{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
913 visninger | Oprettet:

Elevheste-parter {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt om hvordan forskellige rideskoler, styre/behandler deres elevheste.
Hvordan sikre de at de ikke bliver brugt for meget/ lidt.
hvad er reglerne omkring halvparter? hvad får de lov til og hvordan behandles de ?
Har selv part i en elevhest, troede ikke det var så hårt som det er.
Er 37 år deler lidt med datteren, jeg har selv redet fra jeg var 6-7 år og har haft egen hest og part i privat heste.

Har intet imod at begyndere rider hesten men det er alt det andet der følger med.
Hvordan har i det?
mvh
Lotte


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Elevheste-parter
  • #2   27. jun 2009 Nu har jeg indtil vider kun redet elev/rideskole heste. Og jeg må sige at jeg er ved at være lidt træt, af altid at skulle dele med mindst et par stykker mere. Og så har den ikke udstyret i orden osv. Generelt så er der ikke mange stedet syntes jeg hvor hesten blive behandlet tilstrækkeligt, tit så bliver de redet i flere timer.. Med 20 forskellige ryttere om ugen, jeg ville fandme blive forvirret hvis jeg skulle passes af flere for forskelliige mennesker om dagen.

    Men sådan er det desværre.


  • #3   27. jun 2009 Eller jeg har altid haft part på rideskole, og haft redet der. Men nu er jeg så stoppet pga, jeg ikke gider alt det rideskole mer.e

  • #4   27. jun 2009 Underligt nok, så vidste jeg det var dig der skrev, Lotte smiley
    Du ved jo selv hvordan det er på rideskolen, så gider ikke sidde og remse op.
    Men jeg forstår ikke det du skriver med at du har det fint med at nybegyndere rider Erna, vil du ikke have en der kan ride op på hende eller hvordan?
    Blot nysgerrig.


  • #5   27. jun 2009 hmm nogle rideskole har desværre ikke nogen politik med dett. mens andre har meget stramme poitik angående dette.
    Jeg har arbejde på forskellige rideskoler og den allerbedste, havde den regel at heste kun måte gå to lektioner om dagen. og så var der en bestemt ugedag for hver enkelt hest hvor den var halvparts hest. og så var ale hestene halvparts heste om søndagen og de blev kun brugt til børnetrækning i en time om lørdagen og hade fri på foden resten af tiden


  • #6   27. jun 2009 Jannie
    Jo jeg ved hvordan det er med Erna, men derfor kan jeg godt søge nye Ider til hvordan vi kan gøre det bedre.
    Hvad mener du med at ride op på hende ?
    Mener også bare at vi måske hvis alle elevpart rytter stod sammen kunne hjælpes ad med at gøre det bedre for elevhestene gennerelt bare en tanke.
    mvh
    Lotte


  • #7   27. jun 2009 Jeg mener, du skriver at du ikke har noget imod at nybegyndere komme op på Erna.
    Så jeg spørger, om du ikke vil have en der kan ride, op på hende?


  • #8   27. jun 2009 Hos os har partene hesten 3 gange om ugen. Så går den kun 1 - 1½ elevtime den dag, så parten kan ride den.
    De andre heste går max 2½ time, med mindre det er handicap, men så er det også max 3 timer og kun i skridt.

    Skal de bruges til springning om aftenen, går de så mindre timer tidligere på dagen.
    Så skifter min ridelærer tit hestene ud, så de ikke bliver helt ødelagt, og får hun en dygtig hest, så sælger hun den hellere videre, fordi det er en skam en så god hest går elevhest.
    Kan godt lide den politik der er derude.. Skolehestene er også på fold min. 5 timer hver dag om vinteren, og om sommeren kommer de kun ind i de timer der er elevhold, ellers går de på døgnfold.


  • #9   27. jun 2009 da jeg gik til undervisning gik hestene 1,5time om tordagen, og 2timer om fredagen.. resten af dagene havde parterne dem, og havde de ikk nogen part, ja så havde de bar fri

  • #10   27. jun 2009 Takker for alle indlæg

    Med det andet der følge med mener jeg sådan noget som at heste i weekenden hvor du har parts dag pluselig skal bruges til noget andet du ikke har fået noget at vide om.

    Fnider i krogene hvem skal ride de nye hest når de kommer ind?
    alle de der ting hvor du syntest du gør det bedste for hesten og så får du lige et slag fordi det ikke passer en eller anden.

    Jeg ønsker at bruge meget tid på hesten, så jeg er der ofte selv om jeg ikke har hende den dag, for at sikre hun kommer på fold, bliver striglet og i det hele taget nusse hende. Derfor føler jeg ofte det kunne være rart at vide hvad der foregår omkring hesten.hvilken timer den skal bruges i ? hvornår kan jeg lukke på fold ?...


    Jannie hvad mener du med at ride op?
    Når jeg snakker om nybegyndere er det undervisning til hverdag.
    Hvis du mener genoptræning i/efter sommeferien, kunne det da være dejligt at der var personale til heste som har behov for at blive ridet langsomt op til deres mulige niveau.
    Dette kunne være skønt hvis vi havde nogle ryttere som havde erfaring, og redet på et højt niveau, som havde tålmodigheden til at ride dem engang i mellem f.eks. på heste der kan gå M dresur.
    Men der skal jo også være plads til lidt ferie.

    mhv
    Lotte


Kommentér på:
Elevheste-parter

Annonce