{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
933 visninger | Oprettet:

Så træt af min hest {{forumTopicSubject}}

Ja fanme ja. Er møg træt af hende for tiden. Vi har arbejdet sammen længe , da hun har været meget truende og dominrende. Vi har lavet øvelser fra jorden og fra ryggen og jeg har ikke forlangt så meget af hende, andet end du hun kunne. Jeg har haft en hestehvisker hos hende. hun har har kiroprakter, fået ny bomløs sadel, fået undervisning osv. O det går SÅ langsomt fremad. Jeg er faktisk slet ikke sikker på at det går fremad. Det føles som om det hele bare går i hårdknude. Vi kommer ingen vegne med hensyn til ridning, da hun skal skabe sig for alt på ridebanen. I starten var det, det ene hjørne, så blev det to hjørner, så halvdelen af ridebanen og nu er det sku snart hver eneste stolpe hun skal flippe ud ved. Hun kan finde på at stejle, bukke, og værst af alt, at jorde afsted med en.

Bedst som man kommer ridene i rolig skridt, går kirkken amok og jorder ned til den anden ende af ridebanen. Det lykkes mig lige at få et brandsår i hånden i dag, da hun i longen, lige skulle spasse ud i "det farlige hjørne".

Det er ligegyldigt hvem hun har på ryggen, om man roser hende, taler bestemt til hende eller ignorer det. Hun gør det alligevel. Hun er tjekket i hoved og røv, af dyrlæge , kiroprakter og en der kan telepatere med heste, og har haft en hestejvisker ude og selv været på kursus i HMS 3 gange.

Jeg gider hende snart ikke mere. Hun gør mig så vred, over hendes skaberi, hver gang hun skal gå to meter inde på banen. Hver gang jeg kommer derud er det total nedtur, i stedet for optur.

Hvad skal jeg stille op med den hest ? Jeg har gjort alt for hende, hun er seriøst blevet undersøgt af forskellige eksperter, hun har fået alle de behandlinger de anbefalede, jeg har i et halvt år kun arbjedet med hende fra jorden, men jeg synes hun bliver mere og mere utilrenlig. Den anden dag startede hun timen med at stejle , så hun var ved at vælte bagover. Heldigvis sad jeg ikke på hende. Hun stejelde fordi jeg bad hende om at bakke, da hun gik ind i mig.

Gode råd modtages med kyshånd.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Så træt af min hest
  • #1   23. jun 2009 Send den i ridning ved en berider.Jeg syns det lyder som om du er alt for forstående over for den

• #3   23. jun 2009 Har dælme ikke råd til at få den til en berider. Om jeg er for forstående. Tja det synes jeg nu ikke. Jeg kan dælme også godt være en skrap tante. Men sætter man hårdt mod hårdt hos hende, så flipper hun endnu mere.

Jeg rider slet ikke ture på hende, da det ville være disideret livsfarligt.

• #4   23. jun 2009 Lyder som om den har taget magten..

Jeg ville sende den i ridning..

• #5   23. jun 2009 Jeg synes nu ikke det virker som om hun har taget styringen. Jeg synes det går meget godt med det arbjede trods alt. Da jeg købte hende, gik hun lige ind i mig, bed ud efter mig, bed mig, kunne finde på at komme løbende truende mog mig osv. Det gør hun ikke mere. Hun er bedre til at lytte og holde afstand og reapektere mig.

Men hun er SÅ utilrenlig. Pludeslig farer hun afsted med en, eller stejler bukker, hviner og skaber sig, tonser sidelæns med en osv. Og det kommer ud af den blå luft.

• #6   23. jun 2009 Lyder godt nok underligt..

• #8   23. jun 2009 Ville også skaffe noget hjælp, lyder som om hun har fundet ud af hvordan hun snyder dig og dine medmennesker smiley

Jeg skal til østjylland i 2. uge i Juli, hvis det var noget, vil jeg gerne prøve at komme og se om jeg kunne hjælpe smiley
    Du kan skrive en pb hvis det skulle være noget smiley

• #10   23. jun 2009 Her er en dårlig video af hende. Det skete i dag. De tligner jeg slipper hende, men det gør jeg ikke. Hun bliver pludeslig " bange " for hjrønet og tonser afsted, longen laver et pænt brandsår på min ringefinger og jeg skynder mig at slippe hende. Men sådan noget gør hun konstant. Lige pludeslig, så spasser hun ud.

http://www.hestegalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=148953

• #11   23. jun 2009 Der er tydeligvis noget galt med hende.

Tror du ikke bare at hun skal have 'ferie'?
    Altså hvor du ikke træner med hende, men bare strigler og går ture?

• #12   23. jun 2009 Frejafin :
    For mig lyder det som om den har fat i styringen. en månede ved en berider vil gøre underværker tror jeg. Det vil JEG hellere bruge penge på end på en hestehvisker osv.
    Ellers så sælg hende, hvis man er negativ giver det et dårligt resultat

• #13   23. jun 2009 Tine, hun har nærmest haft permenent ferie i 4 måneder. Dette skyldes egen sygdom og så at hun havde kiroprakter og ikke måtte rides derefter. Hun har mildt sagt næsten intet lavet. Jeg er der oftes hver anden til 3 dag hos hende og arbjeder med hende i en halv time. I lange lange perioder har jeg intet lavet med hende udover at strigle hende og gå ture med hende.

• #14   23. jun 2009 Jeg har ikke råd til at få hende til berider. Desværre, men thats the life. Jeg synes ikke jeg kan overskue at sælge hende eller være det bekendt da hun har haft så mange hjem før mit.

• #15   23. jun 2009 Tine o:
    Der er 2 ting der kan ske ved at give den ferie, enten brænder den inde og når man skal begynde at træne igen er det dobbelt så slemt, inden ferien. Eller også er det ro den har brug for, og så er det helt perfekt .. Man skal bare være sikker på at man kan håndtere begge sider af konsekvens af ferien smiley

• #16   23. jun 2009 Men jeg kan uden at blinke sige at hun ikke trænger til ferie. HUn har næmest ikke haft andet.

• #17   23. jun 2009 mærkeligt at hun stadig er sådan så..

• #18   23. jun 2009 Har lige set videoen. Hvorfor har du ikke handsker på når du longere? Så brænder man ikke fingrene. Når man longere så hold tovet i to hænder så kan man holde meget bedre ved.
    Kender du ikke en den kan komme i ridning ved?

• #19   23. jun 2009 ud fra videoen synes jeg du burde:
    -Tage handsker på når du har med den at gøre så du først og fremmest ikke får brændsår.
    -Når den løber, så burde du altså bare holde fast i longen, og råbe bestemt og klart: Nej!!!! Flere gange.. og når den så stopper siger du med overdrevet positiv stemme : Dygtig!! Og går evt. hen til den og klapper den og giver den en gulerod.. Skab noget respekt imellem dig og hesten i stedet for at prøve at styre den. Skab tillid og respekt så den slet ikke tænker på at tage pis på dig.. Fx:
    Når du går med og vil have den til at stoppe, så bliver du gående med ryggen til den, hvor den går bagved dig. når du vil stoppe laver du et ret kraftigt ryk i hele din krop, løfter armene, og derved viser at du altså styrer tempoet. sig derefter igen dygtig med meget positiv stemme. giv den evt. en godbid hvis den bliver stående stille. ellers må du give den nogle ryk i grimen til den står.

Prøv at være meget kontant overfor den. Det er NÅR DU SIGER den skal gå eller stå og NÅR DU SIGER den skal lade være. ellers må det få en konsikvens i form af fx. et klap med træktorvet på bringen, hvis du vil have den til at stå og den bliver ved med at gå frem eller være urolig.
    Man kan få HMS træktorve med en lædersnert på enden som kunne være god.

Torben Andersen er rigtig dygtig til at håndtere heste, selvom det primært er trailerlæsning han går ind i, så prøv at ring til ham og spørg om han er interesseret i alm. træning.

Kan ikke anbefale Shane Musele (staves?) da jeg synes han er meget hård ved dem, og at det mest af alt er opvisning.

• #20   23. jun 2009 Udfra videoen, synes jeg også det ligner, at den tager groft pis på dig..

At sende den til berider, tror jeg ikke er nødvendigt. Men vær konsekvent overfor den - og husk at rose, når den gør det godt. Som Isabella siger..

• #21   23. jun 2009 isabella..
    hvis hun skal klappe den skal hun stå ved siden af for den skal have rosen med det samme ellers kan det være lige gyldigt..

Frejafin.
    har du overvejet at den måske har ondt? min gamle var også en rigtig hystade i starten men blev rigtig blid og glad, men med ridningen gik det bare pludselig konstant ned af bakke og hun ville ikke frem eller dreje eller lytte eller noget som helst når jeg red hende, men fra jorden var hun fin..
    det viste sig at hun sled på sine knogler, så når jeg lagde det ekstra vægt på hende ved at lægge udstyr og selv sætte mig op på hende havde hun jo rigtig mange smerter, og hun reagerede med pludselig at gå amok..

ellers vil jeg som Isabella siger, vre konsekvent over for hende. hun har taget føringen selv om du ikke tror det. hvis hun har lært at hun i longen kan kaste sig til siden og så slipper du longen så får hun mere line og så kan hun blive ved. så derfor skal du når hun går det trække imod hende i longen og sige bestemt nej, og når hun stopper så straks give efter og rose hende med stemmen.
    så lærer hun at hvis hun går afslappet i longen så er det behageligt og hvis hun spasser ud så er det ubehageligt..

• #22   23. jun 2009 jeg er enig med isabella hun skal have kontant nej og måske uden en pisk??

synes ikke du kæmpede meget i mod og tag for guds skyld handsker på...

jeg har reddet mange ungheste til så ved hvordan det er har tid haft sådanne nogen som din og det er tid og trænning hver eneste dag

• #23   23. jun 2009 Team rosenskjold:
    Tror måske jeg fik det skrevet lidt anderledes end jeg mente..
    Mener at når den så står stille, så skal man belønne den med det samme i form af stemme, opmærksomhed (vende sig om imod den) og en godbid, smiley

• #24   23. jun 2009 Som skrevet længere oppe i mine indlæg har hun været tjekket af dyrlæge, kiroprakter, en der kan tale med heste osv. HUn har fået de behandlinger hun skulle og jeg tror vitterlig ikke hun har ondt.

Nej det ser sølle ud på vidoen, men orkede bare ikke mere. Havde fået armene flået af, efter alle de ryk. Og så brændte longen ad helvedes til og så slap jeg hende.

Nogle gange KAN jeg ikke holde hende, det kan de fleste der har prøvet at holde en viljestærk haflinger nok skrive under på.

Grunde n til jeg bruger en longepisk er at hun kan finde på at losse bagug mod mig.

Råber jeg NEJ og gør alt for at holde hende i longen, går hun helt besærk og stejler og hviner og skriger og jeg gider sku hellere ikke komme til skade.

Den video skal bare lige ses som et ekspempel på hva det er hun gør. Lad være med at gå ud fra den, at det er sådan jeg gør. Det er 7 sekunder af mindst 15 minutters longereing.

• #25   23. jun 2009 Michelle vang, jamen jeg har skam dyrlæge forsikring på hende , samt livs forsikring, så skulle hun vælte og brækket benet, har jeg en forsirking der dækker 85 procent af regningen, uden selvrisiko.

Så det kan ikke helt sammenlignes. Jeg har ikke bare lige 3-4000 kr til en berider. Det kan man da ikke forvente at folk bare lige kan hive op ad lommen.

• #26   23. jun 2009 Ja det er ikke bare ærgeligt, det er møg træls. Men det havde ikke lige så meget at gøre med dyrlæge regninger og råd til berider. Jeg bliver en lille smule fornærmet hvor folk får det til at lyde som om man er pisse uansvarlig hesteholder, hvis man ikke har råd til en berider, eller en dyr sadel eller hvad ved jeg. For så kommer den der altid " hvad ville du gøre med dyrlæge". Ja der er så nogle her der har sikret sig.

• #27   23. jun 2009 Hvis du har givet op så sælg hende. Det skal være en fornøjelse og et samarbejde at have hest.

• #28   24. jun 2009 frejafin
    har du mulighed for at lukke hende løs på en ridebane eller i et ridehus?
    hvis du har, hvordan opfører hun sig så hvis du ikke har en longe i?

har du evt overvejet at hun kan være bange for longen, eller ikke rigtig ved hvad hun skal i longen, og derfor reagerer sådan?
    min egen han har svært ved at gå i longe, han forstår ikke rigtig det der med at han ikke skal gå tæt op af en, og hvis man skifter retning, stopper han op og småstejler fordi han bliver forvirret over at vi skal den anden vej lige pludselig.. men en dag prøvede jeg for sjov at løslongere for det gjorde jeg tit med min gamle hoppe, og han var helt anderledes, kunne pludselig godt gå på begge volter uden problem..

• #29   24. jun 2009 er desuden enig med dig omkring det med penge til berider... jeg siger også altid til mig selv at jeg ikke har råd til sådan nogle store ting, for hvis der sker noget med hesten skal jeg sku have penge til at have dyrlæge til den....

• #31   24. jun 2009 Har du haft en dyrlæge til at tjække hende??

• #32   24. jun 2009 Ditte c hvis du læser mine indlæg længere oppe, kan du se jeg flere gange har nævnt at hun er tjekket og jeg har haft dyrlæge, kiroprakter, tandlæge, hestehviser, massør og undervisning til hende.

Hun er ikke bange for longen, er hun løs på ridebanen, gør hun det sammen, men kan finde på at løbe truende ind mod mig., derfor er det mere sikkert for mig i longen. Desuden nægter hun i frit løb, at løbe forbi alle de " farlige hjørner".

• #33   24. jun 2009 Det lyder som om at du har givet op - Og det kan jeg sgu godt forstå! Tænk at du har ville ofre så mange penge på sådan en møgkrikke. Vores nabo havde en unghest, der også var lidt i stil med dét, og hun fik Shane ud til den et par gange, før den kom i træning hos ham, og det var altså guld værd - Nu går den LA og er super nem.
    Men har læst du ikke har penge til at sætte din hest i ridning, og det er en skam. Har du ikke en underviser, der måske kunne tage over og se din hest med nye øjne?

• #34   24. jun 2009 Hejsa, kiggede lige dit klip - har altså ikke læst alle svar her igennem, men ville bare lige give et lille fif der har hjulpet mig.
    Jeg havde samme problem med den sidste af vores der skulle igang, han smuttede fra mig så mange gange at jeg blev nød til at finde på noget andet - man skal jo være supermand for at holde en hingst på 4 år der er 170 i stg. så istedet for at kæmpe en ulige kamp, måtte jeg tænke lidt i andre baner...
    Men det er nu også bare ren logik det jeg har gjort for at stoppe "kampen", Jeg satte Hegn op så jeg kun havde en longe runde i den ene ende af banen, så kan hesten jo ikke løbe væk, højst ´dreje rundt, men der skal man bare være rigtig hurtig og holde sig konstant i den trykkende position ved bagparten så den ikke har valget. Derefter da det så fungerede, fik han hovedtøj på da jeg åbnede op til resten af banen, så jeg ikke skulle hænge efter ham, og der har ikke været noget med ham efter. og ingen kamp smiley

Kommentér på:
Så træt af min hest

Annonce