{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
317 visninger | Oprettet:

ALLE SAMMEN KIG OG HÆLP MIG :) {{forumTopicSubject}}

Når nu man SKAL ride med sporer og pisk til stævner, hvorfor er der så ikke nogle der protesterer og lader hver med at møde op før reglen er lavet om? Eller skriver breve til dem der sidder og bestemmer at det skal være påkrævet? For mig lyder det som om at de fleste stævneryttere synes at det er træls at det er påkrævet.
De fleste synes det er forkert at bruge, men accepterer det pga af stævnerne. Men hvorfor ikke prøve at gøre noget ved det istedet for bar at acceptere det, når vi alle godt inderst inde ved at det er forkert.
Heste er levende dyr ligesom hunde, katte og grise, men hvorfor skal hesten være den eneste som udstyres med disse hjælpemidler/torturmidler, om man vil?
Jeg tror at den eneste grund til at stævneryttere bare acceptere det med bid, pisk og sporer er, at deres elskede hobby vil blive taget fra dem og JA det er også meget forståeligt! I har ofret blod, sved og tåre på det her stævnehalløj, og så vil det ingen vegne komme hvis det stopper. Os "hellige bidløse" kan gøre nok så meget for at få torturmidlerne stoppet, men vi kommer aldrig hele vejen hvis ikke vi kan samarbejde med stævnerytterne, som er dem det hele handler om.
Stil jer dog på bagben alle sammen og fortæl dem af i vil jeres heste det bedste når de arbejder så hårdt under jer, og at i vil af med den lov der hedder at disse hjælpemidler er påkrævet til stævnerne.
Det kunne for mig godt ligne en fonuftig start, hvis alle deres stævnedeltagere faktisk sagde fra for en periode.
Folk lytter ikke til os der ikke rider stævner, for det har ingen relevans, men jeg tror faktisk at de ville lytte hvis en af deres egne kom og sagde noget på hestenes vegne!
:O)

Hvad er jeres mening om dette? Både stævneryttere og ikke stævneryttere? Det er ikke en debat om hvem der har mest ret, men måske et sjældent forum emne hvor begge parter faktisk "samarbejder" lidt. Så hold en æn tone, tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ALLE SAMMEN KIG OG HÆLP MIG :)
  • #2   3. jun 2009 Jaa man kan godt lade hver at bruge den, jeg tror også der er rigtig rigtig mange som lader hver at bruge den. Men der er også dem som ikke kan styre det og ikke ved hvornår det er rigtigt og forkert at bruge disse hjælpemidler, og de vil bare ikke lytte. Så hvis alle de lidt mere fornuftige som tager hensyn til deres heste på stævnepladserne, gik sammen og sagde stop, så ville de der misbruger hjælpemidlerne skulle lære at ride uden. Hvis det altså vel og mærket kunne blive forbudt at ride med til stævnerne, hvilket jeg mener er det mest fornuftige.
    Dressur skal jo fx se pænt og harmonisk ud, og det vil det altså nu engang gøre bedst, ved at man bare sad der, uden nogen form for hjælpere..

• #3   3. jun 2009 Pisk er ikke obligatorisk.
    Og sporer kan man somsagt få kun med kanten rundt.

Jeg kan intet problem se med det.

• #4   3. jun 2009 JustADreamer: Nej det er der heller ikke noget problem i, det der er problemet er dem som IKKE kan finde ud af at ride med det. Og jeg tror kun de kan lære det hvis alle de andre på stævnepladserne får budskabet ud om at det er forkert at misbrug dem..

• #5   3. jun 2009 Persoligt ville jeg aldrig nogensinde være med til noget hvor der var heste som blev redet forkert/mishandlet. Og bare se til. Jeg vill stille mig på bagben og sige fra. Forstår ikke hvordan man bare an lukke øjnene for det når det foregår måske lige ved siden af en?

• #6   4. jun 2009 Jeg bryder mig ikke om sporer og ville aldrig selv bruge det ligemeget hvor "dum" hesten så end er!
    Pisk kan jeg lige gå med ind på, men det afhænger 100% af situationen.

Kommentér på:
ALLE SAMMEN KIG OG HÆLP MIG :)

Annonce