne forløbet på hans profil
Men vær forberedt
Kram her fra
Ringfod, øv, hjælp søges