{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
617 visninger | Oprettet:

3'er pony til 6 årig pige ???? {{forumTopicSubject}}

Altså hvor er det frustrerende....vi mangler en 3'er pony til vores pige på 6 år. Der er utallige annoncer på nettet med børneponyer men når man så kontakter dem så enten svarer de ikke eller også så viser det sig at ponyen jo lige har en lille frækhed at den bukker i galop etc. og vi ønsker jo en pony som vi kan lade hende ride selv uden trækkesnor og hvor vi er sikre på hun får en god tur hver gang....hun skal også selv kunne håndtere den til og fra fold sådan at hun får masser af succesoplevelser....vi har fundet en mulighed men desværre var det helt oppe nordpå så vi kunne ikke lige komme samme dag og prøve så den er selvfølgelig afsat...så hvis der er nogen der kender nogen så skriv endelig.....men det skal altså være en børnepony med stort tryk på børnepony...og må ikke være mere end max 1.25 da rytter ikke er større end 1.15

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  3'er pony til 6 årig pige ????
  • #1   19. jun 2009 hvad med en islæender??

• #2   19. jun 2009 ej hvor ærgeligt min veninde lige har solgt sin. tror ellers den ville være perfekt...

• #4   19. jun 2009 Er i kun interesseret i at købe, eller ville i også være interesseret i at leje en ? smiley ..

• #5   19. jun 2009 Den kunne bestemt være en mulighed...

Kristina...vi er mest stemt for at købe for ellers skal pigerne jo på et tidspunkt sige farvel til deres allerkæreste eje til den tid...men hvis den kunne lejes i et fast tidsrum der passer med når de begge er klar til en større pony så kunne vi måske være interesseret ;o))

Jeg vil gerne have en der også kan lære pigerne noget dressurmæssigt så det gjorde bestemt ikke noget hvis den har Lb niveau ;o))

• #6   19. jun 2009 Er det din pinto du vil leje ud ?

• #7   19. jun 2009 jeg kan da lige prøve at høre om mig smiley

• #8   19. jun 2009 Okay, det forstår jeg godt smiley ..
    Altså jeg havde overvejet at leje ham ud, så han kunne få noget mere opmærksomhed, for har 5 heste så det kræver en del tid :).
    Ellers så har en jeg kender en rigtig fin pony, som hun gerne vil sælge.
    Ved dog ikke om den er solgt endnu, men kan lige prøve at skrive til hende smiley

• #9   19. jun 2009 Jeg er stort set ligeglad med racen da det klart er temperamentet der er vigtigst...den skal være så sød og rar at man kan have den med til børnefødselsdag, dyrskuer etc. hvor børnene selv skal kunne håndtere den ;o))
    Men selvfølgelig må den gerne være lækker at se på...jeg vil ikke have en shetlænderlignende pony da ;o))

• #10   19. jun 2009 Hvor længe ville du leje ham ud ?

• #11   19. jun 2009 hvad er pris niveauet? smiley

• #12   19. jun 2009 Fordi hun er så kortbenet og man kan ikke ride uden at kunne bruge sine schenkler og de når ikke nedunder sadlen på en 1'er (se evt. min video hvor hun rider). En 1'er vil hun heller ikke selv kunne håndtere og strigle og sadle op...hun vil jo ikke kunne komme sadlen på ryggen etc. og det vil hun så gerne kunne ;o))

• #13   19. jun 2009 nå ja og fordi hendes endnu mindre lillesøster skal ride den også ;o))

Prisniveauet er alt mellem 5000 - 20.000 men vi giver kun kr. 20.000 hvis hesten er total stabil og velredet og brugt rigtig meget og været med til alt muligt og samtidig også deltaget i stævner og mindst har Lb niveau...den vi gerne ville have købt kostede kr. 15.000 og den var bare perfekt....

• #14   19. jun 2009 Ja det ved jeg...men vi har en stor 2'er pony og den er nu engang for stor...det er ikke meningen de skal ride 3'er til de er 13 år men i hvertfald de næste 2 - 4 år så ved vi godt vi skal have en anden. Børn vokser hurtigt det ved jeg men mine børn bliver formentlig ikke så høje da jeg selv kun er 1.66 og farmand også en "gnom" ;o)))
    Jeg vil hellere købe en pony de kan passe de næste 3 år og så kan de til den tid få en 1'er pony som kan det hele ;o)) men nu lige er det vigtigste at de lærere at kunne tingene selv og bliver fortrolige med hesten og får nogle super oplevelser....jeg ved godt de sagtens kan ride en 1'er det gør de jo i forvejen på vores haflinger men der er også andet end ridning der er vigtigt...omgangen er endnu mere vigtig og en 1'er er altså for stor for en 6 årig f.eks. at sadle op eller gå med fra folden (fordi den bliver for stor og for nemt kommer til at træde på hende)

• #16   19. jun 2009 kender til en islænder der er tilsalg
    hun er en super god lære pony..

• #17   19. jun 2009 Jammen han står lige her hos mig ham i søger. Han er godt nok kun 4 år, men 100% stabil. Han er klart endnu mere stabil end min hoppe (nu 8 år) der som 4 års blev tilredet af en pige på 6, som aldrig havde redet før.
    Ham her er de sidste gange han er blevet redet, blevet redet i skoven med grime, og et grimeskaft som tøjler.
    Han står mellem Esbjerg og Kolding. Er vallak, 95 cm (super god størrelse til din datter) koster 4500 kr, og har stamtavle.

Og så lige thumps up til dig, fordi du vil finde en pony til din datter som hun passer i størrelse nu, og ikke en hun skal kunne ride de næste 10 år smiley

• #18   19. jun 2009 Hej Labaniet...

EN 95 pony bliver for lille...den har simpelthen for kort ryg til at hun kan ride den ordentlig...det er ikke bare noget jeg siger for vi har en ældre shetlænder herhjemme på 90 og den passer perfekt lige nu i højden...men hun kan slet ikke ride den fordi den er så kort ;o))

Tak for roserne....det sætter jeg stor pris på ;o))

• #19   19. jun 2009 Nu skal du bare huske at alle shetlændere ikke er ens. Ja, der er nogle med korte rygge, men bestemt ikke alle. I dækkenmål bruger min hoppe nok samme str som en pony på 110-115 cm

• #20   19. jun 2009 Det er selvfølgelig rigtig...men vi har 2 shetlændere og jeg vil gerne prøve lidt andet ;o)) og så er jeg lidt bekymret for om de også kan blive for små...altså ikke til pigerne men fordi når de rider holdundervisning så er det et blandet hold og nogle af hestene kan godt finde på at sparke og med den højde så rammer hoven lige i hovedet..(ja jeg ved jeg er en hønemor) ;o))

• #21   19. jun 2009 Sad og kiggede lidt på HN smiley Så fandt lidt pony muligheder til din datter smiley
    Syntes det er super fint a se du bekymre dig så meget, fordi det er jo oplevelserne der tæller smiley

Så her er et par stykker jeg selv syntes er fine smiley

(link fjernet)

http://www.heste-nettet.dk/markedspladsen/hest/vis/231140/1/

Og her er nok den som vil være kanon smiley Bliver til dagligt redet af en 4 årig smiley
    (link fjernet)

• #22   19. jun 2009 Der er faktisk rigtig mange fine 3'er ponyer på HN smiley

• #23   19. jun 2009 Du skulle have en Charlie pony :b Han er bare for høj, og ikke til salg smiley

• #24   19. jun 2009 hvad med en 2pony i den lave ende? bare i en slank model, de er ikke altid så frække ;o)

• #25   19. jun 2009 Indianerhesten - Det passer ikke, sådan var min gamle pony smiley Alt kunne man simpelthen udsætte den hest for! Han var 111 cm, og en shetlænder blanding, 110% trafiksikker, nem at ride i naturen og også på en tæt trafikeret vej. Der var ingen problemer med ham, han var nem at hente på folden, nem at trække med, nem at ride smiley Så det er ikke umuligt.

• #26   19. jun 2009 Derfor kan man jo godt finde en pony der er sådan?
    Shetlændere er efter min mening alligevel ikke børneponyer smiley De er alt for stædige.

• #27   19. jun 2009 Indianerhesten jeg har aldrig sagt jeg ikke vil have en shetlænderblanding..jeg vil bare ikke have FLERE shetlændere end de 2 vi har og nej det er ikke umuligt...havde vi kunnet køre 2 t og 45 min. hver vej i mandags så havde vi haft drømmeponyen.

Christina: Alexandra som du henviser til har jeg ringet på, den har smidt pigen af 30-50 gange ifølge sælger var det pigens fejl (det er muligt men så er ponyen ikke noget for en 6 årig) desuden så bukker den når den springer an i galop (og så kan min datter ligeså godt fortsætte på rideskolens pony). Den anden der rides af en 4½ årig har jeg også kigget på men jeg synes til den pris er den alt for gammel ;o)) den skal jo holde i 3-4 år endnu og så gør det jo ikke noget hvis man til den tid kan sælge den og få bare lidt igen ;o))

• #28   19. jun 2009 JEg mener heller ikke at shetlændere er børneponyer. Jo man kan godt finde sådan en pony i temperamentet.

• #29   19. jun 2009 og den tredje du viste er også rigtig rigtig fin...det er bare en springhest og jeg synes det er synd for en hest der er super glad for at springe at den kun i en lang periode skal gå dressur ;o)) så det er ikke kun for pigens skyld at mine krav er høje

• #30   19. jun 2009 Mette K
    Det er heller ikke for at jeg forsøger at sige at du skal købe Thai. Jeg prøver bare at nedkæmpe de konstante fordomme overfor shetlændere, såsom at de ikke er børneponyer.

MJR - Bisgaard ! og CTS
    I har tydeligvis ikke oplevet rigtige shetlandsponyer, når i siger at de ikke er børneponyer. Størstedelen af de gennemavlede shetlandsponyer, er de mest fantastiske børneponyer, og de fleste af dem der ikke er, er det opdragelsen det er slået fejl med.
    Shetlandsponyer er ikke stædige, de har bare en stor personlighed, og ved hvad de vil. Og de vil gøre alt for dig og især dine børn, hvis bare de bliver behandlet og opdraget pænt.

• #31   19. jun 2009 Labaniet....jeg har 2 shetlændere så jeg ved godt hvordan de er....jeg har intet imod dem jeg vil bare gerne prøve noget andet til mine børn.

• #34   19. jun 2009 Men i øvrigt så lyder han rigtig dejlig...og jeg vil til enhver tid gerne bytte med vores egen shetlænder hoppe hvis du skulle være interesseret i at forsøge dig med tilridning af endnu en unghest ;o)) Hun er 90-95 cm. skulle eftersigende være renavlet men uden papirer ;o))

• #35   19. jun 2009 1.34 er alt for stort når målet er at hun selv skal strigle, lægge hovedtøj på, sadle op og komme i sadlen....hun er jo selv kun 1.15 ;o)) det ville svare til at jeg skulle ride en hest på 1.85 ;o)) og det kunne jeg bestemt ikke tænke mig

• #37   19. jun 2009 jeg har den perfekte pony... men den er ikke til salg smiley

• #38   19. jun 2009 Anna J...så kan det jo lade sig gøre at få alle mine krav opfyldt ;o))

• #39   19. jun 2009 Anna J ..

Hvorfor er den ikke til salg? smiley

________
    Ja okay, men der er jo en del fine på HN som sikkert ville kunne opfylde jeres krav smiley

• #40   19. jun 2009 Labaniet - Jeg har skam oplevet 'rigtige' shetlændere, da min gamle pony gik sammen med 3 smiley De kunne sådan set ikke være mere rigtige, for de havde fine stamtavler.
    De var da også meget søde, men når de først havde bestemt at de ikke ville, så ville de heller ikke. De var godt opdraget, men de var bare meget ponyfrække.

• #41   19. jun 2009 CTS
    Så lever de heller ikke op til foreningens avlsmål, da avlsmålet også indebærer et fornuftigt børnevenligt temperement. Desværre er det ikke alle avlere der går ret meget efter det. Nogle arbejder for at få temperement som en af delkaraktererne i kåringen, men så længe formanden er imod det, sker det nok ikke

• #42   20. jun 2009 Tja, men sådan har alle de shetlændere jeg har mødt, været - og det er efterhånden en hel del smiley

• #43   15. jul 2009 http://www.hestegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=56805
    her den rigtige pony, 100% pålidelig og perfekt til børn. Den kan jeg sige god for, bedre pony til små børn findes ikke.

Mvh Pia

Kommentér på:
3'er pony til 6 årig pige ????

Annonce