{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
591 visninger | Oprettet:

Ringfod, øv, hjælp søges {{forumTopicSubject}}

hej
Ronni har idag fået konstateret kraftig begyndende ringfod i begge forben. ØV.

smeden kommer og lægger ringsko + nogle smarte stødabsorberende såler på i næste uge. Derefter har han 6 uger til at vise en væsentlig forbedring i hans halthed... og så må vi tage den derfra...

mit spørgsmål til jer er nu: kender i nogle mirakelkure, nogle guld-pulvermix, helende urtebade eller strygninger, som kan gavne Ronni UD OVER dyrlægebehandlingen?

PS jeg kender godt prognosen, så det behøver I ikke skrive til mig... smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ringfod, øv, hjælp søges
  • #1   16. maj 2009 Det er jeg frygtelig ked af og høre smiley
    Min Zürich fik også forbenede dragtebrusk, som også senere udvikler sig til ringfod.
    Desværre er dommen hård, og hestene bliver aldrig rideheste igen. Du kan være heldig, at du kan få 1-2 år hvor du kan skridte nogen ture på ham, indtil det bliver slemt.
    Men den bedste løsning er klart ringsko med rilledegummisåle og ro. For desværre findes der ingen pulver, healing eller andet der kan kurrere det.
    Jeg er meget ked af og sige det smiley

• #2   16. maj 2009 Desværre.. Jeg forsøgte også at finde ud af den slags, da min vallak levede.. Han fik konstarteret ringfod for ca 2 år siden.. smiley Men til sidst blev det desværre for slemt for ham.. smiley og han hev hans ringsko af hele tiden.. smiley

• #3   16. maj 2009 pixies + team d: ja jeg kender som sagt godt prognosen smiley

han får smed i næste uge, og så ser vi derfra... jeg tænkte på om der blot fandtes noget der kunne "hjælpe" ham... vi snakker ikke smertestillende, for det er ikke fair overfor hesten. men noget der evt kan hjælpe med at bremse udviklingen, eller hele det op... i stil m glucosamin...

det er jo en slags spat i forbenene... blot at det kun i sjældne tilfælde heler op, så de kan blive haltfri.

• #4   16. maj 2009 ingen der har et bud? er åben over for alternative løsninger smiley

• #5   12. sep 2016 Hej Marie-Louise.
    Nu bliver jeg simpelthen nysgerrig, fandt du nogensinde nogen former for en "mirakelkur" og hvordan går det med din hest idag? (Ved godt annoncen er fra 2009)

Min dame har fået konstateret ringfod i år og har nok gået med det i nogle år inden de tidligere ejer fandt ud af det. Heldigvis viser hun ingen tegn på at have ondt og vi forsøger selv med hypenpulver da smeden anbefalede det og regner med at starte på tilskudet: Mobility fra Dodson & Horrell. Da mange snakker godt om dette produkt.

Mvh. Michelle smiley

• #6   12. sep 2016 Hej
    Jeg er ked af at måtte fortælle, at Ronni blev aflivet efter ganske kort tid.

Man kan afhjælpe lidelsen i en periode, indtil det blir så fremskreden, at de er i kroniske smerter .
    Læs gerne forløbet på hans profil
    Men vær forberedt
    Kram her fra smiley

Kommentér på:
Ringfod, øv, hjælp søges

Annonce